Του Λουκά Παπαλάμπρου

Για δεύτερη φορά μέσα σε έξι χρόνια, η Toyota προχώρησε στην ανανέωση της τρίτης γενιάς του best seller μοντέλου της, αναβαθμίζοντάς το τόσο αισθητικά όσο και μηχανικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία, το πρόγραμμα αναβάθμισης του Yaris κόστισε 90 εκατομμύρια ευρώ, βελτιώνοντας περισσότερα από 900 σημεία σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση, την ασφάλεια, τα οδικά χαρακτηριστικά και τα μηχανικά μέρη. Η ανάπτυξη του αυτοκινήτου έγινε στο ευρωπαϊκό κέντρο ED2 της Toyota στη Γαλλία.

Οι άνθρωποι της εταιρείας έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην εικόνα του οχήματος, ανασχεδιάζοντας το εμπρός τμήμα, τοποθετώντας νέα μάσκα και LED φώτα, καινούργιους προφυλακτήρες, πίσω πόρτα και πίσω φωτιστικά σώματα. Επίσης, η βασική γραμμή στο πλάι εκτείνεται πιο χαμηλά, αναδεικνύοντας το πλάτος του αμαξώματος. Στην παλέτα των χρωμάτων προστέθηκαν ακόμη δύο έντονες αποχρώσεις (Hydro Blue και Fire Red), με τη διάμετρο των διαθέσιμων ζαντών να είναι 15 και 16 ιντσών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο εσωτερικό οι αλλαγές περιορίζονται στον πίνακα οργάνων και τους αεραγωγούς, με τις πλουσιότερες εκδόσεις να φέρουν έγχρωμη ψηφιακή οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων 4,2 ιντσών. Αναβαθμισμένες είναι οι επενδύσεις, τα διακοσμητικά, οι ταπετσαρίες και τα χρώματα, με τον εξοπλισμό να είναι πιο πλούσιος, περιλαμβάνοντας από τη βασική έκδοση το πακέτο ασφάλειας Toyota Safety Sense.

Το ιαπωνικό supermini είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας που προσφέρεται ως Hybrid, με τους μηχανικούς της Toyota να έχουν βελτιώσει σημαντικά το υβριδικό σύνολο. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία, το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο ακριβές, το μοτέρ πιο αθόρυβο και η ποιότητα κύλισης εξαιρετική χάρη στις ρυθμίσεις που έγιναν στα αμορτισέρ.

Ο 1,33 λίτρου βενζινοκινητήρας αντικαταστάθηκε από τον νέο 1.5 λτ. προδιαγραφών Euro 6c. Ανήκει στην οικογένεια Economy with Superior Thermal Efficiency (ESTEC), αποδίδει 110 ίππους και 138 Nm ροπής, καταναλώνοντας 12% λιγότερο καύσιμο και έχοντας 38,5% θερμική απόδοση. Μπορεί να αλλάζει τον κύκλο λειτουργίας του από Otto σε Atkinson και είναι ο πρώτος κινητήρας της Toyota με υδρόψυκτη πολλαπλής εξαγωγής για περισσότερη οικονομία στην υψηλή ταχύτητα. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ή το αυτόματο CVT, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 11 δευτερόλεπτα. Όσο για τον τρικύλινδρο 1.000άρη ή τον diesel, η Toyota δεν αναφέρει το παραμικρό.

Το ριζικά ανανεωμένο Toyota Yaris θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στην έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο, με το λανσάρισμα στην αγορά να υπολογίζεται στις αρχές του καλοκαιριού. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης