Του Λουκά Παπαλάμπρου

Έπειτα από μακρά αναμονή, δεκάδες teaser φωτογραφίες και ρεκόρ γύρου σε πίστες όπως το Nurburgring, η γερμανική εταιρεία από τη Στουτγάρδη παρουσίασε με κάθε επισημότητα το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της ιστορίας της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Taycan ανήκει στην κατηγορία των τετράθυρων sportcar. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος 4.963 χλστ., πλάτος 1.966 χλστ. και ύψος 1.378 χλστ.), το EV μοντέλο έχει έναν από τους καλύτερους αεροδυναμικούς συντελεστές (0,22Cd) και κορυφαία κατανομή βάρους (49/51 εμπρός/πίσω).

Εσωτερικό

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Taycan φέρει πέντε ψηφιακές οθόνες στην καμπίνα, με την κεντρική που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι να έχει διάσταση 16,8 ιντσών. Το σχήμα της είναι κυρτό και ενσωματώνει όλες τις πληροφορίες. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής τεσσάρων διατάξεων για τον πίνακα οργάνων (Classic, Map, Full Map, Pure).

Δεξιά βρίσκεται η κεντρική οθόνη αφής 10,9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ακριβώς δίπλα μία πιο μικρή και μπροστά από τον συνοδηγό άλλη μία.

Στο κέντρο του τούνελ ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό έχει τοποθετηθεί μία οθόνη 8,4΄΄, μέσω της οποίας ρυθμίζεται το σύστημα κλιματισμού και τα κλιματιζόμενα καθίσματα.

Η οθόνη για το σύστημα κλιματισμού των πίσω επιβατών έχει διαγώνιο 5,9″ και εξοπλίζεται με απτική ανάδραση, όπως και οι υπόλοιπες.

Λέγοντας «Hey Porsche» ενεργοποιείται ο εικονικός βοηθός του συστήματος, ο οποίος λειτουργεί μέσω φωνητικών εντολών.

Οι αεραγωγοί του κλιματισμού είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και λειτουργούν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα «Virtual Airflow Control».

Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ των τεσσάρων πακέτων για το σαλόνι (Atacama Beige, Blackberry, Black-Lime Beige και Meranti Brown).

Επίσης, υπάρχει και το οικολογικό Race Tex από ανακυκλωμένα υλικά.

Όσο για τον χώρο αποσκευών, χωρίζεται σε δύο τμήματα, με τον εμπρός να έχει χωρητικότητα 79 λίτρων και τον πίσω 365 λίτρα.

Δύναμη και επιδόσεις

Αρχικά, το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, τις Turbo και Turbo S. Αμφότερες τροφοδοτούνται από δύο ηλεκτροκινητήρες, με την πρώτη να αποδίδει 680 ίππους και τη δεύτερη την εκπληκτική ισχύ των 761 ίππων και 1.005 Nm ροπής σε λειτουργία overboost.

Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει δύο σχέσεις και είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα.

Η Taycan Turbo επιταχύνει στα 0-100 σε 3,2 δευτερόλεπτα και η Turbo S στον απίστευτο χρόνο των 2,8 δευτερολέπτων, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 260 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία χωρητικότητας 93,4 kWh χαρίζει αυτονομία έως 450 χιλιόμετρα στην Turbo και 412 χλστ. στην Turbo S. Η μπαταρία λειτουργεί στα 800V, γεγονός που επιτρέπει τη φόρτιση σε ποσοστό 80% σε μόλις 22,5 λεπτά, με παροχή 270 kW.

Από οικιακό δίκτυο 9,6 kW φορτίζει σε 11 ώρες και από ταχυφορτιστή 150 kW σε 36 λεπτά για το 80% της ενέργειας.

Εξοπλισμός

Η Taycan φέρει όλα τα συστήματα, από τετραδιεύθυνση έως το Porsche 4D-Chassis Control, την ενεργή αερανάρτηση PASM, τις ηλεκτρομηχανικές αντιστρεπτικές PDCC Sport και το Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Πατά σε ελαστικά διαστάσεων 245/45 μπροστά και 285/40 πίσω με ζάντες 20 ιντσών (Turbo) και 265/35 μπροστά και 305/30 πίσω με ζάντες 21 ιντσών (Turbo S). Τα φρένα αποτελούνται από 10πίστονες δαγκάνες μπροστά με δίσκους 415 χλστ. και τετραπίστονες δαγκάνες πίσω με δίσκους 365 χλστ., ενώ προαιρετικά διατίθεται και οι carbon κεραμικοί δίσκοι.

 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης