Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, σε πολλές χώρες της Ευρώπης και ειδικά στις λεγόμενες «τουριστικές» όπως η Ελλάδα, προκαλείται το φαινόμενο μποτιλιάρισμα «φάντασμα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το φαινόμενο εμφανίζεται ξαφνικά και προκαλείται από τους οδηγούς που οδηγούς επιθετικά, κάνουν απότομες εναλλαγές πορείας, δεν χρησιμοποιούν φλας, υστερούν σε ταχύτητα αντίδρασης ή φρενάρουν χωρίς λόγο. Όταν ένας οδηγός φρενάρει, μπορεί να προκαλέσει μία αλυσιδωτή αντίδραση καθώς αυτοί που ακολουθούν επιβραδύνουν, με αποτέλεσμα προοδευτικά να σταματά η ροή της κυκλοφορίας.

Καθώς βρισκόμαστε στην αιχμή των καλοκαιρινών, οικογενειακών διακοπών, το φαινόμενο οξύνεται στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Γι’ αυτό, η Ford προχώρησε σε σύσταση ομάδας έρευνας και εργασιών που μελετά πώς μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις τέτοιων κυκλοφοριακών ανασχέσεων με τη βοήθεια της τεχνολογίας της Adaptive Cruise Control (ACC).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ερευνητές της Ford και του πανεπιστημίου του Vanderbilt University, απέδειξαν ό,τι παρόμοιες καθυστερήσεις θα μπορούσαν να ελαχιστοποιηθούν με την ευρεία χρήση της τεχνολογίας ACC. Χάρη στο συγκεκριμένο σύστημα που προσφέρεται από το Fiesta έως το Transit van, το αυτοκίνητο επιταχύνει και επιβραδύνει αυτόματα, διευκολύνοντας αφάνταστα τη ροή της κυκλοφορίας. 

Σε μία κλειστή πίστα δοκιμών της Ford, 36 οδηγοί προσομοίωσαν τη συνήθη κυκλοφορία σε αυτοκινητόδρομο με τρεις λωρίδες, χρησιμοποιώντας τεχνολογία ACC. Στη συνέχεια, οδήγησαν την ίδια διαδρομή, αλλά χωρίς την τεχνολογία ACC – που σημαίνει ότι έπρεπε οι ίδιοι να φρενάρουν και να επιταχύνουν το όχημα.

Τα αποτελέσματα: οχήματα με ενεργοποιημένο το ACC μείωσαν τις επιπτώσεις του φρεναρίσματος περισσότερο σε σχέση με εκείνα που δεν το είχαν ενεργοποιήσει. Ακόμα και με χρήση του ACC από το ένα στα τρία οχήματα, η δοκιμή εμφάνισε παρόμοια οφέλη για τη ροή της κυκλοφορίας.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης