Τετρακίνητο και με 261 ίππους το νέο Toyota Yaris GR

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου 2020, 11:01
Τετρακίνητο και με 261 ίππους το νέο Toyota Yaris GR

Του Λουκά Παπαλάμπρου

Περιγράφεται ως μία «καταιγίδα», ένα πανίσχυρο supermini, ικανό να προκαλέσει ρίγη συγκίνησης στον οδηγό και να προσφέρει μοναδικές στιγμές απόλαυσης σε κάθε τερέν.

Το καινούργιο Yaris GR αποκαλύφθηκε επίσημα, με τις προδιαγραφές του να συναρπάζουν. Είναι το καλύτερο μικρό, ένα αυτοκίνητο παραγωγής που θυμίζει αγωνιστικό του WRC, έχει εξελιχθεί από τους κορυφαίους του είδους και έχει δοκιμαστεί στις πιο απαιτητικές ειδικές διαδρομές.

Ο χαρακτηρισμός «αγωνιστικό δρόμου» δεν είναι υπερβολικός. Διαθέτει δυναμικό bodykit που παραπέμπει στα rally car, περιλαμβάνοντας τονισμένα φτερά, ευμεγέθεις προφυλακτήρες, αεροδυναμικά βοηθήματα, διαχύτη, διπλές απολήξεις της εξάτμισης και μεγάλα φρένα. Πατάει σε ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4s διαστάσεων 225/40 και είναι χαμηλότερο κατά 95 χλστ. σε σχέση με το απλό Yaris.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας 1.6 turbo αγωνιστικών προδιαγραφών. Το μοτέρ αποδίδει 261 ίππους και 360 Nm ροπής, με τις επιδόσεις να είναι εκπληκτικές για τα δεδομένα της κατηγορίας. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 5,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 250 χλμ./ώρα.

Η κίνηση περνά στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων και του συστήματος τετρακίνησης GR-Four. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προφίλ οδήγησης. Σε κανονική λειτουργία η κατανομή είναι 60/40, στη Sport η ρύθμιση είναι στο 30/70 και στο Track 50/50.

Επίσης, προαιρετικά υπάρχει και το πακέτο «Circuit Pack» με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen τόσο στον εμπρός άξονα όσο και στον πίσω, για βέλτιστη οδηγική τέρψη με κατανομή από 100/0 (προσθιοκίνητο) έως 0/100 (πλήρως πισωκίνητο).

Το βάρος Yaris GR είναι στα 1.280 κιλά, τα φρένα αποτελούνται από εμπρόσθιους δίσκους διαμέτρου 356 χλστ. με τετραπίστονες δαγκάνες, ενώ στο εσωτερικό τη διαφορά κάνουν τα σπορ καθίσματα με το λογότυπο GR στα προσκέφαλα, το τριάκτινο τιμόνι και τα αλουμινένια πεντάλ.

Η κατασκευή του αυτοκινήτου θα γίνει σε μία νέα μονάδα στο εργοστάσιο Motomachi από εξειδικευμένους μηχανικούς, καθώς η διαδικασία συναρμογής απαιτεί απόλυτη ακρίβεια. Όσο για το λανσάρισμα στην αγορά, θα ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα.

 

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου 2020, 11:10