Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Η Lancia Aprilia είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο αποτελεί τεχνολογικά ένα από τα πιο προηγμένα όλων των εποχών. Διέθετε έναν κινητήρα διάταξης V, αυτοφερόμενο αμάξωμα, ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς, όπως και εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην Ιταλία το νέο κίνημα έφτασε τη δεκαετία του 1930 αποτελώντας ένα σύμβολο μοντερνισμού. Η Aprilia αποτελούσε ένα δείγμα αυτής της φιλοσοφίας, αλλά σε αντίθεση με το Αμερικανικό στιλ, ακολουθούσε μια πιο λιτή και εστιασμένη στο σκοπό προσέγγιση.

Για την Aprilia επιλέχθηκε μια αισθητικά λιτή προσέγγιση, με καθαρές γραμμές και εστίαση στη βελτίωση της αεροδυναμικής.

Το αεροδυναμικό κάλυμμα του κινητήρα ήταν αποτέλεσμα της εφαρμογής ενός καινοτόμου και εξαιρετικά συμπαγούς τετρακύλινδρου κινητήρα διάταξης V, πηγή έμπνευσης  του πρώτου V6 μαζικής παραγωγής που θα παρουσίαζε η μάρκα λίγα χρόνια αργότερα με την Aurelia.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με χωρητικότητα μόλις 1.352κ.εκ. απέδιδε 48 ίππους, ενώ ταυτόχρονα δεν ξεπερνούσε τα 850 κιλά όπως και τον κορυφαίο για την εποχή συντελεστή αεροδυναμικής απόδοσης (0,47), επιτάχυνε την Aprilia μέχρι τα 125χλμ./ώρα.

Εκτός της αριστοκρατικής έκφρασης που αποτελούσε, το πιο διάσημο χαρακτηριστικό του αποτέλεσαν η τέσσερις πόρτες και η απουσία της μεσαίας κολώνας, ενώ και οι σύνδεσμοι των θυρών με το αμάξωμα ήταν κρυμμένοι για λόγους αισθητικής, αλλά και αεροδυναμικής απόδοσης

Συνολικά, η Lancia Aprilia, χρησιμοποιούσε καινοτόμες, αλλά και εξελιγμένες τεχνικές λύσεις. Ο ιδρυτής της μάρκας, Vincenzo Lancia, επέβλεψε τα πάντα κατά τη διάρκεια της σχεδίασης, της εξέλιξης, αλλά και της οργάνωσης για την παραγωγή της.

Αρχικά η παραγωγή τις Lancia Aprilia από το 1937 έως και το 1939 έφτασε τις 10.354 μονάδες, ενώ επιπλέον 4.350 πλαίσια κατασκευάστηκαν, τα οποία «ντύθηκαν» χάρη σε Ιταλούς καροσερίστες που σχεδίασαν κλειστές και ανοικτές εκδόσεις του μοντέλου. Μία από τις πιο διάσημες παραλλαγές είναι εκείνη του Pinin Farina, με ένα εντυπωσιακό κουπέ 2+2 θέσεων.

Το 1939, παρουσιάστηκε η δεύτερη σειρά του μοντέλου, με αυξημένη χωρητικότητα στα 1.486κ.εκ., μεγαλύτερη ροπή και αυξημένη τελική ταχύτητα Την περίοδο 1939 – 1949 κατασκευάστηκαν 11.082 Aprilia, ενώ χάρη στα καινοτόμα του χαρακτηριστικά, το μοντέλο συνέχισε την παραγωγή του για περισσότερα από δέκα χρόνια από την παρουσίαση του

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης