Όποιος κάνει σήμερα τον καλύτερο χρόνο θα είναι ουσιαστικά και ο νικητής του Grand Prix στο Μονακό.
Η pole position στο φημισμένο Πριγκιπάτο της Κυανής Ακτής εξασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα της Κυριακής.

Όσοι έχετε παρακολουθήσει το διάσημο GP στο Μόντε Κάρλο θα γνωρίζετε ότι ο αγώνας γίνεται στο οδικό δίκτυο του Πριγκιπάτου. Οι δρόμοι είναι στενοί για αγώνα της Formula 1 και τα μονοθέσια έχουν αρκετό πλάτος. Ίσα ίσα χωρούν δίπλα δίπλα δύο αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό σημαίνει ότι σήμερα στα επίσημα δοκιμαστικά όποιος κάνει τον καλύτερο χρόνο μαθηματικά στο 90% θα είναι ο νικητής της Κυριακής.

Στις προχθεσινές ελεύθερες δοκιμές της Πέμπτης, φάνηκε πιο γρήγορη η Ferrari. Αλλά δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα γιατί τόσο η Mercedes όσο και η Red Bull,στα ανεπίσημα δοκιμαστικά έχουν τη λογική να μην δείχνουν τα χαρτιά τους.

Στο Μονακό το βάρος πέφτει στους team μάνατζερ. Οι οδηγοί ούτε μπορούν να κινηθούν γρήγορα όπως στα κανονικά grand prix που γίνονται σε πίστες ούτε να κάνουν τολμηρές προσπεράσεις. Η μια στροφή διαδέχεται την άλλη και αυτό βοηθάει στο ζέσταμα των ελαστικών. Γι’ αυτό οι επικεφαλής των ομάδων έχουν ήδη ζητήσει να δοκιμάσουν τις μαλακές γόμες που μπορούν να κρατήσουν καλύτερες θερμοκρασίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Grand Prix στους δρόμους του Πριγκιπάτου έχει χαμηλές ωριαίες ταχύτητες και είναι ο πιο αργός αγώνας. Αναγκαστικά επιλέγουν τις μεγαλύτερες κλίσεις στις αεροτομές για υψηλό αεροδυναμικό φορτίο με ειδικές πτέρυγες εμπρός και πίσω.

Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουν να ισορροπήσουν τα επίπεδα κάθετης δύναμης. Οι κατατακτήριες ξεκινούν στις 16:00 ώρα Ελλάδας

Η βασικότερη ρύθμιση που κάνουν σε όλα τα μονοθέσια είναι στα τιμόνια. Τα ρυθμίζουν για να μπορούν να στρίβουν και να ανταποκριθούν στις κλειστές στροφές. Αν τα μονοθέσια χρησιμοποιούσαν τις ίδιες ρυθμίσεις στα τιμόνια σαν αυτά που έχουν στις κανονικές πίστες τότε δεν υπήρχε περίπτωση να στρίψουν στο πέταλο του Fairmont.

Το ερώτημα είναι αν ο συγκεκριμένος αγώνας βοηθάει περισσότερο την ομάδα της Red Bull. Στα ανεπίσημα δοκιμαστικά της Πέμπτης, η Red Bull φάνηκε να είναι κατά +0.06 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη από την Mercedes και κατά +0.09 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη από τη Ferrari.

Στον αγώνα αυτό υπάρχει ταυτόχρονα ένα καλό και ένα κακό. Επειδή κυκλοφορούν συνέχεια αυτοκίνητα δεν υπάρχει γόμα στην άσφαλτο. Μετά τα ελεύθερα δοκιμαστικά ο δρόμος δίνεται κανονικά στην κυκλοφορία και η γόμα από την άσφαλτο φεύγει γρήγορα. Χθες Παρασκευή η κυκλοφορία ήταν ελεύθερη για όλα τα αυτοκίνητα και οι δρόμοι σήμερα είναι πεντακάθαροι.

Αυτό είναι καλό γιατί αν υπάρχει γόμα στην άσφαλτο στους πρώτους γύρους τα αγωνιστικά γλιστρούν. Στον αυριανό αγώνα το πιθανότερο είναι να χρησιμοποιήσουν την πιο μαλακή γόμα με την ονομασία ‘C5’,

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης