Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Τελευταία ολοένα και περισσότερα κρούσματα παρατηρούνται -όχι φυσικά μόνο στην Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη- από οδηγούς που ξεχνούν μέσα στα αυτοκίνητά τους η τα παιδιά τους η τα κατοικίδια τους.
Από τα περιστατικά που έχουν καταγγελθεί κανένας από τους υπαίτιους δεν προέκυψε ότι άφησε το παιδί του η το κατοικίδιο του σκόπιμα μέσα στο αυτοκίνητο. Απλά ξεχασμένοι τα άφησαν ενώ αυτά κοιμόντουσαν στο πίσω κάθισμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρόβλημα είναι τεράστιο. Για να καταλάβετε πόσες χιλιάδες είναι οι ξεχασιάρηδες από τις επίσημες στατιστικές στην Αμερική προκύπτει ότι από το  1998 περισσότερα από 900 παιδιά στις Ηνωμένες Πολιτείες πέθαναν μέσα στα αυτοκίνητα.

Οι ιατροδικαστές αναφέρουν στις εκθέσεις τους ότι τα περισσότερα παιδιά πέθαναν από θερμοπληξία και αφυδάτωση. Φαντασθείτε τη θερινή περίοδο που σε αρκετές περιοχές οι θερμοκρασίες είναι απαγορευτικές πόσο εύκολα ένα μωρό μπορεί να χάσει τη ζωή του. Οι θερμοκρασίες στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου είναι πολύ μεγαλύτερες από το εξωτερικό περιβάλλον. 

Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι δεν άφησαν το παιδί τους σκόπιμα μέσα στο αυτοκίνητο αλλά το ξέχασαν ενώ αυτό κοιμόταν στην  κούνια του στο πίσω κάθισμα.
Οι περισσότεροι στους αστυνομικούς που τους συνέλαβαν ισχυρίσθηκαν ότι ξεχάστηκαν. Και είναι αλήθεια. Αφηρημένοι κλειδώνουν το Ι.Χ τους χωρίς να ελέγξουν τα πίσω καθίσματα που μπορεί να κοιμάται ένα παιδί ή ένα σκυλί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τώρα η Volvo βάζει τέλος στους ισχυρισμούς των …ξεχασιάρηδων. Η ομάδα της αυτοκινητοβιομηχανίας που ασχολείται με θέματα ασφαλείας σχεδίασε ένα νέο σύστημα εσωτερικού ραντάρ που λειτουργεί με ακρίβεια και ευαισθησία. Μπορεί να εντοπίσει  τις ελάχιστες κινήσεις σε κλίμακα μικρότερη του χιλιοστού, όπως για παράδειγμα την αναπνοή ενός νηπίου που κοιμάται. 

Το σύστημα αυτό εντοπίζει τις κινήσεις όχι μόνο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αλλά και στο port baggage. Ας μην ξεχνάμε ότι πολλοί βάζουν στο χώρο των αποσκευών τα κατοικίδια τους για να μην γεμίσουν τρίχες τα καθίσματα.
Με το νέο σύστημα ανίχνευσης (εσωτερικό ραντάρ) της Volvo Cars θα είναι αδύνατον να φύγει  από το αυτοκίνητο ο  οδηγός χωρίς να ελέγξετε όλους τους χώρους. Το νέο σύστημα αποκαλύφθηκε χθες (27/9) και θα περιλαμβάνεται στο επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, Volvo EX90. 

Πως θα λειτουργεί
Οι επιστήμονες που εργάζονται στη Volvo και είναι επιφορτισμένοι με αυτό το πρότζεκτ έχουν βρεί τα ιδανικά σημεία για να τοποθετηθούν τα ραντάρ έτσι ώστε να ελέγχουν κάθε σπιθαμή του αυτοκινήτου. Οι αισθητήρες θα βρίσκονται ενσωματωμένοι στην κονσόλα οροφής, στα φώτα ανάγνωσης  και στον χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτό θα μπορεί να ανιχνεύσει κίνηση σε κλίμακα μικρότερη του χιλιοστού, σε ολόκληρο το εσωτερικό του οχήματος.

Με τη νέα τεχνολογία ο οδηγός δεν θα μπορεί να ασφαλίσει το αυτοκίνητό του αν οι  αισθητήρες έχουν εντοπίσει έστω και μια αναπνοή.

Η Lotta Jakobsson , Ανώτερη Τεχνικός στην Volvo που έχει την ευθύνη για την αποφυγή τραυματισμών είπε σχετικά:
«Κανείς δεν επιλέγει να είναι αφηρημένος ή κουρασμένος, αλλά γνωρίζουμε ότι μπορεί να συμβεί. Όλοι είμαστε άνθρωποι και η απόσπαση προσοχής είναι ένα δεδομένο στη ζωή. Με τη βοήθεια της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας, θα σας υποστηρίζουμε όταν δεν είστε στα καλύτερά σας και θα βοηθούμε να αποφύγετε να αφήσετε ακούσια πίσω σας μέλη της οικογένειας ή κατοικίδια.»

Όταν τα ραντάρ εντοπίζουν κίνηση ακόμη και αναπνοή ενεργοποιούν έναν μηχανισμό που μπλοκάρει το κλείδωμα των θυρών. Όταν το αυτοκίνητο είναι κενό τότε μόνο επιτρέπει στον οδηγό να το κλειδώσει.
Θα υπάρχει μια προειδοποίηση στην οθόνη του αυτοκινήτου που θα λέει « Ελέγξτε την καμπίνα». Και αυτό θα γίνεται όταν ο οδηγός θέτει εκτός τη λειτουργία τον κινητήρα.

Έτσι κάθε οδηγός βλέποντας την ένδειξη αυτή θα ελέγχει το αυτοκίνητό του πριν το εγκαταλείψει. Αλλά ακόμη και αν υποθέσουμε ότι είναι τόσο αφηρημένος και δεν δώσει σημασία στην προειδοποίηση το αυτοκίνητο δεν θα κλειδώνει σε περίπτωση που το ραντάρ έχει ανιχνεύσει κάποια κίνηση.
Βέβαια υπάρχει και τελευταία πιθανότητα. Ο οδηγός να μην δώσει σημασία στην ένδειξη στην οθόνη και να απομακρυνθεί από το αυτοκίνητο χωρίς να το κλειδώσει. Να νομίζει ότι το κλείδωσε αλλά στην πραγματικότητα δεν θα το έχει ασφαλίσει αφού το ραντάρ θα μπλοκάρει το κλείδωμα.

Εδώ υπάρχει μια λεπτομέρεια. Όταν το αυτοκίνητο δεν ασφαλίσει τότε το σύστημα κλιματισμού μπορεί να παραμείνει σε λειτουργία εάν το ραντάρ της Volvo εντοπίσει κίνηση είτε από άνθρωπο είτε από κάποιο ζώο. Το σύστημα κλιματισμού θα παραμείνει σε λειτουργία για όσο διάστημα η μπαταρία υψηλής τάσης έχει αρκετή ενέργεια για την τροφοδοσία του. 

Το σύστημα αυτό της Volvo σχεδιάστηκε για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση μίας τραγωδίας που αποδείχτηκε σκληρή πραγματικότητα για πάρα πολλές οικογένειες. Το σύστημα εσωτερικών ραντάρ θα παρέχεται ως στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις χώρες όπου η συχνότητα των 60GHz που χρησιμοποιεί το σύστημα είναι εγκεκριμένη για χρήση από τα αυτοκίνητα. 

Η Volvo συνεργάζεται συνεχώς με τις επιμέρους αγορές για να εξασφαλίσει εγκρίσεις και να ενεργοποιήσει το σύστημα όταν αυτές αποδοθούν και σύμφωνα με τον τρόπο που θα υποδεικνύουν.
Όπως ανέφεραν οι επικεφαλής της Volvo το νέο σύστημα εσωτερικών ραντάρ θα διατεθεί αρχικά, όπου η νομοθεσία το επιτρέπει, ως στάνταρ εξοπλισμός στο Volvo EX90 που θα αποκαλυφθεί στις 9 Νοεμβρίου. Η λειτουργία θα περιλαμβάνεται επίσης σε άλλα προσεχή μοντέλα Volvo.

Η Lotta Jakobsson είπε ακόμη:
«Είμαστε πάντοτε ηγέτες στην ασφάλεια  και θέλουμε να συνεχίσουμε να προστατεύουμε ζωές θέτοντας νέα πρότυπα στην ασφάλεια των αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει ότι θα είστε ασφαλείς και ήρεμοι. Είναι το είδος συναισθηματικής ασφαλείας που θα σας βοηθήσει να απολαμβάνετε την ζωή στο έπακρο, ενώ την ίδια στιγμή θα συμβάλει στο να προλάβετε τραγωδίες προτού συμβούν.»

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης