Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

Πολύς λόγος έχει γίνει τα τελευταία χρόνια σχετικά με το αυτοκίνητο, το κόστος χρήσης, τους φόρους, τις βενζίνες, τα διόδια και γενικότερα με οτιδήποτε έχει να κάνει με αυτό. Η Πολιτεία βλέποντας ότι το τετράτροχο αλλά και το δίκυκλο έχει… χρήμα απλά φορολογεί χωρίς να νοιάζεται για το αν κάποιος έχει να πληρώσει για το αν καταστρέφει περιουσίες και γενικότερα αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο (κυρίως) ως μία από τις καλύτερα εισπρακτικές του «εταιρείες».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λογική… πιθήκου
Έτσι λοιπόν, ξεκινώντας από την αγορά ενός αυτοκινήτου που επιβαρύνεται με ΦΠΑ και τέλη ταξινόμησης συνεχίζει από τα μόνιμα τέλη κυκλοφορίας, τους υπέρογκους φόρους και τώρα τελευταία μεΗ αγορά του αυτοκινήτου έχει πέσει στον... πάτο τον περιβόητο φόρο πολυτελούς διαβίωσης που βασίζεται στα τεκμήρια. Τα τελευταία μάλιστα έχουν παρθεί με λογική… πιθήκου αφού όπως θα διαβάσετε παρακάτω, με αποδείξεις και έρευνες που έχουν γίνει, κάποιοι συνεχίζουν να αποφασίζουν χωρίς λογική. Για όσους δεν το γνωρίσουν, τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα έχουν τεκμήρια προκειμένου αυτός που κάνει χρήση να δικαιολογεί και την όποια αγορά έχει κάνει. Κανείς δεν αμφισβητεί και κανείς δεν λέει να μην υπάρχουν τεκμήρια, απλά αυτά θα πρέπει να συμβαδίζουν με την πραγματικότητα και όχι με σενάρια επιστημονικής φαντασίας.  Αυτά που γράφουμε δεν είναι καθόλου υπερβολές όπως συμβαίνει με αποφάσεις που λαμβάνονται σε γραφεία και από ανθρώπους – συμβούλους, μάλλον επικίνδυνους για τον Έλληνα νόμιμο φορολογούμενο πολίτη.

Παραδείγματα…
Ας αναφέρουμε μερικά παραδείγματα. Ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα με κινητήρα 1.000 κ.εκ. έχει έξοδα ανά έτος σχεδόν 1.350 ευρώ. Στην Ελλάδα του 2013 το τεκμήριο μεταφράζεται σε 4.000 ευρώ! Δηλαδή για να έχεις ένα αμάξι 15ετίας αξίας 500 ευρώ, θα πρέπει να δηλώνεις τουλάχιστον στην εφορία τουλάχιστον 4.000 ευρώ. Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι 1.600 κ.εκ. τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ετήσια έξοδα φτάνουν σχεδόν τα 2.300 ευρώ. Από την άλλη όμως, η Πολιτεία αναφέρει πως για να το έχεις πρέπει το ποσό αυτό να φτάνει τα 6.400 ευρώ (το τεκμήριο δηλαδή). Στα 2.000 κ.εκ. τα πράγματα αλλάζουν δραματικά. Έτσι λοιπόν, όταν το ετήσιο κόστος χρήσης είναι σχεδόν 3.500 ευρώ το κράτος λέει πως το τεκμήριο πρέπει να είναι 13.300 ευρώ, όσο δηλαδή η αξία (ή και παραπάνω) του οχήματος. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δραματικά όταν ο ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ανεβαίνει κλίμακα, όπου υπάρχουν αμέτρητες περιπτώσεις που το τεκμήριο είναι πολύ υψηλότερο της αξίας του τετράτροχου!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μία BMW M5 του 2008 πωλείται για 8.000 ευρώ (πηγή: car.gr). Όι ετήσιοι φόροι μαζί με την ασφάλεια (μικτή) αγγίζουν τα 7.000 €

Τα νούμερα αυτά όπως και ο πίνακας που μπορείτε να δείτε και να συγκρίνετε παρακάτω, δεν βγήκε από το… μυαλό μας. Είναι έρευνα την οποία έχει πραγματοποιήσει ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου), και βασίζεται σε πραγματικές τιμές και όχι σε νούμερα που δεν συμβαδίζουν με την πραγματικότητα. Διαβάζοντας την είναι σίγουρο ότι θα εξοργιστείτε αφού όπως φαίνεται ξεκάθαρα η «ληστεία» εις βάρος των ιδιοκτητών αυτοκινήτων συνεχίζεται γι’ ακόμα μία φορά με αμείωτο ρυθμό…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης