Σήμερα ξεκινά το Σουηδικό Ράλι, αγώνας που προσμετρά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και το ενδιαφέρον των φιλάθλων χτυπάει κόκκινο. Το φετινό ράλι διεξάγεται στη Σουηδία και τη Νορβηγία σε θερμοκρασίες μέχρι και -30ºC, κάτι που δημιουργεί τεράστιες απαιτήσεις για ανθρώπους και μηχανές. Για να μπορέσουν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να διατηρήσουν ένα κορυφαίο επίπεδο επιδόσεων σε τόσο παγερές συνθήκες, απαιτούνται ειδικές λύσεις, ενώ ή μόνη λύση για τους μηχανικούς που εργάζονται στο ψύχος είναι άφθονα και ζεστά ρούχα. Οι οδηγοί όμως θα απολαύσουν έναν χειμερινό «παράδεισο» όπου τα λεπτά ελαστικά με καρφιά, τα γυαλιά κατά της αντανάκλασης του χιονιού και οι θερμαινόμενες μπότες οδήγησης είναι must. Εκατοντάδες ατσάλινα καρφιά με αιχμές από βολφράμιο που προεξέχουν από τα χειμερινά ελαστικά της Michelin γαντζώνονται στην παγωμένη επιφάνεια προσφέροντας εκπληκτική πρόσφυση ενώ, κατά παράδοξο τρόπο, είναι ένας από τους ταχύτερους γύρους της χρονιάς. 

Το Ράλι Σουηδίας εισάγει μία νέα διαδικασία κατάταξης στο WRC. Μετά από δύο ώρες ελεύθερων δοκιμών σήμερα το πρωί, οι οδηγοί θα ολοκληρώσουν ένα χρονομετρημένο πέρασμα στην ίδια ειδική. Στη συνέχεια, αυτοί θα επιλέξουν τη θέση εκκίνησης που επιθυμούν για το πρώτο σκέλος, με τον ταχύτερο οδηγό να έχει τον πρώτο λόγο στην επιλογή αυτή, πριν αποφασίσει ο δεύτερος ταχύτερος και ούτω καθεξής. Η μεγάλη αλλαγή είναι μία ολόκληρη μέρα στη Νορβηγία κατά τη διάρκεια του πρώτου σκέλους της Παρασκευής σε διαδρομές που χρησιμοποιήθηκαν στο ράλι Νορβηγίας το 2009. Κατά τα άλλα, η διάταξη του αγώνα είναι γνωστή, με τη βάση στο Karlstad, το μεγάλο service park στο αεροδρόμιο του Hagfors και τις ειδικές διαδρομές στις περιοχές Värmland and Dalarna. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά την κατατακτήρια ειδική που γίνεται σήμερα το ράλι ξεκινά με μία υπερειδική στον ιππικό όμιλο του Karlstad το βράδυ. Το πρώτο σκέλος είναι το μεγαλύτερο και περιλαμβάνει έξι ειδικές στη Νορβηγία και μία ειδική που ξεκινά στη Σουηδία και στη συνέχεια περνά τα σύνορα και καταλήγει στη Νορβηγία. Ένα remote service θα πραγματοποιηθεί στη Νορβηγική πόλη Kongsvinger. Τις δύο τελευταίες ημέρες, η βάση θα είναι στην περιοχή Dalarna κοντά στο Hagfors, με ειδικές διαδρομές γνωστές από πέρσι. Η τελευταία Hagfors Power Stage 4.66 χιλιομέτρων θα ανταμείψει τους ταχύτερους τρεις οδηγούς με πρόσθετους βαθμούς.

Ο τερματισμός θα γίνει στην κεντρική πλατεία του Karlstad το απόγευμα της Κυριακής, μετά από 24 ειδικές διαδρομές μήκους 349.16 χιλιομέτρων σε μία συνολική απόσταση 1842.60.

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης