H ομορφιά μιας Alfa Romeo είναι αιώνια. H Montreal, που φέτος συμπληρώνει 53 χρόνια από την παρθενική της εμφάνιση, επιβεβαιώνει αυτό τον κανόνα, συμβάλλοντας στον μύθο της ιταλικής μάρκας.

Το 1967, οι διοργανωτές της έκθεσης του Μόντρεαλ του Καναδά ζήτησαν από την Alfa Romeo να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που εκφράζει «την υψηλότερη προσδοκία του σύγχρονου ανθρώπου όσον αφορά στην αυτοκίνηση».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι η εποχή που η ταινία του Mike Nichols «Ο Πρωτάρης» με τον Dustin Hoffman και την κόκκινη Spider Duetto έχει εκτοξεύσει τη φήμη της φίρμας στη Β. Αμερική.

Λόγω του ότι η έκθεση ήταν μόνο εννέα μήνες μετά την ανακοίνωση αυτής της τιμητικής επιλογής, η πίεση για τους σχεδιαστές της φίρμας ήταν τεράστια. Η δημιουργία ενός αυτοκινήτου από λευκό χαρτί σε αυτό το χρονικό διάστημα ήταν μη ρεαλιστική και έτσι η Giulia Sprint GT αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία η Carrozzeria Bertone θα έφτιαχνε το αμάξωμα.

Στο στούντιο του Bertone, ο 29χρονος Marcello Gandini σχεδίασε ένα χαμηλό, κομψό και με αεροδυναμικές γραμμές coupé.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πρωτοτυπία του σχεδίου σε μεγάλο βαθμό οφειλόταν στη χαμηλή εμπρός μάσκα και το καπό που κάλυπτε εν μέρει τα φωτιστικά σώματα κάτω από μια σειρά «βλεφαρίδες», οι οποίες εκτός των άλλων βελτίωναν την αεροδυναμική απόδοση.

Το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, οι πόρτες σε σχήμα «L», οι εισαγωγές αέρα στις κολόνες, το πίσω κόψιμο «Kamm» και η τοποθετημένη στο κέντρο διπλή εξάτμιση, συμπλήρωναν την εικόνα των δύο βαμμένων σε περλέ λευκό χρώμα πρωτοτύπων που κατασκευάστηκαν αποκλειστικά για την έκθεση.

Τα οχήματα, που έμειναν στην ιστορία ως Alfa Romeo Montreal Expo, τοποθετήθηκαν σε έναν χώρο της εισόδου της Διεθνούς Έκθεσης, που είχε τίτλο «Άνθρωπος ο Δημιουργός».

Η εξαιρετική αποδοχή από το κοινό έπεισε τη διοίκηση της μάρκας να δημιουργήσει μια έκδοση παραγωγής, η οποία σε αισθητικό επίπεδο ήταν πολύ κοντά στο πρωτότυπο του Bertone, αλλά σε μηχανολογικό επίπεδο ήταν αναβαθμισμένη χρησιμοποιώντας τον V8 κινητήρα της 33 Stradale.

Ο ιδιοφυής Marcello Gandini, ένας από τους κορυφαίους σχεδιαστές όλων των εποχών, χρησιμοποίησε όλο το ταλέντο του για να μετατρέψει το πρωτότυπο σε ένα εξίσου εντυπωσιακό μοντέλο παραγωγής. Το καπό ψήλωσε ώστε ο χώρος να μπορεί να φιλοξενήσει τον V8 2,6 λίτρων κινητήρα, το ύψος αυξήθηκε, αλλά οι διάσημες «βλεφαρίδες» στα φώτα παρέμειναν.

Εξίσου εντυπωσιακά με τον σχεδιασμό ήταν και τα διαθέσιμα χρώματα, που περιλάμβαναν εκτός των άλλων το πράσινο «Verde Termico» και το καφέ-πορτοκαλί «Marrone Luci Di Bosco».

Η Montreal, η ιδέα της οποίας γεννήθηκε στον Καναδά, παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1970, ενώ η διάθεσή της στην αγορά ακολούθησε δύο χρόνια αργότερα. Την περίοδο 1970-1977 συνολικά κατασκευάστηκαν 3.925 μονάδες.

Ακόμα και σήμερα, 50 χρόνια μετά, εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά δείγματα του σχεδιασμού αυτοκινήτων, συγκινώντας το κοινό, αλλά και το Hollywood, που το 2017 χρησιμοποίησε στην ταινία «Atomic Blonde» με πρωταγωνίστρια την εκθαμβωτική Charlize Theron μία σπάνια Montreal σε μαύρη απόχρωση.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης