Στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Οικονομικών μπαίνουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων που καταθέτουν κάθε χρόνο τις πινακίδες κυκλοφορίας, προκειμένου να μην καταβάλλουν τα τέλη.

Tο οικονομικό επιτελείο ανησυχεί για ενδεχόμενο νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων από το ερχόμενο φθινόπωρο​

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σύμφωνα με πληροφορίες, επί τάπητος έχει τεθεί σχέδιο για πληρωμή τελών με τον… μήνα. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις επιπτώσεις που θα έχει η αύξηση του ειδικού φόρου στα καύσιμα, το οικονομικό επιτελείο ανησυχεί για ενδεχόμενο νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων από το ερχόμενο φθινόπωρο. Μια τέτοια εξέλιξη θα συνοδευόταν από σημαντική επιβάρυνση στα δημόσια έσοδα από άμεσους και έμμεσους φόρους που συνδέονται με το αυτοκίνητο, σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία η ανάγκη για χρήματα στον κρατικό κορβανά θα είναι μεγάλη λόγω του ασφυκτικού πλαισίου που διαμορφώνεται στα δημοσιονομικά από το νέο μνημόνιο.

Προς αυτήν την κατεύθυνση εμφανίζεται διατεθειμένο να παρέχει διευκολύνσεις στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, φορτηγών και μηχανών, ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν το όχημά τους νόμιμα και χωρίς να χρειάζεται να καταβάλλουν ολόκληρο το ποσό που αντιστοιχεί στα ετήσια τέλη. Σχετική διάταξη νόμου έχει επεξεργασθεί το επιτελείο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη με στόχο σύντομα να κατατεθεί στη Βουλή.


Αναλυτικά παραδείγματα

Ειδικότερα, η σκέψη είναι να εφαρμοστεί μεταξύ άλλων μια αναλογία ένα προς δύο. Π.χ. για έναν μήνα κυκλοφορίας ο κάτοχος θα πρέπει να καταβάλλει δύο μήνες από τα ετήσια τέλη. Αν δηλαδή το συνολικό κόστος για ένα Ι.Χ. ανέρχεται σε 360 ευρώ τον χρόνο (30 ευρώ/μήνα), τότε το ποσό που πρέπει να πληρωθεί για έναν μήνα κυκλοφορίας με πινακίδες ανέρχεται σε 60 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ΥΠΟΙΚ εμφανίζεται διατεθειμένο να παρέχει διευκολύνσεις στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, φορτηγών και μηχανών, ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν το όχημά τους νόμιμα και χωρίς να χρειάζεται να καταβάλλουν ολόκληρο το ποσό που αντιστοιχεί στα ετήσια τέλη​Για χρονικό διάστημα 60 ημερών, τα χρήματα θα είναι 120 ευρώ, ενώ για τρεις μήνες το ποσό αντιστοιχεί εκ νέου σε τέσσερις. Από εκεί και έπειτα, η επιβάρυνση αντιστοιχεί στο πλήθος των μηνών που θα γίνεται χρήση του αυτοκινήτου, με προσαύξηση δύο μηνών. Π.χ. για τέσσερις μήνες, ο κάτοχος πρέπει να καταβάλει 4+2 μήνες από τα τέλη (στην προκειμένη περίπτωση 180 ευρώ). Για πέντε μήνες, 5+2 (210 ευρώ) και για έξι, 6+2 (240 ευρώ) κ.λπ.

Το μέτρο αυτό, πάντως, δεν αποκλείεται να προκαλέσει αντιδράσεις στους ιδιοκτήτες οχημάτων που αντιπροτείνουν την πληρωμή τελών μόνο για το χρονικό διάστημα χρήσης του αυτοκινήτου χωρίς προσαύξηση επιπλέον μηνών.

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης