Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

       

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Πριν από λίγες ημέρες η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΟΜΑΕ) εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το ράλι Ακρόπολις. Μέσα από αυτή, οι υπεύθυνοι θέλησαν να δικαιολογήσουν τα… Από το WRC στο ERC και τώρα στο… τίποτααδικαιολόγητα και να πείσουν την κοινή γνώμη, αλλά και όσους πίστεψαν και στήριξαν τον αγώνα, πως για όλα φταίνε οι άλλοι!

«Κόψαμε» την ανακοίνωση σε… κομμάτια και δίνουμε τις δικές μας απαντήσεις, θέτοντας παράλληλα και ερωτήματα σε όσους αναζητούν ακόμα τις αιτίες.

 Σε κάθε περίπτωση είμαστε έτοιμοι να ανακαλέσουμε τις απόψεις μας γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα περιμένουμε να παραιτηθούν οι υπεύθυνοι που απέδειξαν την ανικανότητά τους και αποδεδειγμένα κατέστρεψαν ένα από τα πιο ιστορικά αθλητικά γεγονότα της χώρα μας με την δικαιολογία πως φταίει το…. Κράτος που δεν τους στήριξε οικονομικά (βλέπε προς το τέλος: έλλειψης ισχυρού κρατικού υποστυλώματος του Ράλι Ακρόπολις).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Διαβάστε επίσης (άρθρο του 2016):
Γιατί κοροϊδεύουν τον φίλαθλο κόσμο με την διοργάνωση του Ράλι Ακρόπολις;

Μας το πήρανε και το Ακρόπολις... πατριώτη! (δυστυχώς...)

Με κόκκινα γράμματα οι ερωτήσεις – απαντήσεις μας…

Το 2019 θα είναι έτος ανασύνταξης για το Ράλι Ακρόπολις, καθώς η ΟΜΑΕ από κοινού με το Eurosport κατέληξαν στην απόφαση να μην διεξαχθεί ο αγώνας την επόμενη χρονιά. Η απόφαση είναι αποτέλεσμα της επιτακτικής, πλέον, ανάγκης να τεθούν υγιείς -οικονομικές και θεσμικές- βάσεις για το Ράλι Ακρόπολις, ώστε το 2020 να επιστρέψει στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι – κάτι για το οποίο υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία με τον Promoter του ERC.

Θα μπορούσαμε να πιστέψουμε ότι από κοινού η ΟΜΑΕ και το Eurosport κατέληξαν σε αυτήν την απόφαση, εάν και εφόσον ο πρόεδρος της ΟΜΑΕ Δημήτρης Μιχελακάκης δώσει στην δημοσιότητα τα εξής:
Α) Τιμολόγιο που απεστάλη από το Εurosport όσον αφορά τους αγώνες του 2017 και του 2018.

Β) Αποδεικτικό κατάθεσης τραπέζης για τα παραπάνω έτη

Γ) Μέρος κάποιας γραπτής αλληλογραφίας με το Εurosport που αποδεικνύει πως υπάρχει μία τέτοια προοπτική (βλέπε: κάτι για το οποίο υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία με τον Promoter του ERC). Αντιστοιχες συμφωνίες και μάλιστα τέτοιους οργανισμούς γίνονται μόνο γραπτώς. Σύμφωνα πάντως με δικές μας πληροφορίες τα παράβολα του 2017 και του 2018 δε έχουν εξοφληθεί και αυτός είναι ο λόγος που το Eurosport δεν ενέταξε τον αγώνα στο ημερολόγιο του 2019.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού προφανώς δεν έχει συνειδητοποιήσει το 'έγκλημα' που έχει διαπράξει απέναντι στην ιστορία αλλά και στους χιλιάδες φιλάθλους. Προφανώς έχει μπερδέψει το motorsport με κάτι άλλο...

Με πλήρη συναίσθηση της σημασίας και της Ιστορίας του Ράλι Ακρόπολις για τον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, και τους χιλιάδες φίλους του, η συγκεκριμένη απόφαση ήταν εξαιρετικά δύσκολη για την ΟΜΑΕ – όμως και αναγκαία για να οικοδομηθεί το σταθερό υπόβαθρο που απώλεσε, στα χρόνια της οικονομικής κρίσης της χώρας μας, ο «εθνικός μας αγώνας».

Όσον αφορά την ιστορία και τους φίλους του ράλι Ακρόπολις, η οικονομική κρίση είναι μια απλή δικαιολογία. Τα τελευταία χρόνια, οι χορηγοί στήριξαν τον αγώνα και έδειξαν πως μπορούν να το κάνουν βάζοντας ακόμα πιο βαθειά το χέρι στην τσέπη.

Αυτή η εικόνα έφερε το Ράλι Ακρόπολις στην κορυφή του κόσμου. Πλέον έχει μείνει στις αναμνήσεις μας καθώς οι υπεύθυνοι πίστεψαν πως στη θέση το χαλίφη μπορούν να γίνουν... χαλίφηδες

Πέραν του ότι κάλυψε το 2015 -για να διασώσει το Ακρόπολις εκείνης της χρονιάς- το υπέρογκο βάρος που αφορούσε στη δέσμευση του τότε υφυπουργού Αθλητισμού για την πληρωμή του παραβόλου του αγώνα, η ΟΜΑΕ έκτοτε επωμιζόταν τις ζημίες που παρουσίαζε, κάθε χρόνο ανεξαιρέτως, το οικονομικά ελλειμματικό Ράλι Ακρόπολις.

Εάν δεχθούμε ότι ο Υφυπουργός αθέτησε την υπόσχεση του αυτό ήταν το 2013 και όχι το 2015. Το 2015 το Eurosport χάρισε το παράβολο, μία κίνηση που έφερε τους διοργανωτές του ERC σε δύσκολη θέση με τους υπεύθυνους του ράλι της Κύπρου που πλήρωνε και συνεχίζει να πληρώνει μέχρι και σήμερα το ποσόν των 300.000 ευρώ ετησίως. Μάλιστα η ΟΜΑΕ εδώ και τρία χρόνια διαλαλεί πως σκοπός της είναι να επαναφέρει τον αγώνα στο WRC. Εάν λοιπόν είχαν στο μυαλό τους την οικονομική κρίση θα έλεγαν την αλήθεια και δεν θα έπαιζαν όλη αυτήν την υποκρισία με τόσα ψέματα. Ας σημειώσουμε ότι ένας αγώνας του WRC απαιτεί δεκαπλάσια νούμερα για την υλοποίηση του. Αυτός δεν θα ήταν κάτω από την οικονομική κρίση;

Να θυμίσουμε πως το 2014 ο Υφυπουργός Αθλητισμού Σταύρος Κοντονής είχε δώσει εντολή να ελέγχει ο φάκελος «χρηματοδότηση ράλι Ακρόπολις 2014». Αυτό μάλιστα είχε δημιουργήσει έντονο προβληματισμό ακόμα και στον ίδιο τον Υφυπουργό κ. Κοντονή, ο οποίος ζήτησε να «παγώσει» το θέμα της εκταμίευσης χρημάτων προς την Ομοσπονδία προκειμένου να ελεγχθεί και πάλι η συγκεκριμένη υπόθεση. Όπως το έχουμε γράψει, τόσο ο κ. Κοντονής όσο και ο προκάτοχός του κ. Ανδριανός επιθυμούσαν πλήρη διαφάνεια ενώ δεν ήταν ποτέ αντίθετοι στο να στηρίξουν τόσο σημαντικά αθλητικά γεγονότα όπως είναι το ράλι Ακρόπολις.

 
Η ιστορία γράφεται με πράξεις και όχι με λόγια. Κάποτε λοιπόν είχαμε Ακρόπολις στο WRC, μετά Ακρόπολις στο... ERC και σήμερα Ακρόπολις στις αναμνήσεις μας

Και, επιπλέον, αναγκαζόταν να αναλαμβάνει με ίδιες δυνάμεις τη διοργάνωση του αγώνα και όχι με «εξωτερικούς συνεργάτες» – επιβαρύνοντας, έτσι, υπέρ το δέον, τα κορυφαία στελέχη της που έτσι κι αλλιώς προσέφεραν τις υπηρεσίες τους εθελοντικά. Η διαιώνιση του προβλήματος δεν είχε τίποτα καλό να προσφέρει ούτε στον αγώνα, ούτε στον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η κρισιμότατη συμβολή των συνδιοργανωτών μας -της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Λαμιέων-, όπως επίσης και των χορηγών μας ΕΚΟ και SEAJETS, εξασφάλιζε την ορθή και επιτυχημένη διοργάνωση του αγώνα, καθώς και τις υποχρεώσεις προς τον Promoter. Σε καμία περίπτωση, όμως, η ΟΜΑΕ δεν είναι αυτή που θα επιβαρύνει τους συνδιοργανωτές και χορηγούς του αγώνα με βάρη που δεν τους αναλογούν.

Τα βάρη αυτά δεν θα είχαν δημιουργήσει το υφιστάμενο ασθενές οικονομικό υπόβαθρο του Ράλι Ακρόπολις αν οι υπόλοιποι φορείς, που είχαν διαδοχικά δεσμευθεί για την υποστήριξη του αγώνα τα τελευταία τέσσερα έτη, κάλυπταν τις σαφείς δεσμεύσεις τους – κάτι που, μέχρι σήμερα, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν έχει συμβεί.

Δηλαδή τόσοι χορηγοί και υποστηρικτές (Seajets, Cosmote, ΕΚΟ, ΟΠΑΠ, Περιφέρεια Κεντρικής Ελλάδας, Δήμος Λαμίας) που διαφημίζονταν δεν έδιναν χρήματα. Δεν υποστήριζαν οικονομικά τον αγώνα; Αυτή είναι μια σοβαρή κατηγορία και θα πρέπει ίσως να επέμβει ακόμα και η ίδια η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού η ακόμη και ο εισαγγελέας για οικονομικό έλεγχο. Επειδή τα κορυφαία στελέχη εργαζόντουσαν εθελοντικά γιατί ακόμα συζητιέται πως χρωστούν χρήματα σε… κριτές; Επίσης, αυτά τα βάρη ποια είναι και γιατί μένουν κρυφά;

 
Χορηγοί υπήρχαν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Το ζητούμενο είναι να ξέρεις να τους προσεγγίζεις, να τους ικανοποιείς και όχι να τους κοροϊδεύεις ψιλό - γαζί...

Η σημασία της έλλειψης ισχυρού κρατικού υποστυλώματος του Ράλι Ακρόπολις πολλαπλασιάζεται αν αναλογιστεί κανείς πως χρόνο με το χρόνο γίνεται όλο και πιο σαφές ότι ένας διεθνής αγώνας αυτοκινήτων, σε πρωταθλήματα μεγάλης εμβέλειας και παγκόσμιας προβολής, δεν μπορεί να υπάρξει δίχως τη συμμετοχή της ύψιστης διοίκησης του κράτους που τον ζητά και τον διοργανώνει. Με λίγα λόγια, η ανάληψη ενός κορυφαίου αγώνα Ράλι έχει ήδη μετατραπεί αποκλειστικά σε αποτέλεσμα πολιτικής απόφασης, με σαφές και ορατό αντάλλαγμα την προβολή της χώρας σε όλο τον κόσμο – με όλα τα πολιτισμικά και τουριστικά οφέλη που αυτή αποφέρει.

Με λίγα λόγια μας λένε πως αν δεν πληρώσει το Κράτος ΔΕΝ γίνεται αγώνας. Το Κράτος έχει δηλώσει δια στόματος Υφυπουργού Αθλητισμού πως μπορεί να το κάνει αν τα οικονομικά στοιχεία είναι ξεκάθαρα. ΠΟΤΕ όμως δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα οικονομικός απολογισμός. Γιατί άραγε;

Όνειρο ήταν. Ας ξυπνήσουμε τώρα...

Κατά συνέπεια, ελπίζοντας στην καλή συνεργασία της ΓΓΑ και του Υπουργού, καθώς και του ΕΟΤ, και εκτιμώντας την απόλυτη εμπιστοσύνη των συνδιοργανωτών και χορηγών της σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, η ΟΜΑΕ θα αφιερώσει όλες τις δυνάμεις της για να διαμορφώσει ένα υγιές πλαίσιο, οικονομικό και θεσμικό, ώστε από το 2020 το Ράλι Ακρόπολις να διοργανώνεται σε υγιείς βάσεις – κάτι απολύτως απαραίτητο για οποιαδήποτε σκέψη περαιτέρω ανάπτυξής του.

Διαβάζοντας αυτήν την παράγραφο μας δίνεται η εντύπωση πως με όλους του υποστηρικτές της η ΟΜΑΕ δε να πήγαινε καλά καθώς η ίδια ελπίζει… στην μελλοντική καλή συνεργασία μαζί τους! Αφού λοιπόν τόσα χρόνια το οικονομικό περιβάλλον δεν ήταν το κατάλληλο γιατί δεν το έλεγαν αλλά άφησαν τον Εθνικό μας αγώνα να υποβαθμιστεί (από το WRC στο ERC) με αποτέλεσμα οι αρμόδιοι της FIA να μας πετάξουν εκτός από κάθε μεγάλη διοργάνωση, ξεφτιλίζοντάς μας διεθνώς και γκρεμίζοντας όλα όσα έχτισαν με κόπο και ιδρώτα δεκαετίες τώρα, όλοι αυτοί που ασχολήθηκαν με το άθλημα στην Ελλάδα;

Πολλά ερωτηματικά που ψάχνουν απαντήσεις…

Από την άλλη, πολλά είναι τα ερωτηματικά που υπάρχουν για την στάση της ομοσπονδίας, η οποία συνεχίζει να κρύβεται και να μην απαντά για όσα την κατηγορούν (με στοιχεία) και για τα οποία έχει βουίξει και συζητά όλος ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης