Του Λουκά Παπαλάμπρου

Στην πρωτεύουσα της Λομβαρδίας, τη μητρόπολη της μόδας και του στιλ, η σουηδική φίρμα αποκάλυψε επίσημα το νέο μοντέλο της γκάμας της, το πολυαναμενόμενο XC40.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκινήτο τοποθετείται στη βάση των SUV, κάτω από τα XC60 και XC90. Η αισθητική του ακολουθεί τη φιλοσοφία των μεγαλύτερων «αδερφών», προβάλλοντας όμως έναν πιο νεανικό χαρακτήρα. Η Volvo το χαρακτηρίζει ως ένα αντισυμβατικό μοντέλο, με παιχνιδιάρικη διάθεση, που δίνει νέο νόημα και ύφος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το XC40 ανήκει στην κατηγορία των compact premium SUV και έκανε παγκόσμια πρεμιέρα σήμερα 21 Σεπτεμβρίου, στο κέντρο του Μιλάνου. Είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που βασίζεται στη νέα σπονδυλωτή αρχιτεκτονική – CMA (Compact Modular Architecture), η οποία θα αποτελέσει τη βάση και για τις άλλες εκδόσεις που θα συμπληρώσουν τη Σειρά 40, ανάμεσά τους και πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα. To αμάξωμα έχει μήκος 4.425 χλστ., πλάτος 1.863 χλστ. και ύψος 1.652 χλστ. Το μεταξόνιο είναι στα 2.702 χλστ., με το βάρος να κυμαίνεται από 1.684 έως 1.733 κιλά, ανάλογα την έκδοση.

Η σχεδίαση του είναι πειστική, φρέσκια, δημιουργική και μοντέρνα. Στο εσωτερικό συνδυάζεται η κομψότητα, με την εργονομία και το σκανδιναβικό design. Τα υψηλής ποιότητας δέρματα και οι επενδύσεις στις επιφάνειες της καμπίνας, δίνουν μία νότα πολυτέλειας. Στο σαλόνι μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες, έχοντας αρκετό χώρο για τις αποσκευές.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αποθήκευση μέσα στο αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας στους επιβάτες περισσότερο λειτουργικό χώρο στις πόρτες και κάτω από τα καθίσματα, έναν ειδικό χώρο για κινητά τηλέφωνα, συμπεριλαμβανομένης παροχής ασύρματης φόρτισης, έναν πτυσσόμενο γάντζο για μικρές τσάντες και ένα αφαιρούμενο καλαθάκι άχρηστων αντικειμένων στην κονσόλα του τούνελ.

Θα προσφέρεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις Momentum και R-Design, με την πρώτη να διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, σύστημα πολυμέσων Sensus Connect με οθόνη αφής 9΄΄ στην κεντρική κονσόλα, διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, LED φώτα, ζάντες 18 ιντσών, υποβοήθηση παρκαρίσματος και πολλά ακόμη. Η έκδοση R-Design φέρει επιπλέον, σπορ ανάρτηση, διπλές απολήξεις της εξάτμισης και αλουμινένια διακοσμητικά.

Το τεχνολογικό πακέτο είναι πλήρες, καθιστώντας το XC40 ως ένα από τα κορυφαία οχήματα της κατηγορίας όσον αφορά στα συστήματα ασφάλειας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Ξεχωρίζει το «Pilot Assist» με ημιαυτόνομη λειτουργία, το νέας γενιάς «City Safety», το «Run-off Road Protection» για αποτροπή της εξόδου από το δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της και η κάμερα 360 μοιρών που βοηθά τον οδηγό σε μανούβρες σε μικρούς χώρους στάθμευσης. 

Επίσης, υπάρχει το «Cross Traffic Alert» το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για να ελέγχει την κάθετα διερχόμενη κυκλοφορία κατά την κίνηση με όπισθεν και να προειδοποιεί για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος. Πλέον, το σύστημα διαθέτει και αυτόματο φρενάρισμα για την αποτροπή ενδεχόμενης σύγκρουσης.

Για την κίνηση, φροντίζουν οι γνωστοί κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της οικογένειας Drive-E. Αρχικά, θα είναι διαθέσιμο με τους δίλιτρους turbo στις εκδόσεις T5 AWD και D4 AWD και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Θα ακολουθήσει ο νέος τρικύλινδρος T3 με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και προσθιοκίνηση, με τις υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις να έρχονται αργότερα.

Η παραγωγή του νέου XC40 ξεκινά το Νοέμβριο στο εργοστάσιο της Volvo, στο Γκεντ του Βελγίου, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται να λανσαριστεί την άνοιξη του 2018.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης