Η Michelin κατά τη δεύτερη επίσκεψη της στην πίστα Red Bull Ring στην Αυστρία, είδε να εξελίσσονται ακόμα πιο δραματικές καταστάσεις, με το Miguel Oliveira (Red Bull KTM Tech 3) να κερδίζει την πρώτη του νίκη στον αγώνα BMW M Grand Prix von Styria.

Ο αρχικός αγώνας των 28 γύρων της Κυριακής ξεκίνησε με συννεφιά, ωστόσο τις προηγούμενες ημέρες, ο ουρανός ήταν καθαρός και οι θερμοκρασίες της πίστας ήταν υψηλές, με τη θερμοκρασία της ασφάλτου να ξεπερνά τους 50°C την Παρασκευή αλλά και το Σάββατο. Οι αναβάτες είχαν ρυθμίσει τις μοτοσυκλέτες τους για να πιέσουν στα όριά τους τα ελαστικά ακόμα και στις πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες, αλλά όταν άναψαν τα φώτα της εκκίνησης του αγώνα, η θερμοκρασία της πίστας έπεσε στους 36°C με αποτέλεσμα να αλλάξουν όλα τα δεδομένα για τους αναβάτες και τις ομάδες τους, που προσπαθούσαν να πάρουν τις πιο σωστές αποφάσεις. Ο Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) πήρε το προβάδισμα από τον Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing) – ο οποίος πήρε την πρώτη Pole Position της KTM στην κορυφαία κατηγορία το Σάββατο. Ο Mir πήρε τον έλεγχο του αγώνα και φαινόταν να ξεχωρίζει μπροστά, ακολουθούμενος από τον Takaaki Nakagami (LCR Honda) και το Jack Miller (Pramac Racing), αλλά έπειτα συνέβη το τρομακτικό συμβάν με το Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) ο οποίος πήδηξε από τη μοτοσυκλέτα του ενώ έτρεχε με υψηλή ταχύτητα, καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα πριν αυτή πέσει στον προστατευτικό φράχτη και πιάσει φωτιά. Ο αγώνας σταμάτησε μετά την κόκκινη σημαία που κυμάτισε και διατάχθηκε νέος αγώνας 12 γύρων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακολούθησε έντονη δράση στα pits, καθώς είδαμε πολλούς αναβάτες να αλλάζουν μείγματα γόμας στα ελαστικά Michelin Power Slick και να προετοιμάζονται για ένα αγώνα ταχύτητας, με αποτέλεσμα πέντε από τα έξι μείγματα γόμας να χρησιμοποιούνται στον αγώνα επανεκκίνησης, με το σκληρό μείγμα γόμας για τον πίσω τροχό να μένει εκτός, καθώς οι αναβάτες να προσπαθούσαν να κάνουν τον καλύτερο συνδυασμό ελαστικών που θα τους έδινε τις καλύτερες επιδόσεις στην πίστα των 4.318 μέτρων. Καθώς ο αγώνας ξεκίνησε, ο Espargaro πήρε το προβάδισμα, αλλά κυνηγήθηκε στενά από έξι αναβάτες στη σειρά, το Miller – ο οποίος πήρε το προβάδισμα στον πρώτο γύρο – τον Oliviera, το Mir, το Nakagami, τον Andrea Dovizioso (Ducati) και το Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing). Καθώς οι μοτοσυκλέτες έτρεχαν γύρω από τη γραφική πίστα της Στυρίας – στην οποία η περιοχή έδωσε το όνομά της στον τίτλο της διοργάνωσης, μετά το αυστριακό Grand Prix της περασμένης εβδομάδας στον ίδιο χώρο – ήταν προφανές ότι η πρόσφυση που παρέχεται από τα ελαστικά Michelin Power Slick θα διαδραμάτιζε σημαντικό ρόλο καθώς ο αγώνας πλησίασε στο αποκορύφωμά του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως αποδείχθηκε, η πρώτη θέση άλλαξε χέρια πολλές φορές στον τελικό γύρο μεταξύ του Espargaro και του Miller, εκμεταλλευόμενοι πλήρως τα μείγματα γόμας της Michelin, για να έχουν τις καλύτερες επιδόσεις και να κερδίσουν τον αγώνα. Καθώς έφτασαν στην τελευταία στροφή, κανένας αναβάτης δεν υποχώρησε και πίεζαν ο ένας τον άλλον, αφήνοντας την πόρτα ανοιχτή στον Oliveira για να πάρει τη νίκη στην τελική στροφή. Ήταν η πρώτη του νίκη στην κορυφαία κατηγορία – στον 900ο αγώνα ορόσημο της κορυφαίας κατηγορίας Grand Prix. Το αποτέλεσμα του έδωσε την πρώτη θέση στην κατηγορία First Independent Rider και σηματοδότησε τη πρώτη νίκη της γαλλικής ομάδας Tech 3 στην κορυφαία κατηγορία MotoGP. 

Ο Miller τερμάτισε στη δεύτερη θέση  και ο Espargaro στην τρίτη, ακολουθούμενος από το Mir στην τέταρτη και το Dovizioso στην πέμπτη θέση αντίστοιχα. Ο Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) πέρασε έκτος τη γραμμή του τερματισμού, ακολουθούμενος από το Nakagami στην έβδομη θέση. Ο Binder τερμάτισε όγδοος, με το Valentino Rossi (Monster Energy Yamaha MotoGP) ένατο και τον Iker Lecuona (Red Bull KTM Tech 3) στη δέκατη θέση. Ο ηγέτης του πρωταθλήματος Fabio Quartararo (Petronas Yamaha SRT) τερμάτισε δέκατος τρίτος και τώρα προηγείται με δεκατρείς πόντους από τον Αndrea Dovizioso, μετά  τους πέντε γύρους, αυτής της σεζόν, των δεκατεσσάρων γύρων. Οι υψηλές θερμοκρασίες που σημειώθηκαν αυτό το Σαββατοκύριακο σε μια πίστα που είναι ήδη γνωστή για τη θερμότητα που παράγει, αποτέλεσαν άλλη μία μεγάλη πρόκληση για τα Power Slick ελαστικά της Michelin. Για το λόγο αυτό, χρησιμοποιήθηκε ένα ειδικό μείγμα γόμας στο Spielberg. Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οι τεχνικοί της Michelin ανέλυσαν τις επιδόσεις των ελαστικών, για να δώσουν στους αναβάτες και τις ομάδες τους πολύτιμες πληροφορίες, για να τους βοηθήσουν στη ρύθμιση των μοτοσυκλετών.  Αυτός ήταν ένας σταθερός παράγοντας και για τους πέντε αγώνες μέχρι στιγμής σε αυτή τη σεζόν, λόγω των ασυνήθιστων καιρικών συνθηκών σε κάθε διοργάνωση, γεγονός που αποδεικνύει για άλλη μία φορά το μεγάλο εύρος της αγωνιστικής χρήσης όλων των μειγμάτων γόμας της Michelin.

Η Michelin και οι υπόλοιπες ομάδες του MotoGP θα κάνουν ένα σύντομο διάλειμμα δύο εβδομάδων, μέχρι τους επόμενους  back-to-back αγώνες που θα πραγματοποιηθούν στις 13 και 20 Σεπτεμβρίου στο Misano της Ιταλίας και θα περιλαμβάνουν δύο αγώνες στην κατηγόρια MotoGP και τρείς αγώνες στην κατηγορία MotoE. Όλα αυτά πριν κατευθυνθούν προς τη Βαρκελώνη για τον όγδοο αγώνα MotoGP αυτής της περιορισμένης αγωνιστικής σεζόν, την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου.

Miguel Oliveira – Red Bull KTM Tech 3:

 «Ένιωθα καλά και δεν είχαμε κανένα πρόβλημα με τη φθορά των ελαστικών στον πίσω τροχό, ο οποίος λειτούργησε καλά. Ήμουν χαρούμενος που ο αγώνας σταμάτησε, γιατί είχα τη δυνατότητα να αλλάξω τον μπροστινό τροχό και να συνεχίσω με το σκληρό μείγμα γόμας. Αμέσως είχα καλύτερη αίσθηση στο φρενάρισμα και μπορούσα να οδηγήσω γρηγορότερα, κάτι που σήμαινε ότι μπορούσα να πιέσω περισσότερο και τελικά να διεκδικήσω την πρώτη θέση».

Piero Taramasso – Michelin Motorsport Two-Wheel Manager:

 «Είδαμε ένα ακόμα θρίλερ να εξελίσσεται στην τελευταία στροφή εδώ στο Spielberg, αλλά αυτή τη φορά με διαφορετικούς πρωταγωνιστές, γεγονός που αποδεικνύει την υπεροχή των ελαστικών μας καθώς βλέπουμε τους περισσότερους κατασκευαστές να μάχονται μπροστά για τη νίκη. Η ομάδα της Michelin εργάστηκε εντατικά αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς αυτή είναι μια από τις πιο δύσκολες πίστες που έχουμε επισκεφτεί, αφού προκαλεί μεγάλη πίεση στα πίσω ελαστικά που ζεσταίνονται πολύ. Γι ‘αυτό έχουμε φέρει ένα ειδικό μείγμα γόμας με τη θερμοκρασία της ασφάλτου να ξεπερνά τους 50οC. Γεγονός που ήταν μια ακόμα πρόκληση για εμάς αλλά τα καταφέραμε και όλοι οι αναβάτες ήταν σε καλή κατάσταση πριν από τον αγώνα. Οι καιρικές συνθήκες ήταν άστατες και εναλλασσόμενες, με τη θερμοκρασία να πέφτει όπως στα μέσα της δεκαετίας του ’30.

Οι τεχνικοί μας χρησιμοποίησαν και πάλι όλες τις γνώσεις τους για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των αναβατών και των ομάδων, για να πάρουν τη σωστή απόφαση τόσο στον αρχικό αγώνα, όσο και στον αγώνα επανεκκίνησης. Τα ελαστικά είχαν εξαιρετικές επιδόσεις και στους δύο αγώνες. Μερικοί αναβάτες συνέχισαν με το ίδιο μείγμα γόμας, ενώ άλλοι το άλλαξαν κατά τη διάρκεια του μικρού διαλείμματος και στον αγώνα των 12 γύρων, πίεσαν στο μέγιστο τα όριά τους, όπως στις κατατακτήριες δοκιμές. Όλοι οι διαφορετικοί συνδυασμοί στα ελαστικά λειτούργησαν καλά. Οι επιδόσεις του Mir και του Nakagami στον πρώτο αγώνα ήταν απογοητευτικές, αλλά είμαι βέβαιος ότι θα έρθει η ώρα τους. Είμαι χαρούμενος που έχουμε έναν ακόμα νέο νικητή με τα ελαστικά Michelin- τον τρίτο για φέτος, τον Oliviera. Επίσης χαίρομαι πολύ που η ομάδα Tech 3 πήρε μια νίκη στο MotoGP. Θα κάνουμε ένα σύντομο διάλειμμα τώρα, πριν από τους δύο εξαιρετικά απαιτητικούς back-to-back αγώνες στην πίστα του Misano, όπου θα πραγματοποιηθούν δύο αγώνες MotoGP και τρεις αγώνες MotoE. Θα είμαστε προετοιμασμένοι και έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τη νέα άσφαλτο που τοποθετήθηκε στην ιταλική πίστα, νωρίτερα αυτή τη χρονιά».
 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης