Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

       

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επειδή πολύς λόγος γίνεται για την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων και επειδή λεφτά δεν…

Η αγορά προσπαθεί να σταθεί με δυσκολία στα πόδια της…υπάρχουν, το zougla.gr αποκαλύπτει την πραγματική εικόνα που έχει ένας κλάδος που συντηρεί περισσότερους από 50.000 εργαζομένους.

Όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό γράφημα, οι πωλήσεις επιβατικών και ελαφρών φορτηγών στην Ελλάδα έχουν πάθει… καθίζηση τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα. Δεν θα υπερβάλλουμε καθόλου, αν πούμε πως -όπως δείχνουν και τα νούμερα- έχουμε γυρίσει σχεδόν 40 χρόνια πίσω, όταν δηλαδή πολλές ελληνικές οικογένειες δεν διέθεταν καν αυτοκίνητο!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η τότε απόσυρση βοήθησε στην άνοδο των πωλήσεων καινούργιων οχημάτων δίνοντας στον Έλληνα τη δυνατότητα να αποκτήσει ένα μέσο μεταφοράς. Οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν τις χρονιές πριν και μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, ενώ η εικόνα άρχισε να αλλάζει σε μεγάλο βαθμό από το 2010.

Οι πωλήσεις από το 1965 έως και σήμερα. Πατήστε πάνω στη φωτογραφία για να τη δείτε μεγαλύτερη.

Καλύτερη και χειρότερη χρονιά

Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, η κρίση άρχισε να δείχνει τα δόντια της από το 2009, με αποκορύφωμα το Το 2000 ταξινομήθηκαν 312.552 οχήματα 2013, όπου οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 62.125 μονάδες, όταν για παράδειγμα το 2000 ήταν 312.552.

Δειλά δειλά, οι πωλήσεις την τελευταία τριετία έχουν αρχίσει να αυξάνονται, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη του τουρισμού. Οι προβλέψεις για εφέτος κάνουν λόγο για 90.000 μονάδες (σύνολο επιβατικών και ελαφρών φορτηγών) και για περισσότερες από 100.000 το 2018.

 

 Πωλήσεις από το 1965 μέχρι σήμερα
Έτος Επιβατικά Ελ. φορτηγά Σύνολο
1965 16,236 1,230 17,466
1966 12,962 2,055 15,017
1967 16,510 2,756 19,266
1968 20,735 3,160 23,895
1969 21,439 4,622 26,061
1970 27,868 6,516 34,384
1971 32,011 7,402 39,413
1972 34,518 10,082 44,600
1973 38,043 15,746 53,789
1974 27,496 16,864 44,360
1975 50,807 21,909 72,716
1976 58,455 20,420 78,875
1977 98,911 29,281 128,192
1978 119,814 32,852 152,666
1979 88,372 34,944 123,316
1980 35,728 40,316 76,044
1981 46,860 41,326 88,186
1982 79,981 43,370 123,351
1983 61,549 31,649 93,198
1984 65,747 23,143 88,890
1985 78,534 18,158 96,692
1986 65,166 14,338 79,504
1987 50,501 15,806 66,307
1988 57,666 19,318 76,984
1989 85,645 25,539 111,184
1990 115,314 28,912 144,226
1991 167,737 26,862 194,599
1992 199,004 27,851 226,855
1993 147,789 16,079 163,868
1994 112,567 12,632 125,199
1995 125,430 10,582 136,012
1996 139,674 9,748 149,422
1997 162,030 15,216 177,246
1998 180,540 16,443 196,983
1999 261,717 21,135 282,852
2000 290,225 22,327 312,552
2001 280,295 19,883 300,178
2002 268,489 18,162 286,651
2003 257,293 17,681 274,974
2004 289,753 22,494 312,247
2005 269,733 23,045 292,778
2006 267,706 23,735 291,441
2007 279,794 24,007 303,801
2008 267,242 22,111 289,353
2009 220,548 14,549 235,097
2010 141,499 10,631 152,130
2011 97,682 6,357 104,039
2012 58,482 3,707 62,189
2013 58,694 3,431 62,125
2014 71,218 4,888 76,106
2015 75,805 5,652 81,457
2016 78,873 5,623 84,496
2017 95,500*

*κατ’ εκτίμηση

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης