Του Γιώργου Παλληκάρη

Πριν λίγες ημέρες ταξιδέψαμε στην πρωτεύουσα της Ισπανίας και σας μεταφέραμε τις πρώτες εικόνες αλλά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της 11ης γενιάς του θρυλικού πλέον Honda Civic. Παρά το γεγονός πως μας… «έτρωγαν» τα χέρια να γράψουμε για την βελτιωμένη οδική συμπεριφορά του μοντέλου, η εταιρία ζήτησε από όλους τους δημοσιογράφους να μην δημοσιεύσουν την εμπειρία τους πίσω από το τιμόνι μέχρι τις 28 Ιουνίου και φυσικά σεβαστήκαμε αυτή την επιθυμία. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα όμως το εμπάργκο λήγει και μπορούμε να σας μεταφέρουμε την αίσθηση πίσω από το νέο Civic, το οποίο πλέον ανήκει στην κατηγορία D και μπαίνοντας σε ξεκάθαρα premium μονοπάτια, έρχεται να κοιτάξει κατάματα τον αρκετά σκληρό ανταγωνισμό. 

Ανήκοντας στην μεγάλη κατηγορία λοιπόν, έχει κάνει και μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί και κινείται, ενώ διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό, όντας πιο καθαρό αλλά και «γκαζιάρικο» από ποτέ. Πιο συγκεκριμένα, το νέο Civic συνδυάζει έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι εξοπλίζονται με ένα νέο σύστημα μετάδοσης, το οποίο δεν διαθέτει γρανάζια για καλύτερη απόδοση της ροπής. Το σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 184 ίππους και 315 Nm ροπής με το 0-100 να έρχεται σε 7.8 δευτ. και την κατανάλωση που υπόσχεται η εταιρία να είναι στα 4.7 λτ./100χλμ., με το trip computer μας να δείχνει το εξίσου εντυπωσιακό 5.2 λτ./100χλμ. με οδήγηση  χωρίς περιορισμούς.

Πώς είναι στο δρόμο το νέο Civic;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συνολικά πίσω από το τιμόνι του νέου Civic «γράψαμε» πάνω από 330χλμ. έχοντας την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε σε ανηφόρες, κατηφόρες, πλακόστρωτα σοκάκια, ακόμα και χωράφια. Αρχικά το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει είναι πως ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με τρείς διαφορετικούς τρόπους (αμιγώς ηλεκτρικά, αμιγώς θερμικά, υβριδικά), η εναλλαγή γίνεται αυτόματα από τον εγκέφαλο, αλλά σαν οδηγός δεν καταλαβαίνεις ποτέ την διαφορά. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πως το λογισμικό επιλέγει αυτόματα με ποιον τρόπο ή συνδυασμό θα παρέχει την ενέργεια στους τροχούς, ώστε να υπάρχει η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση, χωρίς να υπάρχει ποτέ υστέρηση στο γκάζι.

Όντας αυτόματο, βάλαμε το D και ξεκινήσαμε αρχικά στον εθνικό αυτοκινητόδρομο όπου μπορέσαμε να εκτιμήσουμε την πραγματική ησυχία που υπάρχει στην καμπίνα. Ο μόνος ήχος που φτάνει στα αυτιά των επιβατών είναι από την κύλιση των ελαστικών καθώς το μοτέρ δεν ακούγεται καθόλου, ενώ στις περισσότερες φορές κινείται ηλεκτρικά από επιλογή για οικονομία. Το τιμόνι έχει ακόμα καλύτερη πληροφόρηση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ το μακρύτερο μεταξόνιο αλλά και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, σου δίνουν κατευθείαν την αίσθηση πως το σύνολο είναι εξαιρετικά σταθερό στην ευθεία αλλά και σε ανώμαλα οδοστρώματα. Μάλιστα κάποια στιγμή βρεθήκαμε σε πλακόστρωτο δρομάκι και με ταχύτητα στα 40χλμ./ώρα, ειλικρινά δεν νιώσαμε ούτε εμείς, αλλά ούτε και το τιμόνι, το παραμικρό τράνταγμα. Κάτι που μαζί με την ατμόσφαιρα της καμπίνας, εντείνει αρκετά την premium νέα ταυτότητα του Honda Civic. 

Σταθερό, με καλό πάτημα που δεν αγχώνει τον οδηγό ακόμα και αν μπει με παραπάνω χιλιόμετρα σε μια στροφή (ενισχυμένη ακαμψία από την εφαρμογή σφαιρικών αρθρώσεων χαμηλής τριβής), το νέο Civic έρχεται πιο κοντά στις ανάγκες του σημερινού οδηγού. Βέβαια δεν ξεχνάει και την σπορτίφ κληρονομιά του και έτσι στην επιλογή Sport (το μενού διαθέτει Eco – Normal – Sport- Individual), ανάλογα με το πόσο πατάτε το γκάζι και ανεβαίνουν οι στροφές, τεχνητός ήχος από τα ηχεία δίνει την αίσθηση πως το μοτέρ βρυχάται αντιστοίχως, ανεβάζοντας (έστω και τεχνητά) τους παλμούς του οδηγού.

Μετά από μισή ώρα πίσω από το τιμόνι του, νιώθαμε πως το οδηγούσαμε εδώ και χρόνια, μην έχοντας το παραμικρό άγχος, ακόμα και όταν «πήξαμε» στην κίνηση της Μαδρίτης. Το νέο Civic έχει πλέον ξεκούραστο και ήσυχο χαρακτήρα, χωρίς να του λείπει το γκάζι ( κι ας μην σε κολλάει στο κάθισμα καθώς για αυτό έρχεται το Type-R), έχοντας πάντα για παρέα μία εξαιρετική κατανάλωση που σίγουρα είναι το No1 ζητούμενο στις μέρες μας. Είναι ένας άξιος premium παίχτης της κατηγορίας D και το δηλώνει τόσο με τον εξοπλισμό, όσο και με τα ποιοτικά υλικά αλλά και το πάτημα του στον δρόμο. 

Και στον τομέα ασφάλεια όμως έχει γίνει αρκετή δουλειά, καθώς η σουίτα συστημάτων SENSING έχει διευρυνθεί με πολλά νέα χαρακτηριστικά, όπως η νέα μπροστινή κάμερα που μπορεί να εντοπίζει πεζούς, ποδηλάτες και οδικές γραμμές σε φάσμα γωνίας 100 μοιρών. Παράλληλα έχουν τοποθετηθεί και οκτώ συνολικά αισθητήρες σόναρ που μπορούν με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια να ανιχνεύουν μη μεταλλικά αντικείμενα (συγκριτικά με το προηγούμενο ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος), ενώ και η λειτουργία Traffic Jam Assist λύνει τα χέρια σε συνθήκες κίνησης. 

Το νέο Civic θα έρθει στην Ελλάδα από τον Σεπτέμβριο, ενώ αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα και οι τιμές διάθεσης του, τις οποίες θα μάθετε όπως πάντα στο zougla.gr. Μέχρι τότε, μπορείτε εδώ να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες για το εσωτερικό και την τεχνολογία του αυτοκινήτου, 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης