Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Σε μια πίστα που φαινόταν να έχει το πρώτο χέρι η Red Bull στην τελευταία προσπάθεια των χρονομετρημένων δοκιμαστικών, ο Valtteri Bottas έκανε την έκπληξη. Και δεν ήταν μόνο αυτό. Ο Max Verstappen που έδειχνε να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος και όλα τα προγνωστικά έδειχναν ότι θα πάρει αυτός την Pole Position τελικά περιορίσθηκε στην  3η θέση. Ο Hamilton έκανε το 2ο καλύτερο χρόνο και έτσι οι δύο Mercedes ξεκινούν μπροστά από την Red Bull στο Autodromo Hermanos Rodríguez.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Bottas κέρδισε την 19η Pole Position στην καριέρα του και λογικό ήταν να πανηγυρίζει. Εκείνος όμως που έχει κάθε λόγο να χαμογελάει είναι ο Βρετανός που θα έχει πίσω του και όχι μπροστά του τον Ολλανδό.

Πριν την τελευταία δοκιμασία όλα έδειχναν ότι η ομάδα της Αυστρίας πηγαίνει καλύτερα και ότι οι Mercedes δεν μπορούν να ακολουθήσουν τις Red Bull.

Όταν άρχισαν οι πρώτοι γύροι προθέρμανσης πρώτοι στην πίστα βγήκαν ο  Nicholas Latifi και μετά  ο Nikita Mazepin και ο Mick Schumacher. Ενώ δεν είχαν βγει στην πίστα  ο Verstappen ,ο Hamilton και ο Bottas, οι γύροι προθέρμανσης σταμάτησαν για όλους. Οι υπεύθυνοι ασφαλείας έβγαλαν κόκκινη σημαία γιατί ο Lance Stroll με την Aston Martin είχε τη στιγμή του. To μονοθέσιο ενώ ήταν στην είσοδο της στροφής ( είναι το σημείο εκκίνησης και τερματισμού) «ξεκόλλησε» από το δρόμο και κατέληξε στις μπαριέρες. Είναι περίεργο πως ο Lance Stroll έχασε τον έλεγχο. Αμέσως βγήκε κόκκινη σημαία και όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στα πίτς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μας έκανε εντύπωση η ταχύτητα με την οποία αντέδρασαν οι Μεξικανοί. Γρήγορα το αυτοκίνητο απομακρύνθηκε με γερανό η πίστα καθαρίστηκε αμέσως από τα θραύσματα της Aston Martin. Η μεγαλύτερη καθυστέρηση παρατηρήθηκε στην επισκευή της κατεστραμμένης μπαριέρας.

Ο Lance Stroll αν και βγήκε μόνος του από το κατεστραμμένο μονοθέσιο μεταφέρθηκε προληπτικά στο νοσοκομείο. Οι μηχανικοί της Aston Martin ξεκίνησαν έναν μαραθώνιο για να αλλάξουν όλα τα κατεστραμμένα κομμάτια έτσι ώστε να επιστρέψει στον αγώνα ο Stroll.

Ο υπεύθυνος ασφαλείας αφού επιθεώρησε ο ίδιος προσωπικά  την επισκευή της μπαριέρας έδωσε την άδεια να ξαναβγούν τα μονοθέσια στη πίστα για να συνεχίσουν τις δοκιμές.

Αυτό το ατύχημα πήγε 25 λεπτά πίσω τη διαδικασία των χρονομετρημένων δοκιμαστικών.

Το Γκραν Πρί του Μεξικού είναι από τα πλέον παλιά καθώς ξεκίνησε η ιστορία του στη 10ετία του 1950. Το 1993 ο διάσημος αρχιτέκτονας Herman Tilke ανέλαβε να κάνει τις βελτιώσεις στην πίστα ακολουθώντας τους κανονισμούς ασφαλείας της FIA. Το 2015  η F1 επέστρεψε στο Μεξικό.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 KAI ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

 «Το υψηλό υψόμετρο σε συνδυασμό με τη χάραξη της πίστας θέτουν έναν αριθμό από ενδιαφέρουσες προκλήσεις και εκπλήξεις στο Μεξικό. Οπότε συχνά έχουμε έναν απρόβλεπτο αγώνα με μεγάλη ποικιλία στρατηγικών. Την προηγούμενη φορά χρησιμοποιήθηκαν κυρίως η μεσαία και η σκληρή γόμα από τις ομάδες στον αγώνα. Αυτό εξαρτάται από την παραμόρφωση και το γλίστρημα που παρουσιάζει το μαλακό ελαστικό, πράγμα που μπορεί να το δούμε και φέτος. Η κατανόηση της διαφοράς ανάμεσα στη μαλακή και στη μέση γόμα θα είναι το κλειδί για τις κατατακτήριες δοκιμές. Η πίστα του Μεξικό είναι ιστορική και συναρπαστική, είμαστε ενθουσιασμένοι που επιστρέφουμε μετά από δυο χρόνια απουσίας. Ο αγώνας είναι περίπου την ίδια εποχή μ’ αυτή που διεξήχθη πριν δυο χρόνια. Από τότε δεν έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στην πίστα. Μόνο έχει στρωθεί νέα άσφαλτος πριν τη στροφή 1 ώστε να εξαφανιστεί μια ανομοιομορφία. Τα μονοθέσια όμως έχουν αλλάξει πολύ από τότε, δύσκολα μπορείς να θεωρήσεις ως σημείο αναφοράς τα δεδομένα του 2019».

Δείτε τη σειρά των χρονομετρημένων δοκιμαστικών:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης