Μία τεχνική που έχει εμπνευστεί από τις πανοπλίες των θρυλικών ιπποτών που άκμασαν τον Μεσαίωνα υιοθετεί η Ford για την ασφάλεια των οχημάτων της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ατσάλι βορίου κάποτε χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή των πανοπλιών, προστατεύοντας τους ιππότες από τα συντριπτικά χτυπήματα των αντιπάλων τους. Στη σύγχρονη εποχή, το ίδιο υλικό συναντάμε στους ουρανοξύστες αλλά και στα αυτοκίνητα.

Πιο συγκεκριμένα, η Ford εφάρμοσε μία προηγμένη εκδοχή της ίδιας τεχνολογίας για να ενισχύσει τα μοντέλα της. Το ατσάλι βορίου χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στον κλωβό ασφαλείας του νέου Focus αυξάνοντας κατά 40% την αντοχή του αμαξώματος σε μετωπικές συγκρούσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κομμάτια ατσαλιού διαμορφωμένα εν θερμώ υπόκεινται σε θερμοκρασίες έως 930° C. Ξεφορτώνονται από ρομπότ σε μία υδραυλική πρέσα που έχει δύναμη σύσφιγξης έως 1.150 τόνους. Στη συνέχεια μορφοποιούνται και ψύχονται σε μόλις τρία δευτερόλεπτα. Το ατσάλι βορίου είναι τόσο ισχυρό μέχρι αυτό το σημείο, ώστε χρησιμοποιείται μία δέσμη λέιζερ θερμότερη από λάβα για να διαμορφώσει με απόλυτη ακρίβεια το τελικό σχήμα κάθε εξαρτήματος.

Η πρώτη, πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία μορφοποίησης εν θερμώ διαμορφώνει εξαρτήματα αυτοκινήτων -που απαιτούνται για την προστασία οδηγών και επιβατών – χρησιμοποιώντας γιγαντιαίους φούρνους, ρομπότ και λέιζερ σε θερμοκρασία 3.000° C.

Δείτε εδώ όλα τα χαρακτηριστικά του νέου Focus


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης