Τι είναι η ανακύκλωση αλουμινίου «κλειστού βρόχου»

Πρώτη καταχώρηση: Κυριακή, 5 Ιουλίου 2020, 09:17
Τι είναι η ανακύκλωση αλουμινίου «κλειστού βρόχου»

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Audi, χρησιμοποιούν για την κατασκευή των οχημάτων ελαφριά υλικά, όπως το αλουμίνιο. Ωστόσο, η παραγωγή του συγκεκριμένου μετάλλου είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα.

Για το λόγο αυτό, η γερμανική εταιρεία έχει υιοθετήσει την ανακύκλωση «κλειστού βρόχου», που σημαίνει μία διαρκή προμήθεια, χρήση και ανακύκλωση του υλικού μέσα στη διαδικασία κατασκευής ενός αυτοκινήτου. Αυτό εξοικονομεί πολύτιμες πρώτες ύλες και βελτιώνει το ενεργειακό αποτύπωμα του μοντέλου, πριν εισέλθει στη φάση χρήσης.

Η συγκεκριμένη μορφή ανακύκλωσης χρησιμοποιείται σήμερα στο Neckarsulm και το Ingolstadt, στην κατασκευή των A3, A4, A5, A6, A7 και A8, καθώς και για παραγωγή ανταλλακτικών των e-tron και e-tron Sportback.

Η Audi κάνει ανακύκλωση αλουμινίου κλειστού βρόχου στο Neckarsulm από το το 2017. Η φύρα αλουμινίου που δημιουργείται τόσο στις πρέσες όσο και στα υπόλοιπα τμήματα της γραμμής παραγωγής, αποστέλλεται απευθείας στον προμηθευτή. Εκεί γίνεται ανακύκλωση σε φύλλα αλουμινίου των οποίων η ποιότητα είναι πανομοιότυπη με αυτήν των αρχικών. Το αλουμίνιο αυτό χρησιμοποιείται στη συνέχεια κανονικά από την Audi στην παραγωγή.

Μόνο στο Neckarsulm, την περασμένη χρονιά, η ανακύκλωση αλουμινίου κλειστού βρόχου απέτρεψε την έκλυση περισσότερων από 150.000 τόνων ρύπων CO2 στο περιβάλλον ενώ η συνολική ποσότητα από το 2017 υπολογίζεται στους 350.000 τόνους. Η συγκεκριμένη διαδικασία υλοποιήθηκε από την αρχή της χρονιάς και στο Ingolstadt, ενώ στο Győr θα παρουσιαστεί το 2021, με κατασκευή επιπλέον εργοστασίου.

Η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα αλλάζει την ισορροπία ρύπων, αυξάνοντας το ποσοστό εκπομπών CO₂ για το οποίο ευθύνεται η εφοδιαστική αλυσίδα. Υπολογίζεται ότι σε αυτή και στη διαδικασία παραγωγής, έως το 2025 η Audi θα παράγει προοπτικά σχεδόν το ένα τέταρτο των εκπομπών CO₂, με βάση τον προβλεπόμενο μέσο όρο του στόλου.

Χάρη σε μια σειρά μέτρων, όπως την ανακύκλωση, τη χρήση πολυμερών υλικών και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας προερχόμενη από ανανεώσιμες πηγές, η γερμανική μάρκα θα εξοικονομεί κατά μέσο όρο περίπου 1,2 τόνους ρύπων CO2 ανά όχημα.

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 5 Ιουλίου 2020, 09:17