Αυτό το Grand Prix στη Monza θα μείνει ανεξίτηλο στις μνήμες των δύο πρωταγωνιστών του πρωταθλήματος της F1. Ωστόσο κανένας από τους δύο – Max Verstappen (Red Bull) και Lewis Hamilton (Mercedes)- παραδέχονται ότι έκαναν λάθος.

Στον 26ο γύρο του αγώνα αμέσως μετά τη σύγκρουση βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας για αρκετή ώρα και τότε άλλαξαν όλα τα προγνωστικά.Ο πρώτος που χαμογέλασε ήταν ο οδηγός της McLaren Daniel Ricciardo. Το πανηγύρι ξεκίνησε και στα πίτς της  McLaren όταν διαπίστωσαν ότι όχι ένα αλλά δύο αυτοκίνητα θα κάνουν το 1-2 στον τερματισμό. Πίσω από τον Daniel  Ricciardo ήταν Lando Norris.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ατύχημα στον 26 γύρο και η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας,άλλαξε  τη στρατηγική όλων των ομάδων. Οι  McLaren χρησιμοποίησαν την ίδια στρατηγική και σταμάτησαν μια φορά αλλάζοντας από P Zero κίτρινη μέση σε P Zero λευκή σκληρή γόμα.

Αυτή στρατηγική «χάρισε» και τη νίκη στον Daniel Ricciardo που φέτος ήταν και η πρώτη του νίκη.Τρίτος τερμάτισε ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas ο οποίος εκκίνησε τελευταίος λόγω αλλαγής μηχανής (παρότι πήρε την pole την Παρασκευή). Ο Bottas  έκανε δύο αλλαγές ελαστικών. Στην αρχή έβαλε τη σκληρή γόμα και στη συνέχεια άλλαξε σε μέση γόμα.

Η διαμόρφωση με τον κατατακτήριο αγώνα επέτρεψε σε όλους τους οδηγούς να έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών στην εκκίνηση. Όλοι τους επέλεξαν την μέση γόμα εκτός από τις Mercedes, την Alfa Romeo του Robert Kubica και την  AlphaTauri του Pierre Gasly, που αποφάσισαν να εκκινήσουν με τη σκληρή γόμα C2.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

•    ΣΚΛΗΡΗ C2: Αυτή η γόμα ήταν το κλειδί στον αγώνα, με την πλειοψηφία των οδηγών να την χρησιμοποιούν στο τελευταίο μέρος. Μια αξιοσημείωτη εξαίρεση ήταν ο Bottas που την χρησιμοποίησε στην αρχή του αγώνα και εν τέλει τερμάτισε 3ος. Οι υψηλές θερμοκρασίες ευνόησαν αυτή τη γόμα και επέτρεψαν στους οδηγούς να πιέσουν στο μέγιστο χωρίς καθόλου πτώση απόδοσης από θερμική καταπόνηση (degradation). Ο Ricciardo πήρε τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου μ’ αυτή τη γόμα, στον τελευταίο γύρο του αγώνα. 

•    MEΣΗ C3: Άλλη μια κρίσιμη για τον αγώνα, γόμα που χρησιμοποιήθηκε κυρίως στο πρώτο μέρος. Επέδειξε πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης. 

•    ΜΑΛΑΚΗ C4: Ο μόνος που χρησιμοποίησε αυτή τη γόμα κατά τη διάρκεια του αγώνα ήταν ο οδηγός της Haas, Nikita Mazepin, που έκανε τρια πιτ στοπ. Γενικά οι συνθήκες ήταν πολύ ζεστές για να αξιοποιηθεί αυτή η γόμα στο μέγιστο. 

O επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου MARIO ISOLA αναφέρθηκε στον αγώνα:

«Αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren ακολούθησαν την ίδια στρατηγική από μέση σε σκληρή γόμα που υιοθετήθηκε και από την πλειοψηφία στο grid. Ο Valtteri Bottas και η Mercedes έδειξαν ότι ήταν εφικτή και η αντίστροφη στρατηγική. Η απόδοση της σκληρής γόμας αναδείχτηκε και με την επίτευξη του ταχύτερου γύρου από τον Daniel Ricciardo στον τελευταίο γύρο. Ο Αυστραλός διαχειρίστηκε τέλεια τον αγώνα μετά την επανεκκίνηση.

Οι ζεστές συνθήκες ταίριαζαν καλύτερα στη σκληρή και τη μέση γόμα αμφότερες παρουσίασαν ελάχιστη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης. Αντίθετα η θερμοκρασία ήταν πολύ υψηλή για να εκμεταλλευτεί κανείς το πλεονέκτημα ταχύτητας της μαλακής γόμας».
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης