του Νίκου Βιτσιλάκη

Το 2016 η Suzuki επανέφερε στο προσκήνιο το SV 650, ένα μοντέλο με ορκισμένους οπαδούς και μεγάλο του ατού τον άθραυστο κινητήρα. Η προσθήκη του γράμματος «Χ» από φέτος συνεπάγεται τη retro sport εκδοχή του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι γυμνές μοτοσυκλέτες αποκτούν όλο και πιο πολλούς φίλους και αν διαθέτουν σχεδιαστικά χαρακτηριστικά από το παρελθόν πετυχαίνουν να συγκινήσουν ακόμα περισσότερους. Το SV 650X είναι μια σημαντική μοτοσυκλέτα και ο λόγος είναι απλός: πρόκειται για το πρώτο modern classic της φίρμας από το Χαμαμάτσου. Οι ιάπωνες εν γένει αργούν στις αποφάσεις τους, αλλά τελικά –και κάποια στιγμή- ακολουθούν το πνεύμα της εκάστοτε εποχής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για μια κατηγορία που​Το πρώτο café racer εμπορίου της Suzuki είναι γεγονός αναπτύσσεται σε ρυθμούς που δυσκολεύεσαι να ακολουθήσεις, με επώνυμους κατασκευαστές να δίνουν τα ρέστα τους στον τομέα. Αρχής γενομένης από την Triumph (λέγε με Bonneville), ακολούθησαν οι Moto Guzzi (V7), BMW (RnineT) και Ducati (Scrambler), στη συνέχεια μπήκαν στο χορό Yamaha (XSR) και Honda (CB) και από φέτος οι Kawasaki (Z900) και Suzuki (SV-X), ενώ για το 2019 αναμένονται σημαντικές προσθήκες (Katana). Την ίδια στιγμή, μικρότεροι –σε μέγεθος- κατασκευαστές (Royal Enfield, Daytona, Brixton, Gemini) παρουσιάζουν τις δικές τους retrolook προτάσεις σε χαμηλότερα κυβικά, δίνοντας στον υποψήφιο αγοραστή μια ποικιλία επιλογών για να αποφασίσει τι ταιριάζει περισσότερο, τόσο στον ίδιο όσο και στην τσέπη του.

Η μεταμόρφωση

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παραδοσιακά κινήθηκε η Suzuki για τη δημιουργία του «Χ», παίρνοντας δηλαδή σαν βάση ένα μοντέλο της και προχωρώντας στις απαραίτητες τροποποιήσεις. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερος κόπος για να καταλάβεις ότι πρόκειται για ένα SV 650 με στοιχεία που το ανάγουν στην κατηγορία των café racers. Του έχουν τοποθετήσει ένα –ομολογουμένως αριστοτεχνικό- μίνι φέρινγκ προβολέα, στη θέση του τιμονιού έχουν μπει κλιπονς, ενώ το αυξημένης κατά 0,7 λίτρα χωρητικότητας δοχείο καυσίμου είναι ​Κινητήρας υπόδειγμα από κάθε άποψηβαμμένο σε διχρωμία μαύρου – ασημί και με ένα κόκκινο σιρίτι ανάμεσά τους να θυμίζει κατασκευές άλλων εποχών. Πάντα σε σχέση με το SV 650, έχει δεχθεί ρυθμιστή προφόρτισης στο πιρούνι, νέα «καπιτονέ» (και συνάμα πανέμορφη) δίχρωμη σέλα, η θέση οδήγησης έχει ψηλώσει κατά 5mm και, τέλος, έχουν βαφτεί μαύρα τα μαρσπιέ αναβάτη και συνεπιβάτη. Και αν κάποιος θέλει το κάτι παραπάνω, στον έξτρα εργοστασιακό εξοπλισμό υπάρχει –μεταξύ άλλων- και ένα σετάκι από στρογγυλά προβολάκια ομίχλης τεχνολογίας LED, που τονίζουν ακόμα περισσότερο τον ρετρό χαρακτήρα του. Είναι προφανές ότι εμπορικά κινείται στο κοινό όπου απευθύνονται τα Kawasaki Z 900RS Café, Triumph Street Cup και Yamaha XSR 700/900, προτάσσοντας σαν βασικό του όπλο τον αλεξίσφαιρο V2 των 645cc και 75Ηp. 

Οι αφανείς βελτιώσεις

Οδηγώντας το 650Χ συνειδητοποίησα ότι η λειτουργία σε μπροστινή ανάρτηση και φρένο έχουν βελτιωθεί σε σχέση με το σκέτο 650, χρόνια τώρα γράφω και υποστηρίζω πως οι κατασκευαστές δεν μας τα αποκαλύπτουν όλα όσα κάνουν. Προφανώς το σετάρισμα του πιρουνιού έχει αλλάξει και τώρα δίνει καλύτερη πληροφόρηση στον αναβάτη, είναι κάτι που έπρεπε να γίνει καθόσον το χαμηλό τιμόνι και η ψηλότερη θέση οδήγησης φορτίζουν περισσότερο το μπροστινό μέρος έτσι όπως τοποθετούν τον αναβάτη στη μοτοσυκλέτα. Τώρα και όσον αφορά στο μπροστινό δισκόφρενο, προσωπικά μου φάνηκε περισσότερο αποτελεσματικό, όχι τόσο σε αίσθηση όσο στην όλη λειτουργία του. Να ήταν ταλαιπωρημένο το 650 που είχα οδηγήσει πριν δύο χρόνια; Να έχουν επέμβει σε ποιότητα υλικών σε τακάκια; Δεν το γνωρίζω να πω τη μαύρη αλήθεια, αλλά ξέρω ότι τώρα η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά και στους δύο παραπάνω τομείς.

Χαίρεσαι οδήγηση

Εξαιρετικά στημένο στο δρόμο και με έναν κινητήρα απολαυστικό, το «Χ» προσφέρει στον αναβάτη του τη δυνατότητα να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς χωρίς κόπο, απλά θυσιάζοντας λίγη άνεση και χρηστικότητα σε αστικό περιβάλλον. Η σκυφτή θέση οδήγησης σε συνεργασία με τη λειτουργία του V-2 αποδεικνύονται ιδανικοί σύμμαχοι σε δρόμους με απανωτές στροφές, δίνοντας τη δυνατότητα ακόμα και σε έναν όχι και τόσο πεπειραμένο αναβάτη να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια. Οι εναλλαγές στην κατευθυντικότητα της μοτοσυκλέτας είναι αστραπιαίες, το κιβώτιο δουλεύει υπερωρίες χωρίς κανένα πρόβλημα και η απόκριση στο γκάζι χαρακτηρίζεται από αμεσότητα και ακρίβεια. Στα χέρια ενός​Ποιότητα και φινίρισμα σε κορυφαία επίπεδα έμπειρου και ικανού οδηγού, το «Χ» θα κάνει θαύματα αφήνοντας πίσω του ακόμα και ισχυρότερες μοτοσυκλέτες. Εμπνέοντας εμπιστοσύνη ανά πάσα στιγμή, αρκεί βέβαια τα λάστιχά του να είναι σε καλή κατάσταση, είναι ικανό να προσφέρει τη χαρά της οδήγησης σε υπερθετικό βαθμό. Ο V-2 δουλεύει σαν ραπτομηχανή και χωρίς ίχνος «σκαλοπατιών» στη λειτουργία του, απόλυτα γραμμικός και ιδιαίτερα πρόθυμος σε κάθε περίπτωση, ταυτόχρονα απολαυστικός και όσον αφορά στον ηχητικό τομέα. Όπως είπα και παραπάνω, η μοτοσυκλέτα μόνο μέσα σε σφικτό αστικό περιβάλλον θα κουράσει τον αναβάτη στην πολύωρη οδήγηση. Με το βάρος να πέφτει στα χέρια του οδηγού και με το τιμόνι να «κόβει» λιγότερο (πάντα σε σχέση με το απλό SV), το «Χ» φωνάζει από μακριά ότι είναι café racer!

Στο δια ταύτα

Η τιμή του «Χ» είναι στα 7.495€ και αυτή την περίοδο (και μέχρι 30 Νοεμβρίου) παίζει σημαντική προσφορά 500€ χαμηλότερα, δηλαδή στα 6.995€. Τιμολογιακά μιλώντας, το 650Χ είναι σήμερα η πιο συμφέρουσα αγορά στην κατηγορία, αλλά δεν στέκεται μόνο σε αυτό. Πρόκειται για μία εξαιρετικά ποιοτική μοτοσυκλέτα, με άριστη ποιότητα βαφής και συναρμογής υλικών, προσεγμένη στη λεπτομέρεια και κατασκευασμένη για αντοχή στο χρόνο. Από την άλλη, έχει ξεχωριστό χαρακτήρα και εμφάνιση, στο δρόμο θα σας κοιτάζουν και στα φανάρια θα σας ρωτούν. Αυτοί που «δεν ξέρουν» θα νομίζουν ότι είναι ιδιοκατασκευή και όσοι αναρωτιούνται θα μένουν με την απορία. Λιτή, απέριττη, χαρισματική και τι άλλο να ζητήσεις από μια μοτοσυκλέτα με έμφαση στην οδηγική ευχαρίστηση. Για τεχνικά χαρακτηριστικά και εξοπλισμό μπορείτε να μάθετε τα πάντα από την παρουσίαση που έχουμε κάνει στο SV 650 εδώ και για λοιπές πληροφορίες και χρηματοδοτικά προγράμματα καλό είναι να κάνετε κλικ εδώ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης