Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Από το 2026 στις πίστες της F1 θα βλέπουμε την παραδοσιακή ελβετική ομάδα αγώνων Sauber με κινητήρες Audi. Την  ανακοίνωση έκανε ο Oliver Hoffmann, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνική Ανάπτυξη της AUDI AG. Η είδηση ήταν γνωστή από το Grand prix του Spa στο Βέλγιο. Όλοι όσοι κινούνται στο χώρο της F1 ,γνώριζαν για την επικείμενη συμφωνία .

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στα τέλη Αυγούστου η Audi επιβεβαίωσε τις προθέσεις  για τον στρατηγικό της συνεργάτη. Ωστόσο μέχρι χθες δεν είχαν «πέσει»  υπογραφές.
Η Audi επέλεξε τη Sauber ως στρατηγικό εταίρο για το project και σχεδιάζει να αποκτήσει μερίδιο στον Όμιλο Sauber. Η συνεργασία προβλέπει ότι η παραδοσιακή ελβετική ομάδα αγώνων θα αγωνίζεται ως η εργοστασιακή ομάδα της Audi από το 2026 και μετά, χρησιμοποιώντας τη μονάδα ισχύος που αναπτύχθηκε από την Audi για τον κορυφαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η μονάδα ισχύος θα αναπτυχθεί στο Motorsport Competence Center της Audi στο Neuburg an der Donau, ενώ η Sauber θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει το αγωνιστικό αυτοκίνητο στις εγκαταστάσεις της στο Hinwil (Ελβετία). 
Την ευθύνη για το γενικότερο σχεδιασμό και την εκτέλεση των λειτουργιών του αγώνα θα έχει η  Sauber που γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τα μυστικά της F1.

Μόλις έκλεισε και τυπικά η συμφωνία ο Oliver Hoffmann, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνική Ανάπτυξη της AUDI AG δήλωσε :
«Είμαστε χαρούμενοι που αποκτήσαμε έναν τόσο έμπειρο και ικανό συνεργάτη για το φιλόδοξο έργο μας στη Formula 1. Γνωρίζουμε ήδη τον Όμιλο Sauber με τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του και την έμπειρη ομάδα από προηγούμενες συνεργασίες του και είμαστε πεπεισμένοι ότι μαζί θα σχηματίσουμε μια ισχυρή ομάδα». Για παράδειγμα, η Audi Sport έχει ήδη χρησιμοποιήσει τακτικά την αεροδυναμική σήραγγα υψηλής τεχνολογίας του Ομίλου Sauber στο Hinwil, λίγο λιγότερο από τέσσερις ώρες με το αυτοκίνητο, κατά τη διάρκεια της επιτυχημένης εποχής του Le Mans και κατά την ανάπτυξη του αγωνιστικού μοντέλου Class 1 για το DTM. Η Sauber είναι ένας πρώτης τάξεως συνεργάτης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δηλώσεις έκανε και ο  Finn Rausing, Πρόεδρος της Sauber Holding:
«Η Audi είναι ο καλύτερος συνεργάτης για τον Όμιλο Sauber. Είναι σαφές ότι και οι δύο εταιρείες μοιράζονται τις ίδιες αξίες και όραμα. Ανυπομονούμε να επιτύχουμε τους κοινούς μας στόχους με μια ισχυρή και επιτυχημένη συνεργασία».

Η ανάπτυξη της μονάδας ισχύος, η οποία αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία, συστήματα ελέγχου και κινητήρα εσωτερικής καύσης, βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη στις εγκαταστάσεις της Sauber ,ειδικά για αυτό το σκοπό.
Για το project « Audi Formula Racing GmbH στο Neuburg an der Donau» ήδη ξεκίνησαν να εργάζονται περισσότεροι από 120 εργαζόμενοι.

O Adam Baker, Διευθύνων Σύμβουλος της Audi είπε ότι η Sauber είναι ένας κορυφαίος συνεργάτης για τη χρήση της μονάδας ισχύος Audi και ανυπομονούν να συνεργαστούν  με μια έμπειρη ομάδα που έχει βοηθήσει στη διαμόρφωση της ιστορίας της Formula 1. 
Ταυτόχρονα ξεκίνησε η επέκταση των εγκαταστάσεων του Neuburg . Αυτό σημαίνει νέες προσλήψεις έμπειρων μηχανικών αλλά και εργατών έτσι ώστε τα κτίρια από άποψη τεχνικής υποδομής να έιναι έτοιμα μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς.

Οι πρώτες δοκιμές με τη μονάδα ισχύος που αναπτύχθηκε για τους κανονισμούς του 2026 σε ένα αυτοκίνητο δοκιμής της Formula 1 έχουν προγραμματιστεί για το 2025.
Η Formula 1 κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τη βιωσιμότητα με τους νέους κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026. Αυτό ήταν μια σημαντική προϋπόθεση για να αποφασίσει η Audi να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα.

Οι μονάδες ισχύος θα είναι πιο αποδοτικές από ότι είναι σήμερα, καθώς το ποσοστό της ηλεκτρικής ενέργειας θα αυξηθεί σημαντικά. Το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης θα έχει τότε σχεδόν τόση ισχύ με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, που φτάνει τα 400 kW (544 hp). Οι εξαιρετικά αποδοτικοί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες 1,6 λίτρων θα τροφοδοτούνται από βιώσιμο συνθετικό καύσιμο που είναι ουδέτερο σε CO2 (σύμφωνα με τα πρότυπα της ΕΕ). Η Formula 1 έχει επίσης θέσει ως στόχο να είναι ουδέτερη σε CO2 σε αγωνιστικό επίπεδο μέχρι το 2030.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης