Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της παγκόσμιας αυτοκίνησης, με τους κατασκευαστές, τις εταιρείες ενέργειας και τις κυβερνήσεις των χωρών να βελτιώνουν τις υποδομές και να αυξάνουν συνεχώς τα σημεία φόρτισης στο οδικό δίκτυο.

Δυστυχώς, στην Ελλάδα αναζητούμε ακόμη τρόπους διαμόρφωσης ενός δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόσφατα, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) πραγματοποίησε μία μελέτη σχετικά με τα σημεία στα οποία πρέπει να τοποθετηθούν σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τους τύπους και τις προδιαγραφές.

«Υλοποιήσαμε για τον ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) μια πλήρη μελέτη χωροθέτησης σταθμών φόρτισης σε όλους τους εθνικούς άξονες εκτός από τα νησιά, δηλαδή σε όλες τις εθνικές οδούς με τους κύριους συνδετήριους άξονες, μια μελέτη που αποδεικνύει πως για να μπορούμε να έχουμε μια δυνατότητα ταχείας ή έστω απλής φόρτισης κάθε 40 μικτά χιλιόμετρα, που είναι το πραγματικά απαιτούμενο, θα χρειαστούμε από 80 έως 100 σταθμούς ταχυφόρτισης και τουλάχιστον 3.000 απλούς σταθμούς φόρτισης, χωρίς να μιλάμε για τις ανάγκες στις πόλεις» δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ o Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας, Τεχνολογίας & Καινοτομίας (ΕΣΕΤΕΚ).

Ο κ. Μπεκιάρης επεσήμανε, δε, πως ο συγκεκριμένος αριθμός φορτιστών, πέρα από τους αστικούς ιστούς, εξαιρεί και τις ανάγκες του ευρύτερου επαρχιακού δικτύου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να ολοκληρώσει τη μελέτη, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ) χρησιμοποίησε ένα ειδικό πρόγραμμα, «ένα πολύ εξειδικευμένο λογισμικό, στο οποίο εισάγουμε τις μετακινήσεις που γίνονται σήμερα, αλλά και εκείνες που προβλέπουμε πως θα πραγματοποιούν οι πολίτες και χρήστες των οχημάτων EV αύριο, με στοιχεία τα οποία συλλέγουμε στο πεδίο», όπως είπε ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.

Το λογισμικό αυτό λειτούργησε συνδυαστικά με στοιχεία, όπως τον τύπο και το μείγμα των οχημάτων, καθώς και τις ανάγκες που θα προκύψουν στο μέλλον σχετικά με τη φόρτιση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης