Χωρίς διάλειμμα συνεχίζεται το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 και συγκεκριμένα στην πίστα Sakhir του Μπαχρέιν. Εν μέσω πολιτικών αναταραχών στην περιοχή, πιλότοι και ομάδες καλούνται να δώσουν τη δική τους «παράσταση» ενώ από την πλευρά της η Pirelli θα πρέπει να «δώσει το καλύτερο της εαυτό» για να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες της ερήμου.

Η πίστα του Μπαχρέιν είναι μία από τις τρεις στις οποίες η Pirelli αγωνίζεται φέτος για πρώτη φορά, αλλά αντίθετα με το Hockenheim στη Γερμανία και το Grand Prix Αμερικής, η ιταλική φίρμα διαθέτει εμπειρία από το σιρκουί του Sakhir έχοντας ήδη πραγματοποιήσει εκεί δύο δοκιμές ελαστικών το Δεκέμβριο του 2010 και τον Ιανουάριο του 2011, εν όψει της επιστροφής της στη F1. Στην πρώτη περίπτωση, η δοκιμή διακόπηκε λόγω αμμοθύελλας που έφερε άμμο στην πίστα και επηρέασε τη λειτουργία του οχήματος δοκιμών: περιστατικό που αναδεικνύει ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του σιρκουί της Μέσης Ανατολής, στη μέση της ερήμου. Η άμμος συχνά εισβάλλει στην πίστα με αρνητικές επιπτώσεις στην πρόσφυση αλλά είναι πολύ δύσκολο να προβλέψεις πότε και πού. Η Pirelli θα φέρει μεσαία P Zero White και μαλακά ελαστικά Zero Yellow στο Μπαχρέιν και είναι ο ίδιος συνδυασμός που χρησιμοποιήθηκε σε Αυστραλία και Κίνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δυνάμεις που φτάνουν τα 5G!
Το σιρκουί του Sakhir θα επανέλθει στην αρχική διάταξη των 5.412 χλμ. το 2012, αφού χρησιμοποιήθηκε ένα εκτεταμένο loop το 2010, την τελευταία φορά που έγινε αγώνας εκεί. Οι 15 στροφές και το μεταβλητό πλάτος της πίστας προσφέρουν άφθονες ευκαιρίες για προσπεράσεις. Η ελκτική πρόσφυση και το φρενάρισμα αποτελούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις της πίστας, με τα μονοθέσια να επιβραδύνουν από τα 315χλμ/ώρα στα 65χλμ/ώρα σε 130 μέτρα μόλις και σε τρία δεύτερα στην στροφή 1. Αυτό αναπτύσσει δυνάμεις στα ελαστικά αντίστοιχες των 5G. Η ύπαρξη άμμου στη γύρω περιοχή σημαίνει ότι η πίστα μπορεί να είναι πολύ βρώμικη, κυρίως στο ξεκίνημα του Σαββατοκύριακου, επομένως είναι σημαντικό για τους οδηγούς να ακολουθούν την αγωνιστική γραμμή, κυρίως στο γρήγορο αλλά ελικοειδές τμήμα από τις στροφές τέσσερα έως επτά.

Ένα στοιχείο που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι η άσφαλτος που αποτελείται από 60.000 τόνους γρανίτη εισαγόμενου από την Αγγλία και προσφέρει καλή πλευρική πρόσφυση όταν είναι καθαρή και κατατάσσεται έως μεσαία σε τραχύτητα. Τέλος να σημειώσουμε ότι ο Fernando Alonso είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στο Μπαχρέιν με τρεις νίκες στο ενεργητικό του και ακολουθεί ο team mate του στη Ferrari, Felipe Massa ενώ νίκη έχουν σημειώσει οι Michael Schumacher και Jenson Button.

Δείτε το 3D video με τις πιέσεις που δέχονται τα ελαστική της Pirelli στην πίστα Sakhir

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης