Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Δεν είναι απλά μία κακιά συνήθεια η αναίτια χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης. Είναι μία συνήθεια που μπορεί να στερήσει ζωές. Πότε όμως επιτρέπεται η χρήση της από ένα ιδιωτικό όχημα;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με την κίνηση (και λόγω Covid-19) να έχει εκτοξευθεί, είναι καθημερινό φαινόμενο κατά το μποτιλιάρισμα πολλοί «έξυπνοι» οδηγοί σε ώρες αιχμής να «κόβουν» δρόμο από την Λ.Ε.Α. Συνήθεια που εμφανιζόταν κυρίως παλαιότερα κατά την επιστροφή των εκδρομέων από τις γιορτές. Η αλήθεια είναι πως η αστυνομία πλέον ανά τακτά χρονικά διαστήματα πραγματοποιεί μπλόκα και προχωρεί στην βεβαίωση παραβάσεων με την αφαίρεση πινακίδων και διπλώματος για δύο μήνες για άσκοπη χρήση της.

Πότε και γιατί μπορεί ένας οδηγός να χρησιμοποιήσει την Λ.Ε.Α. νόμιμα;
Φυσικά όμως εκτός από την χρήση της Λ.Ε.Α από τα ασθενοφόρα και τα λοιπά οχήματα έκτακτης ανάγκης, η συγκεκριμένη λωρίδα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιοδήποτε οδηγό σε ειδικές περιπτώσεις. Εάν ο οδηγός αισθανθεί αδιαθεσία κατά την οδήγηση και αδυνατεί να ανταπεξέλθει, ή εάν το όχημα σταδιακά χάνει την ισχύ του και δεν πληροί τις προδιαγραφές, τότε η Λ.Ε.Α. είναι το ασφαλές σημείο που πρέπει να ακινητοποιηθεί το σύνολο.

Ο οδηγός οφείλει να ανάψει τα αλάρμ και σταδιακά να μεταφερθεί σε αυτήν, προσαρμόζοντας την ταχύτητα κίνησης κατά την αλλαγή λωρίδων. Παράλληλα το αυτοκίνητο οφείλει να μείνει σταματημένο στην Λ.Ε.Α. και να μην βρίσκεται σε κίνηση ενώ εάν το σημείο είναι πάνω σε στροφή, καλό είναι να υπάρχει τοποθετημένο και τρίγωνο προειδοποίησης. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης