Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα διαθέτουν πληθώρα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, αλλά ακόμα περιμένουμε την τεχνολογία για πλήρως αυτόνομη οδήγηση να γίνει mainstream.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της VW, Thomas Schäfer, αυτό δεν θα αργήσει πολύ, καθώς εκτιμά ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα VW θα γίνουν mainstream σε παγκόσμια κλίμακα μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Πιο συγκεκριμένα, ο ισχυρός άντρας δήλωσε «Η τεχνολογία είναι διαθέσιμη και οδηγούμε αυτόνομα στο Αμβούργο και το Μόναχο. Το κόστος του αυτοκινήτου εξακολουθεί να είναι απαγορευτικό ενώ υπάρχει πάντα η ανάγκη να αποδειχθεί ότι το σύστημα οδηγεί καλύτερα από έναν άνθρωπο. Η νομοθεσία επίσης είναι ένα θέμα καθώς είναι διαφορετική από χώρα σε χώρα».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος ανέπτυξε αναλυτικά τις προκλήσεις στο λανσάρισμα των αυτόνομων οχημάτων στην αγορά, συμπεριλαμβανομένης της «νομοθεσίας, των συστημάτων κάμερας, των τσιπ, της κατανάλωσης ενέργειας και της ταχύτητας υπολογισμού». Πρόσθεσε ότι το αυτοκίνητο θα γίνει «η μεγαλύτερη συσκευή συλλογής δεδομένων που υπάρχει».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον Schäfer, οι εξελίξεις στην αυτόνομη τεχνολογία της VW θα οδηγηθούν από το τμήμα επαγγελματικών οχημάτων της. Το αφεντικό της VW πιθανώς αναφέρεται σε υπηρεσίες μεταφοράς, αυτόνομα φορτηγά παράδοσης και άλλες εφαρμογές. Εάν η τεχνολογία φτάσει στα LCV, θα μπορούσε εύκολα  να περάσει στα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς υπάρχουν πολλά κοινά εξαρτήματα μεταξύ τους.

Το επόμενο ορόσημο για τη VW είναι η ανάπτυξη μιας υπηρεσίας μεταφοράς με το αυτοοδηγούμενο VW ID. Buzz στο Αμβούργο το 2025, με πρωτότυπα του αυτόνομου βαν να δοκιμάζονται ήδη σε δημόσιους δρόμους. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καθυστερήσει τα σχέδιά τους για αυτόνομη οδήγηση λόγω των σημαντικών επενδύσεων που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση, της νομοθεσίας που διαφέρει σε κάθε περιοχή και άλλων παραγόντων που καθυστερούν την ανάπτυξη, η οποία όμως αργά ή γρήγορα θα έρθει.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης