Η κορεατική μάρκα είναι η πρώτη παγκοσμίως που εφαρμόζει την τεχνολογία «Continuously Variable Valve Duration» σε κινητήρα, επιτυγχάνοντας υψηλότερη απόδοση και συνάμα μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Η τεχνολογία CVVD, δηλαδή Συνεχώς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας Βύθισης Βαλβίδας, ενσωματώθηκε στον καινούργιο G1.6 T-GDi κινητήρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με αυτόν τον τρόπο ρυθμίζεται αυτόματα ο χρόνος ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων, γεγονός που συμβάλλει στην αύξηση της απόδοσης κατά 4% όπως υποστηρίζει η Hyundai, στη βελτίωση του καυσίμου κατά 5% και στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 12%.

Με απλά λόγια, το CVVD αφήνει τις βαλβίδες ανοικτές όταν το όχημα κινείται με σταθερή ταχύτητα και ο κινητήρας έχει χαμηλές στροφές, μειώνοντας τις αντιστάσεις κατά τη συμπίεση.

Αντίθετα, στις υψηλές στροφές, οι βαλβίδες κλείνουν στην αρχή της διαδρομής συμπίεσης, μεγιστοποιώντας την ποσότητα αέρα κατά την παραγωγή ισχύος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βελτιώνεται η ροπή και φυσικά οι επιταχύνσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο νέος V4 Smartstream G1.6 T-GDi κινητήρας βενζίνης στον οποίο θα ενσωματωθεί το CVVD, αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm ροπής. Το μοτέρ φέρει, επίσης, σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων χαμηλής πίεσης (LP EGR), καθώς και το Thermal Management το οποίο βελτιστοποιεί τη θέρμανση και ψύξη και παράλληλα μειώνει τις τριβές κατά 34%.

Το πρωτοποριακό αυτό μηχανικό σύνολο θα χρησιμοποιηθεί αρχικά στο Sonata Turbo. Στη συνέχεια θα το δούμε σε διάφορα μοντέλα τόσο της Hyundai όσο και της KIA.

 

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης