Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Στο  4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021 που πραγματοποιήθηκε στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών συμμετείχε και ο Πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, κ. Ιωάννης Δ. Σαρακάκης ο οποίος αναφέρθηκε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και στην ανανέωση του γερασμένου στόλου των λεωφορείων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είπε ότι η εγχώρια αγορά έχει υποδεχθεί τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με σχετικό ενθουσιασμό ενώ κατά την εκτίμησή του  τα επόμενα χρόνια θα δούμε και τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να συγκλίνουν με αυτές των συμβατικών.

Ο πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, είπε ότι το πρώτο 5μηνο του 2021 το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έκλεισε στο 5,3%, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 έφθανε μετά βίας το 1%.

Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τη μόλυνση του περιβάλλοντος από την αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων, με τροποποιημένα στοιχεία, και ιδιαιτέρως φορτηγών και λεωφορείων, από την Ευρώπη. Τα νούμερα, όπως υποστήριξε, είναι εντυπωσιακά και αποκαρδιωτικά: 9 στα 10 φορτηγά που εισάγονται είναι παλαιά και άρα ρυπογόνα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μάλιστα παρέθεσε στατιστικά στοιχεία για τη «ζωή» του γερασμένου στόλου. Είπε ότι  η Ευρώπη εκσυγχρονίζει τον στόλο της. Αντίθετα, στην Ελλάδα διατηρείται η μεγάλη ηλικία του στόλου, στα 21,2 χρόνια για τα βαρέα φορτηγά ή στα 19,9 για τα λεωφορεία.

Ο Ιωάννης Δ. Σαρακάκης,δήλωσε όμως ικανοποιημένος γιατί το Υπουργείο Μεταφορών  είναι πρόθυμο να σχεδιάσει μέτρα ανανέωσης του υπέργηρου στόλου .

Για τις  αστικές συγκοινωνίες και την επικείμενη προμήθεια των 800 νέων λεωφορείων,ο πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη είπε :
«Η αγορά θα ανταποκριθεί στις ανάγκες του διαγωνισμού.Για πρώτη φορά επιχειρείται η ανανέωση του στόλου, με μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία αναμφισβήτητα αντιπροσωπεύουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών και θα αλλάξουν την εικόνα και το περιβάλλον Αθήνας και Θεσσαλονίκης».   

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στα υβριδικά λεωφορεία (full hybrid electric) που αποτελούν μια αξιόπιστη και φιλική προς το περιβάλλον λύση η οποία είναι δοκιμασμένη επί 10 χρόνια στην Ε.Ε. και τις ΗΠΑ. 
Συγκρινόμενα με τα συμβατικά diesel, τα υβριδικά λεωφορεία επιτυγχάνουν εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 40% και φυσικά μειωμένη αέρια ρύπανση (-40% CO2 και -50% NOx), χαμηλότερη ηχορρύπανση και κόστος συντήρησης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης