Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Με βάση την εργονομία και με την μαεστρία του σχεδιασμού σε όλο της το μεγαλείο το νέο Renault Austral έρχεται για να ικανοποιήσει στο μέγιστο τους λάτρει της εκλεπτυσμένης οδήγησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρώτο πράγμα που τραβάει την προσοχή στο high-tech cockpit του νέου Austral, είναι η αρμονία. Το επόμενο που τραβάει το βλέμμα είναι η εντυπωσιακή οθόνη του συστήματος OpenR, που ενεργοποιείται εκπέμποντας έναν ήχο καλωσορίσματος.

Το τρίτο χαρακτηριστικό, που είναι αδύνατο να μην προσέξει κανείς, είναι το μέρος που αντανακλά όλη τη μαεστρία των σχεδιαστών και το συναντάμε στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων: πρόκειται για το συρόμενο υποβραχιόνιο. Οδηγεί το χέρι στη σωστή θέση, ώστε να διευκολύνει τη χρήση της οθόνης πολυμέσων, αλλά και των πιεζοηλεκτρικών μπουτόν που βρίσκονται από κάτω. Η αίσθηση χειρισμού αυτού του εργονομικού στοιχείου είναι πολύ ιδιαίτερη.

«Ένας ειδικός στον τομέα της απτής ποιότητας έχει καθήκον να δίνει αξία σε βασικές λειτουργίες και να προκαλεί θετικές εντυπώσεις στο χρήστης εκεί που δεν τις περιμένει» δηλώνει ο Olivier, ειδικός τομέα απτής ποιότητας της Renault, που ψάχνει τρόπους να «μαγνητίζει» το ενδιαφέρον των χρηστών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για το συρόμενο υποβραχιόνιο που εκτοξέυει την ποιοτική εμπειρία του οδηγού είπε:

«Είχαμε ένα φανταστικό πολυ-λειτουργικό σχεδιαστικό σύνολο στην κεντρική κονσόλα, αλλά η μετακίνηση του εμπρός και πίσω δεν ήταν ιδιαίτερα συναρπαστική. Μαζί με τον επικεφαλής της ομάδας Εσωτερικής Σχεδίασης σκεφτήκαμε πώς να το κάνουμε πιο ελκυστικό».

Κι επειδή ο ήχος είναι κομβικής σημασίας, η μετακίνηση του υποβραχιόνιου θυμίζει ακουστικά την κίνηση πάνω σε ράγες με καστάνια. Οι ομάδες του project βασιζόμενοι στον ήχο της περιστρεφόμενης στεφάνης ενός ρολογιού έφτιαξαν 13 ομοιόμορφα τοποθετημένες εγκοπές στον μηχανισμό μετακίνησης του υποβραχιόνιου, έτσι ώστε να δημιουργηθεί η αίσθηση της ‘χιλιοστομετρικής’ ακρίβειας των ρυθμίσεων και του ευχάριστου ήχου που συνοδεύει την μετακίνησή του. 

«Τελικά, νιώθεις ότι δεν είναι απλώς ένα εξάρτημα που γλιστρά μπρος-πίσω: είναι ένα σύστημα που μπορείς να ελέγξεις με ακρίβεια, που σε κάνει να νιώθεις κάτι που είναι απόλυτα συνυφασμένο με την έννοια της απτής ποιότητας σε ένα αυτοκίνητο», δηλώνει ο Olivier που εργάζεται για να συμπεριλάβει την ίδια ηχητική αίσθηση σε πολλά μελλοντικά μοντέλα στη γκάμα της Renault, τα οποία θα αποκαλυφθούν σύντομα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης