Του Γιώργου Παλληκάρη

Η Citroen αποτελεί την μοναδική εταιρία που πάντα τολμούσε σχεδιαστικά και ήταν πρωτοπόρος σε κάθε νέο σχεδιαστικό «ρεύμα». Συνεχίζει να ξεχωρίζει και να τολμάει το διαφορετικό με μεγαλύτερη απόδειξη το ολοκαίνουργιο C4 X και την αντίστοιχη αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του, ë-C4 X.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως γίνεται ξεκάθαρο και από τις εικόνες, το νέο σχεδιαστικό μίγμα στο οποίο δημιουργήθηκε το C4 X συνδυάζει την κομψή σιλουέτα ενός fastback, με τη μοντέρνα διάθεση ενός SUV και τη διαχρονική φινέτσα και ευρυχωρία ενός sedan μοντέλου.

Με μήκος 4.600 χιλιοστά, τα Νέα ë-C4X και C4X τοποθετούνται στη γκάμα της Citroën ανάμεσα στα C4C-Cross και C5X «πατώντας» στην πλατφόρμα CMP της εταιρίας και απολαμβάνοντας μεγάλη αυτονομία χάρη στον πολύ καλό συντελεστή οπισθέλκουσας 0.29 Cd.

Η έξυπνη σχεδιαστική γραμμή της οροφής που ρέει απρόσκοπτα από την κορυφή του παρμπρίζ έως το επάνω μέρος του πορτμπαγκάζ, αποτυπώνει την fastback σιλουέτα, την ώρα που το πίσω μέρος, ενώ κρύβει όμορφα τις διαστάσεις, επιτρέπει έναν τεράστιο χώρο αποσκευών στα 510 λτ. Χαρακτηριστικά είναι και τα πίσω φώτα αποτελούμενα από LED’s, που τοποθετούνται εκατέρωθεν του ανοίγματος του πορτμπαγκάζ και περνούν μέσα από τις σμιλεμένες γραμμές της πόρτας του χώρου αποσκευών. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι μεγάλοι τροχοί διαμέτρου 690 χιλ. σε συνδυασμό με τον κοντό εμπρόσθιο πρόβολο, δίνουν στο αυτοκίνητο αυξημένη απόσταση από το έδαφος, κάτι που μεταφράζεται και σε σιγουριά για τον οδηγό που είναι τοποθετημένος ψηλά, έχοντας πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα.

Στο εσωτερικό η εικόνα απαρτίζεται από μία οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία δέχεται φωνητικές εντολές ενεργοποιούμενες με την φράση « Hello Citroen». Φυσικά η άνεση είναι το μεγάλο ατού και σε αυτό το μοντέλο της γαλλικής φίρμας, χάρη στην αναγνωρισμένη ποιότητα του προγράμματος Citroën Advanced Comfort®, με τα Advanced Comfort καθίσματα και την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions. Το εξωτερικό του πλάτος των 1.800 χιλιοστών σημαίνει ότι τρία άτομα μπορούν να κάθονται άνετα πίσω, με αρκετό χώρο και χωρίς παραχωρήσεις.

Στο C4 X η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τον τρικύλινδρο turbo 1.2 PureTech βενζινοκινητήρα με ισχύ 100 ή 130 ίππους, ενώ το «παρών» θα δίνει και ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi των 130 ίππων. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο ë-C4 X αποδίδει 136 ίππους με 260 Nm ροπής, υποσχόμενο 360χλμ. αυτονομίας, έχοντας μπαταρία 50 kWh. Μάλιστα η Citroën προσφέρει 8ετή εγγύηση (ή 160.000 χιλιόμετρα) για την καλή λειτουργία της μπαταρίας του αυτοκινήτου, διασφαλίζοντας το 70% της χωρητικότητας των 50kWh της. 

Τα νέα μοντέλα ë-C4X και C4X θα κατασκευαστούν αποκλειστικά στην Ευρώπη, στις εγκαταστάσεις της Stellantis, στο Villaverde της Μαδρίτης στην Ισπανία, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν στις αρχές του 2023.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης