Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Το θρυλικό roadster της Mazda, το MX-5 είναι από τα πιο αγαπητά διθέσια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στην παγκόσμια αγορά. Οι γιαπωνέζοι μηχανικοί μπορεί να έχουν τη σιγουριά ότι το MX-5 είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο ωστόσο δεν επαφίονται στις δάφνες. Διαρκώς εξελίσσουν το συγκεκριμένο roadster και κάνουν ουσιαστικές βελτιώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο Mazda MX-5 του 2022 αποπνέει ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά στις στροφές. Χάρη σε μια μοναδική νέα τεχνολογία που ονομάζεται Kinematic Posture Control (KPC) οι μηχανικοί βελτίωσαν ακόμη περισσότερο τα κρατήματα του αυτοκινήτου.
Το Kinematic Posture Control (KPC) στο MX-5 2022 μεγεθύνει τις εγγενείς δυνατότητες της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων του MX-5, της οποίας η δομή σχεδιάστηκε για να αποτρέπει την ανύψωση του αμαξώματος του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα. 
Όσοι είχατε η έχετε MX-5 και οδηγήσετε τώρα τη νέα έκδοση με το KPC θα καταλάβετε τη διαφορά. Το νέο MX-5 στρίβει  κυρίως σε υψηλές δυνάμεις G . Το σύστημα εφαρμόζει ελαφρά τα φρένα στον εσωτερικό πίσω τροχό για να αυξήσει αυτό το «αντι-ανυψωτικό» αποτέλεσμα. Έτσι καταστέλλει την κύλιση του αμαξώματος και δίνει την αίσθηση  ότι «αγκαλιάζει» το δρόμο.

Στην πράξη, το MX-5 παραμένει ευκίνητο με άφθονη ανατροφοδότηση στο δρόμο κάτω από καθημερινές συνθήκες οδήγησης. Αλλά όταν τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα, για παράδειγμα σε δρόμο με «κλειστές» στροφές, το KPC αναγνωρίζει αμέσως τη διαφορά στις ταχύτητες μεταξύ των πίσω τροχών και αντιδρά, αυξάνοντας το επίπεδο παρέμβασης, όπως αυτό απαιτείται για να οξυνθεί η απόκριση του πίσω άκρου και να σταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο.
Το νέο MX-5 διακρίνεται σε ιδιαίτερα δύσκολες στροφές καθώς και σε πιο ανώμαλες επιφάνειες, ενισχύοντας τη Jinba Ittai φιλοσοφία, όπου οδηγός και αυτοκίνητο γίνονται ένα. Είτε με μαλακή, είτε με αναδιπλούμενη οροφή, η οδηγική εμπειρία είναι το ίδιο απολαυστική, χτίζοντας εμπιστοσύνη πίσω από το τιμόνι, ενώ παράλληλα βελτιώνει την άνεση τόσο για τον οδηγό όσο και για τον επιβάτη, ιδιαίτερα σε υψηλότερες ταχύτητες. Όλα τα MX-5 του 2022 συνοδεύονται από το KPC, το οποίο δεν προσθέτει ούτε γραμμάριο βάρους σε αυτήν την ελαφρύτερη γενιά MX-5 συγκριτικά με το αρχικό μοντέλο πρώτης γενιάς που είχε κυκλοφορήσει το 1989.
Στην 4η γενιά της Mazda έχουν γίνει και άλλες αναβαθμίσεις. Κυρίως κατασκευαστικές τροποποιήσεις του πλαισίου, του αμαξώματος αλλά και του κινητήρα. Η Mazda ακολουθεί τις αυστηρές εκπομπές ρύπων Euro 6d (που τέθηκαν σε ισχύ το 2021) χωρίς να χρειάζεται φίλτρο μικροσωματιδίων για κανέναν από τους βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού Skyactiv-G υψηλής συμπίεσης και υψηλών στροφών που προσφέρονται με το MX-5.
Ο 2λιτρος Skyactiv-G ανταποκρίνεται με πολύ μεγαλύτερη αμεσότητα σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών, αντιδρά πολύ πιο γρήγορα στις εντολές του γκαζιού και ακούγεται πολύ πιο ζωντανός, διατηρώντας ταυτόχρονα και την κατανάλωση σε χαμηλό επίπεδο. Το όριο λειτουργίας βρίσκεται στις 7.500 rpm με απόδοση 135 kW/184 PS στις 7.000 rpm ενώ η μέγιστη ροπή των 205 Nm είναι ήδη διαθέσιμη στις 4.000 rpm. 
Με τον κινητήρα Skyactiv-G 2.0, το MX-5 soft-top επιταχύνει από 0 -100χλμ./ώ. σε 6,5 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι 219 χλμ./ώ. Η κατανάλωση και στις δύο εκδόσεις είναι 6,9 l/100χλμ. Για ακόμα περισσότερη βελτίωση της κατανάλωσης, ο Skyactiv-G 2.0 εφοδιάζεται με το σύστημα i-Eloop, ένα σύστημα ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα, και το σύστημα start-stop που ονομάζεται Mazda i-stop. 

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον Skyactiv-G 1.5, που αποδίδει 97 kW/132 PS στις 7.000 rpm και μέγιστη ροπή 152 Nm στις 4.000 rpm. Και οι δύο εκδόσεις με τον κινητήρα Skyactiv-G 1.5 εμφανίζουν κατανάλωση 6,1 l/100χλμ. Εφοδιάζονται επίσης και με το σύστημα i-Eloop, για ανάκτηση ενεργείας κατά το φρενάρισμα και το i-stop, το σύστημα start-stop της Mazda. Οι κινητήρες συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων Skyactiv-MT που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το MX-5, και την κλασική διάταξη κινητήρα μπροστά και στη μέση, και κίνηση πίσω. 
Το MX-5 2022 έχει τιμή εκκίνησης 28,765 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης