Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Η νέα γενιά του best seller supermini είναι διαθέσιμη προς παραγγελία στην ελληνική αγορά, με τις τιμές να ξεκινούν από 13.600 ευρώ για τις βενζινοκίνητες εκδοχές και από 17.170 ευρώ για την υβριδική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα χαρακτηριστικά σχεδίασης και επιδόσεων του νέου Toyota Yaris εναρμονίζονται με πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού που συναντάμε συνήθως σε μοντέλα ανώτερης κατηγορίας. Το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας «Toyota Safety Sense» και ο κεντρικός αερόσακος προσφέρονται στάνταρ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φυσικά δεν λείπει η οθόνη αφής 8 ιντσών με ασύρματη ενσωμάτωση των smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Η πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες επιτυγχάνεται από την εφαρμογή MyT Toyota, με την εταιρεία να προσφέρει λειτουργία εντοπισμού οχήματος (find my car) και καθοδήγηση (last mile) που παρέχει βήμα προς βήμα οδηγίες εάν ο οδηγός δεν μπορεί να σταθμεύσει στον προορισμό του.  

Επίσης, το Yaris είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία που φέρει στα έξτρα το έγχρωμο «head-up display» των 10 ιντσών. Ο ασύρματος φορτιστής είναι συμβατός με την τελευταία γενιά κινητών τηλεφώνων, ενώ ο μπλε φωτισμός καμπίνας και τα full LED φώτα ανήκουν στις πλουσιότερες εκδόσεις.

Το πακέτο «Toyota Safety Sense» είναι πιο πλήρες από οποιοδήποτε αντίστοιχο μοντέλου του ανταγωνισμού, περιλαμβάνοντας:

• Pre-Collision System με ανίχνευση οχήματος, ανίχνευση πεζού (ημέρα/νύχτα), ανίχνευση δικυκλιστή (ημέρα), Intersection Turn Assistance (ανίχνευση οχήματος και πεζού), Emergency Steering Assistance
• Intelligent Adaptive Cruise Control (σε όλο το εύρος ταχυτήτων στο Yaris Hybrid)
• Road Sign Assist
• Lane Departure Alert με Steering Control & Lane Trace Assist
• Automatic High-Beam

Υποστήριξη αποφυγής Πρόσκρουσης
Η υποστήριξη αποφυγής σύγκρουσης έχει αναβαθμιστεί με βελτιωμένη και ευρύτερη λειτουργικότητα.  Αξίζει να σημειωθεί ότι το εύρος ταχυτήτων μεταξύ οχημάτων στο Pre-Collision System PCS) έχει αυξηθεί στα 180 χλμ/ώρα.

Το PCS έχει επίσης τη δυνατότητα να ανιχνεύει πεζούς στη πορεία του αυτοκινήτου, ημέρα και νύχτα, με ταχύτητες έως 80 χλμ./ώρα, και δικυκλιστές κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Intersection Turn Assistance
Το συγκεκριμένο σύστημα βοηθά στην αποφυγή σύγκρουσης με άλλο όχημα ή με πεζό, όταν στρίβει σε μία διασταύρωση. Εάν ανιχνεύσει έναν αντίθετα ερχόμενο πεζό να ετοιμάζεται να διασχίσει τον δρόμο όπου πρόκειται να στρίψει το αυτοκίνητ, ή εάν υπάρχει κίνδυνος το όχημα να εισέλθει στην πορεία αντίθετα ερχόμενης κυκλοφορίας, θα ηχήσει μία προειδοποίηση, και εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, θα εφαρμοστεί αυτόματα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.  Το σύστημα λειτουργεί με ταχύτητες μεταξύ 10 και 25 χλμ./ώρα.  

Adaptive Cruise Control
Το προσαρμοζόμενο cruise control στο Yaris Hybrid λειτουργεί με ταχύτητες από 0 έως 180 χλμ./ώρα. Φρενάρει το όχημα εάν το προπορευόμενο αυτοκίνητο σταματήσει, ανακουφίζει από το στρες τις οδήγησης σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και συνεργάζεται με το «Road Sign Assist» για να υποδείξει στο οδηγό μία νέα, κατάλληλη ρύθμιση ταχύτητας, εάν αναγνωριστούν αλλαγές στα όρια ταχύτητας.

Lane Departure Alert με Steering Control και Lane Trace Assist
Το «Lane Trace Assist» προσφέρεται επίσης με το Yaris για πρώτη φορά, μαζί με τα «Lane Departure Alert» και «Steering Control». Εάν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει τυχαία από τη λωρίδα κυκλοφορίας, διασχίζοντας μία διαγράμμιση, ηχεί μία προειδοποίηση. Ο οδηγός μπορεί τώρα επιπρόσθετα να επιλέξει τον έλεγχο διεύθυνσης (steering control), που αυτόματα διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του.

Το σύστημα αναγνωρίζει τις στάνταρ λευκές και κίτρινες διαγραμμίσεις, καθώς και περιθώρια  δρόμου (κράσπεδα, γρασίδι ή χώμα), ώστε η υποβοήθηση διεύθυνσης να είναι διαθέσιμη σε περισσότερες περιπτώσεις, στις ευθείες και στις στροφές.

Εάν οι διαγραμμίσεις είναι δυσδιάκριτες, ή δεν μπορούν να ανιχνευτούν, το σύστημα θα παρακολουθεί την πορεία του προπορευόμενου οχήματος, διατηρώντας το Yaris εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.

Emergency Steering Assist
Το «Emergency Steering Assist» είναι μία ακόμα πρωτιά της Toyota στον τομέα της ασφάλειας.  Υποστηρίζει τον οδηγό όταν υπάρχει ενδεχόμενο σύγκρουσης με πεζό ή εμπόδιο στη λωρίδα του αυτοκινήτου και απαιτείται ελιγμός αποφυγής. Το σύστημα ασκεί πρόσθετη ροπή στο σύστημα διεύθυνσης για να βελτιώσει τη σταθερότητα του οχήματος και να αποτρέψει την απομάκρυνσή του από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης