Όπως έχει γίνει γνωστό από πέρυσι, όλα τα μονοθεσία που θα λάβουν μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 το 2018, πρέπει να φέρουν το σύστημα προστασίας Halo.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Halo είναι ουσιαστικά μια κατασκευή υψηλής αντοχής από προηγμένα υλικά, που τοποθετείται ακριβώς πάνω και μπροστά από το cockpit του μονοθεσίου. Στόχος είναι να προστατεύει το κεφάλι του οδηγού σε περιπτώσεις πρόσκρουσης ή από μεγάλα αντικείμενα.

Πολλοίς οδηγοί και παράγοντες της F1 εξέφρασαν ανοικτά την αντίρρησή τους στη χρησιμοποίηση του συστήματος, ωστόσο, η FIA θεωρεί πως θα αυξήσει τα επίπεδα ασφάλειας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ομάδες έχουν το δικαίωμα να εξελίξουν το Halo και να το βελτιώσουν. Βέβαια, αυτό δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου, όπως υποστήριξε ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes AMG F1, James Allison.

Όπως αναφέρει ο Βρετανός μηχανικός, επειδή επηρεάζει το βάρος του μονοθεσίου πρέπει να γίνουν αρκετές αλλαγές. Παράλληλα, χρειάζεται να είναι τόσο ανθεκτικό και ισχυρό ώστε να αντέχει το χτύπημα ενός λεωφορείου.

Επίσης, η αεροδυναμική του είναι πολύ κακή, οπότε είναι υποχρεωτικό να τοποθετήσουν ένα fairing περιμετρικά ώστε να μην επηρεαστεί η συμπεριφορά του μονοθεσίου, η λειτουργία της πίσω πτέρυγας και η ροή του αέρα στη κινητήρια μονάδα. Φυσικά, πρέπει να γίνουν βελτιώσεις και στην αισθητική, καθώς δεν είναι και το πιο ελκυστικό εξάρτημα.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης