Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Αν υπάρχει ένα πράγμα που αγαπούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αυτό είναι τα εξωτικά σχέδια που αψηφούν όλες τις προσδοκίες και συχνά την πρακτικότητα. Ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα να είναι το Bulldog της Aston Martin που την δεκαετία του 80 πραγματικά ξεχώρισε παγκοσμίως και έδειξε τις ατελείωτες δυνατότητες τόσο σχεδιαστών όσο και μηχανικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε στις νέες τότε εγκαταστάσεις της εμβληματικής μάρκας στο Newport Pagnell, βοηθώντας τους μηχανικούς να φτιάξουν το όχημα με τις υψηλότερες επιδόσεις εκείνης της εποχής.
Η απίστευτα σφηνοειδής εμφάνιση του μοντέλου, έφερε την ιδέα στους σχεδιαστές να τοποθετήσουν πέντε προβολείς μπροστά στο καπό, οι οποίοι όμως εμφανίζονταν μόνο όταν ήταν αναμμένοι. Η φουτουριστική του εμφάνιση με τις καθαρές λείες μεγάλες επιφάνειες και τις πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω το έκαναν να μην μοιάζει με κανένα άλλο.

Με συντελεστή οπισθέλκουσας 0.34 είχε το πιο αεροδυναμικό σχήμα της εποχής, την ώρα που εξοπλιζόταν με έναν twin-turbo V8 κινητήρα 5.3λτ. απόδοσης 608 ίππων και 678 Nm ροπής. Η καταγεγραμμένη τελική ταχύτητα που έπιασε το μοντέλο ήταν 307χλμ./ώρα αν και η εταιρία υποστήριζε πως θα μπορούσε να πιάσει μέχρι και 381χλμ./ώρα.

Το κόστος για την κατασκευή του συνόλου ανερχόταν στα 2.2 εκατομμύρια ευρώ με την Aston Martin να συνειδητοποιεί πως η μαζική παραγωγή ενός τόσο ακριβού μοντέλου εκείνη την εποχή δεν την συνέφερε σε καμία περίπτωση, μένοντας τελικά με το πρωτότυπο το οποίο πουλήθηκε για 100.000 δολάρια σε έναν συλλέκτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο τελευταίος του ιδιοκτήτης αφιέρωσε πάνω από 6.000 ώρες για την συντήρηση και μερική αναβάθμιση του μοντέλου προσπαθώντας να πετύχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητς, προσφέροντας και στην ευκαιρία στον κόσμο να χαρεί το αμάξι εμφανιζόμενος στο Villa d Este 2002. 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης