Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία δεν δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, 12 μήνες μετά την εισβολή της χώρας στην Ουκρανία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ένωση Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων (AEB) αποκάλυψε ότι συνολικά 32.499 οχήματα πουλήθηκαν στη Ρωσία όλο τον Ιανουάριο του 2023. Νούμερο που αποτυπώνει μείωση 63,1 τοις εκατό από τα 91.662 οχήματα που πουλήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα τον περασμένο Ιανουάριο, λίγο πριν από την εισβολή. Μία γενικότερη τάση που συνεχίζεται από πέρυσι, όταν οι πωλήσεις αυτοκινήτων για ολόκληρο το έτος κατέρρευσαν κατά 58,8%.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας έχει ακρωτηριαστεί από τις δυτικές κυρώσεις τους τελευταίους 12 μήνες. Η AEB λέει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα ανακάμψουν μόλις κατά 12% φέτος, σύμφωνα με το Reuters. Συνολικά 450.000 επιβατικά αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στη Ρωσία πέρυσι. Αυτό αντιπροσωπεύει πτώση 67 τοις εκατό από το 2021 ενώ είναι και το χαμηλότερο ποσοστό από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991.

Φυσικά, δεν είναι μόνο οι δυτικές κυρώσεις και το γεγονός ότι πολλές παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκαταλείψει εντελώς τη ρωσική αγορά που συνέβαλαν στη μείωση των πωλήσεων. Οι μισθοί σε όλη τη χώρα έχουν επίσης μειωθεί, μειώνοντας τη ζήτηση των καταναλωτών για ακριβά είδη όπως τα αυτοκίνητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενώ η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της συνεχίζει να αγωνίζεται, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες τα πάνε καλύτερα από ποτέ στη χώρα. Πράγματι, τον Ιανουάριο του 2022, οι κινεζικές μάρκες είχαν μερίδιο 9,6 τοις εκατό της αγοράς αυτοκινήτων της Ρωσίας, αλλά μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, αυτό είχε αυξηθεί στο 31,3 τοις εκατό.

Για τους Ρώσους που θέλουν ένα νέο όχημα, τα μοντέλα τοπικής κατασκευής ταιριάζουν σε οχήματα με προϋπολογισμό περίπου 1,5 εκατομμυρίου ρούβλια (21.090 $), ενώ τα οχήματα από την Κίνα είναι πιο κατάλληλα για αγοραστές που θέλουν να ξοδέψουν πάνω από 2,5 εκατομμύρια ρούβλια (35.150 $).
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης