Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Στο εργοστάσιο του Zwickau ξεκίνησε επίσημα πριν από λίγες ημέρες η παραγωγή του ηλεκτρικού ID.5, του έκτου κατά σειρά πλήρως ηλεκτρικού αυτοκίνητου του VW Group. Υπολογίζεται ότι μαζί με τα εργοστάσια Emden, Hanover και Chattanooga η ετήσια παραγωγή για την Volkswagen το 2022 θα φθάσει τα 1,2 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με την παραγωγή των ID.5 και ID.5 GTX που ξεκίνησε στο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στο Zwickau η VW επιβεβαιώνει ότι τηρεί ευλαβικά τη στρατηγική της ACCELERATE. Στο Zwickau πλέον δεν υπάρχει καμία παραγωγή αυτοκίνητων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο είναι αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

Τα ηλεκτρικά οχήματα κατασκευάζονται με ουδέτερες ως προς τον άνθρακα εκπομπές ρύπων σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού και παραγωγής. Κατά τη διαδικασία κατασκευής, η παραγωγή άνθρακα αποφεύγεται ή μειώνεται όσο το δυνατόν περισσότερο – και τυχόν αναπόφευκτες εκπομπές αντισταθμίζονται μέσω στοχευμένων δράσεων για το κλίμα.

Οι εργασίες μετατροπής έγιναν μέσα σε 26 μήνες. Από το 2018, περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ έχουν δαπανηθεί για τη μετατροπή του εργοστασίου του Zwickau. Έχει υιοθετηθεί ακόμα μεγαλύτερη χρήση προηγμένης τεχνολογίας όπως τα έξυπνα ρομπότ Industry 4.0 και τα συστήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό, που μεταφέρουν εξαρτήματα στη γραμμή συναρμολόγησης εντελώς αυτόνομα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έξι μοντέλα του Volkswagen Group κατασκευάζονται σήμερα στο Zwickau. Τα ID.3, ID.4 και ID.5 της Volkswagen καθώς και τα Audi Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron και CUPRA Born, όλα βασισμένα στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB). Τα εργοστάσια στο Emden (ID.4), το Ανόβερο (ID. Buzz) και το Chattanooga των Η.Π.Α. (ID.4) θα προστεθούν μέσα στο έτος στο δίκτυο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της μάρκας, η οποία με αυτά θέτει τα θεμέλια για την κατασκευή 1,2 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στις εγκαταστάσεις της στην Ευρώπη, στις Η.Π.Α. και στην Κίνα το 2022, όλα βασισμένα στην MEB. 

Μόνο μέσα στο 2021, και με το πρόβλημα επάρκειας ημιαγωγών στην αλυσίδα τροφοδοσίας, περίπου 180.000 ηλεκτρικά οχήματα βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής του Zwickau. Η ετήσια παραγωγική δυναμικότητά του είναι άνω των 300.000 οχημάτων, καθιστώντας το εργοστάσιο του Zwickau σήμερα το πιο αποδοτικό του είδους του στην Ευρώπη.

Σχεδόν το 40% της επένδυσης στο Zwickau διατέθηκε μόνο για τη βελτίωση και την επέκταση του φανοποιείου. Το ήδη υψηλό επίπεδο αυτοματισμού αυτού του τμήματος φτάνει τώρα σχεδόν το 90% και ο αριθμός των ρομπότ τελευταίας τεχνολογίας έχει αυξηθεί από 1.200 σε 1.625. 

Συνολικά, περισσότερα από 50.000 τετραγωνικά μέτρα έχουν προστεθεί, για παράδειγμα στην επέκταση του τμήματος που βρίσκονται οι πρέσες, όπου όλα τα μέρη του αμαξώματος των ηλεκτρικών μοντέλων διαμορφώνονται πλέον επί τόπου – εξοικονομώντας 9.000 διαδρομές με φορτηγά ετησίως. 

Ο μετασχηματισμός στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στο Zwickau δημιούργησε μόνιμες, εγγυημένες θέσεις εργασίας. Μεγάλο τμήμα του περίπου 9.000 ατόμων μόνιμου προσωπικού έχει ήδη ολοκληρώσει εκπαίδευση στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης