Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Οι γιαπωνέζοι, ευαίσθητοι σε θέματα περιβάλλοντος έχουν βάλει στόχο έως το 2030  τα περισσότερα  αυτοκίνητά τους να έχουν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.Ήδη έχουν δρομολογήσει με την πλατφόρμα κινητικότητας FREE NOW τη μετάβαση στο ηλεκτρικό ταξί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βέβαια χρειάζονται πολλές βελτιώσεις και τροποποιήσεις έτσι ώστε ένας επαγγελματίας ταξιτζής να κάνει σωστά τη δουλειά του χωρίς να τρέμει η ψυχή του να μείνει μαζί με τον πελάτη στη μέση του δρόμου από ηλεκτρική ενέργεια.

Ας μην γελιόμαστε. Την επόμενη δεκαετία ένα σημαντικό ποσοστό αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν δεν θα είναι με κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά με μπαταρίες. Βλέπετε για να σωθεί το περιβάλλον μπαίνουν διαρκώς νέοι  περιορισμοί στα οχήματα με τους κινητήρες  που γνωρίζουμε. Αρχικά το μεγάλο βήμα θα γίνει με την αστική κινητικότητα.

Ήδη στους κεντρικούς δρόμους του Λονδίνου, τα διώροφα λεωφορεία κινούνται με μπαταρίες. Αθόρυβα και χωρίς να μολύνουν το περιβάλλον.Το επόμενο βήμα θα είναι τα ταξί. Η κορυφαία πλατφόρμα κινητικότητας στην Ευρώπη, η  FREE NOW,  προωθεί την ηλεκτροκίνηση και στον κλάδο των ταξί. Η συμφωνία για συνεργασία με την Nissan ήδη ανακοινώθηκε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα κίνητρα είναι δελεαστικά. Σύμφωνα με την πρόταση της FREE NOW όποιος ταξιτζής αγοράσει ηλεκτρικό ταξί θα έχει προτεραιότητες  στις υπηρεσίες  ενώ θα μειωθεί σημαντικά το τέλος εξυπηρέτησης. 
Ένα βασικό κομμάτι της βιωσιμότητας των πόλεων είναι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες (BEV) . Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 2025 τα  ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων. Και εως το 2030 το ποσοστό αυτό θα έχει ξεπεράσει το 30% .

Χρειάζεται σωστή μελέτη στην εγκατάσταση σημείων φόρτισης. Μόνο έτσι οι επαγγελματίες θα εμπιστευτούν την ηλεκτροκίνηση. Και χρειάζεται ακόμη, δεδομένου ότι ο κλάδος αυτός κάνει περισσότερα χιλιόμετρα από κάθε άλλο, να τους δοθούν εγγυήσεις για τη μακροβιότητα των μπαταριών. Τα κίνητρα πρέπει να είναι δελεαστικά έτσι ώστε να εξασφαλίζουν τους επαγγελματίες. 

Η Nissan στην Ελλάδα διαθέτει  για την γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της το πακέτο “EV 4 ALL”. Είναι μια δελεαστική πρόταση για να πείσει αυτούς που αποφασίζουν να κινηθούν ηλεκτρικά και οικονομικά ότι δεν πρέπει να ανησυχούν για την αυτονομία τους. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις τόσο  το LEAF όσο και το e-NV200 / EVALIA  μπορούν να ξεπεράσουν τα 500 χιλιόμετρα αυτονομία.

Πρόσφατα κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το πρώτο ηλεκτρικό LEAF –ταξί  με  μπαταρία των 62KWh και 528 χιλιόμετρα αυτονομία.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης