Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Ο Όμιλος Stellantis σε δύο από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις έρευνας και εξέλιξης που διαθέτει επενδύει 33 εκατομμύρια ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κίνηση αυτή είναι βασισμένη στο στρατηγικό πλάνο Dare Forward 2030, με το οποίο η Stellantis έχει στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 50% την περίοδο 2021-2030, όπως και την ουδετερότητα του άνθρακα μέχρι το 2038. Παράλληλος στόχος είναι το 100% των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων στην Ευρώπη και το 50% των πωλήσεων επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών στις Η.Π.Α. να αποτελούνται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030.

Το Orbassano Safety Center στο Τορίνο και το κέντρο δοκιμών στο Auburn Hills του Μίσιγκαν των Η.Π.Α. αποτελούν δύο από τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις για τον Όμιλο Stellantis, στους χώρους των οποίων έχουν εξελιχθεί μοντέλα και τεχνολογίες των Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Abarth και Fiat Professional. Το πιο πρόσφατο μοντέλο που έχει εξελιχθεί στην περίπτωση του Orbassano είναι η νέα Alfa Romeo Tonale, ενώ στην περίπτωση του Auburn Hills είναι το νέο Jeep Grand Cherokee.

Όσον αφορά τις νέες προσθήκες στις εγκαταστάσεις, είναι οι εξής:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

• Orbassano Safety Center, Τορίνο, Ιταλία: Νέες ψηφιακές μέθοδοι επεξεργασίας δεδομένων και αναβαθμίσεις στις τέσσερις πίστες δοκιμών για την εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), αλλά και  συστημάτων αυτόνομης οδήγησης για επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV).

• Αεροδυναμική σήραγγα στο Auburn Hills, Μίσιγκαν, Η.Π.Α.: Αναβαθμίσεις που περιλαμβάνουν την τοποθέτηση κυλιόμενου τάπητα με δυνατότητα αλλαγής κλίσης για μεγαλύτερης ακρίβειας μετρήσεις της αεροδυναμικής απόδοσης των οχημάτων. Ο συγκεκριμένος τομέας είναι κρίσιμης σημασίας για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των εξηλεκτρισμένων οχημάτων και την αύξηση της αυτονομίας τους. 

Ο κ. Harald Wester, Chief Engineering Officer της Stellantis, δήλωσε:

«Αυτά τα δύο κορυφαία κέντρα δοκιμών θα συμβάλουν ακόμα περισσότερο στο να καταστήσουν τα μελλοντικά μοντέλα της Stellantis σημείο αναφοράς στην αυτοκινητοβιομηχανία όσον αφορά στην απόδοση και στην ασφάλεια».

Συγκεκριμένα, η επένδυση 5 εκατομμυρίων στο Orbassano Safety Center επικεντρώνεται στις δοκιμές σε όλα τα είδη εξηλεκτρισμένων μοντέλων είτε είναι mid hybrid, plug-in hybrid ή αμιγώς ηλεκτρικά. Σε καθημερινή βάση πραγματοποιούνται τουλάχιστον δύο δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ συνολικά σε ετήσια βάση γίνονται 275, δίνοντας τη δυνατότητα πιστοποίησης οχημάτων σύμφωνα με 175 προδιαγραφές ασφάλειας και τεχνολογίας. Αντίστοιχα, στις πίστες του Orbassano μπορούν να πραγματοποιηθούν στατικές και εν κινήσει δοκιμές που αφορούν στην αυτόνομη οδήγηση.

Εντυπωσιακές είναι και οι εγκαταστάσεις του Auburn Hills στις Η.Π.Α. Ειδικότερα, όσον αφορά στην αεροδυναμική σήραγγα, η Stellantis επενδύει 29,5 εκατ. δολάρια εφοδιάζοντάς την με το πλέον σύγχρονο σύστημα κυλιόμενου διαδρόμου μεταβλητής κλίσης. Με το οποίο προσομοιώνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια η κίνηση του οχήματος και ειδικότερα η αντίσταση που προέρχεται από τους τροχούς και τα ελαστικά.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης