Στην Κίνα θα διεξαχθεί ο 3ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 και, όπως είναι αναμενόμενο, το ενδιαφέρον ομάδων, οδηγών και φιλάθλων είναι πολύ μεγάλο. Σημαντικό ρόλο θα παίξει η στρατηγική των ελαστικών που θα επιλέξουν οι μηχανικοί για τον απαιτητικό αγώνα.

Η Pirelli φέρνει στην Κίνα τη μεσαία γόμα P Zero White και τη μαλακή P Zero Yellow. Άλλωστε, αναφερόμαστε σε ένα σιρκουί που είναι διάσημο για τις γρήγορες και παρατεταμένες στροφές, τις μεγάλες ευθείες και τα έντονα φρεναρίσματα. Όλοι αυτοί οι παράγοντες δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη στρατηγική ελαστικών, ενώ το 2011 νικηφόρα αποδείχθηκε η στρατηγική τριών pit stop. Τα μεσαία και μαλακά ελαστικά εγγυώνται τον καλύτερο συγκερασμό μεταξύ πρόσφυσης και επιδόσεων στη συγκεκριμένη πίστα, αλλά και η βροχή είναι συνηθισμένο φαινόμενο, γι’ αυτό ενδέχεται να δούμε τα ενδιάμεσα Cinturato Green και τα Cinturato Blue full wet. Αντίθετα με τη Μαλαισία, όπου οι νεροποντές είναι συνήθως σύντομες και ισχυρές, η βροχή στην Κίνα είναι συχνά ελαφριάς έντασης αλλά μεγάλης διάρκειας, με ιδανική την ενδιάμεση γόμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημαντικά στοιχεία

Να σημειώσουμε ότι η διάταξη του κινεζικού σιρκουί είναι πιο απαιτητική σε σχέση με του Albert Park (Αυστραλία), με ένα σημείο στο τέλος της μεγάλης ευθείας όπου τα  μονοθέσια φρενάρουν από τα 320 χλμ./ώρα στα 68 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 130 μέτρα: η επιβράδυνση των 6 G είναι από τις υψηλότερες που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά στο ημερολόγιο της F1. Τα πλευρικά φορτία των ελαστικών, στο γρήγορο, μεσαίο κομμάτι του γύρου, αντιστοιχούν σε 3 G.

Από εκεί και πέρα, τα δυνατά φρεναρίσματα που απαιτούνται στην Κίνα καταπονούν περισσότερο τα εμπρός ελαστικά από όσο τα πίσω. Τα εμπρός δοκιμάζονται επίσης στη στροφή 1 – που είναι σχεδόν ένας ολόκληρος κύκλος – καθώς τα μονοθέσια βασίζονται καθαρά στη μηχανική και όχι στην αεροδυναμική πρόσφυση. Η άσφαλτος είναι μεσαίας πρόσφυσης αλλά λιγότερο τραχιά σε σχέση με της Μαλαισίας ενώ η κλίση της στροφής 13 αυξάνει την καταπόνηση του σκελετού των ελαστικών, καθώς η επιφάνεια επαφής μπορεί να αυξηθεί τρεις φορές πάνω από το κανονικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείτε το video με την καταπόνηση που δέχονται τα ελαστικά στην πίστα της Κίνας


Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης