Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Την έννοια των ράλι την έχουμε συνδέσει με τα γρήγορα περάσματα των αυτοκινήτων αλλά και τα «σκασίματα» που κάνουν τα αγωνιστικά μοτέρ όταν επεμβαίνει ο κόφτης. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στα χωμάτινα ράλι από τα «σκασίματα» των μοτέρ μπορούσε να καταλάβεις πόσο κοντά βρίσκεται ένα αυτοκίνητο και να τραβηχτείς στην άκρη του δρόμου για να παρακολουθήσεις με ασφάλεια το πέρασμα του αγωνιστικού.Αυτά πού ξέραμε σιγά σιγά μάλλον θα πρέπει να τα ξεχάσουμε αφού ήδη ξεκίνησαν «αθόρυβοι» αγώνες. 

Η Opel ήδη διοργανώνει αγώνες εξηλεκτρισμένους. Που σημαίνει αθόρυβα αυτοκίνητα και αθόρυβους αγώνες. Το Opel e-Rally Cup είναι ο πρώτος ενιαίος πρωταθληματικός θεσμός στον κόσμο με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι παράξενο να γίνεται ράλι χωρίς θόρυβο. Θα το συνηθίσουμε όμως και αυτό αφού ο θόρυβος δεν παίζει κανένα ρόλο στο συναγωνισμό. Το θέαμα συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Έτσι θα μεγαλώσει η επόμενη γενιά που θα παρακολουθεί τα ράλι.

Οι γεννήτριες δεν έχουν θέση στη φιλοσοφία του ADAC Opel e-Rally Cup. Η πιο σημαντική αλλαγή είναι οι κινητές μονάδες φόρτισης.Η  κινητή λύση της εταιρείας eLoaded από τη Γερμανία είναι αυτή που έχει αναλάβει την ευθύνη για τη γρήγορη φόρτιση των αγωνιστικών που συμμετέχουν στο ενιαίο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υποδομή φόρτισης για το ADAC Opel e Rally Cup, αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Opel Motorsport. Χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη από ανανεώσιμες πηγές από το δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο. 
Η επιλογή μιας υποδομής φόρτισης κατάλληλης για τις ανάγκες του ADAC Opel e-Rally Cup ήταν μία πολυσύνθετη διαδικασία με αντίστοιχα μεγάλη διάρκεια.

Ο Διευθυντής της Opel Motorsport, Jörg Schrott διευκρίνισε ότι η  κινητή υποδομή φόρτισης της eLoaded είναι σαφέστατα η καλύτερη λύση. Μαζί αναπτύξαμε ένα σύστημα που είναι βιώσιμο, ισχυρό και ευέλικτο».

Το ρεύμα μέσης τάσης τροφοδοτείται σε έναν μετασχηματιστή ειδικά προσαρμοσμένο για χρήση ράλι (“DCSource”), το λεγόμενο Power House. Έτσι αποφεύγεται μία ενδιάμεση αποθήκευση ενώ η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 2.0 megawatts σε 18 σημεία φόρτισης. Καθένα από τα οποία βρίσκεται στο χώρο τεχνικής υποστήριξης του κάθε αυτοκινήτου.

Στο Park ferme αντί να βλέπουμε μοτέρ και ημιαξόνια  υπάρχει μόνο ο σταθμός φόρτισης των μπαταριών και τα λάστιχα του αγώνα.Τα σημεία επαναφόρτισης δεν είναι συνδεδεμένα σε μία σταθερή δομή, αλλά μπορούν να τοποθετούνται ελεύθερα και ανεξάρτητα το ένα από το άλλο.

Το σύστημα της eLoaded υιοθετεί αρθρωτή σχεδίαση, επομένως προσαρμόζεται στις αντίστοιχες απαιτήσεις κάθε χρήστη. Χάρη στους ταχυσυνδέσμους, η εγκατάσταση των καλωδιώσεων γίνεται σε χρόνο μηδέν, ενώ ολόκληρο το σύστημα μπορεί να στήνεται και να αποσυναρμολογείται μέσα σε μία ημέρα.

Η ενέργεια τροφοδοτείται από το δημόσιο δίκτυο μέσης ή χαμηλής τάσης και κατανέμεται στις μονάδες φόρτισης μέσω ενός “DCBus”. Με αυτό τον τρόπο, μειώνονται σημαντικά οι απώλειες ενέργειας μεταξύ δικτύου και της θύρας φόρτισης του ηλεκτρικού οχήματος. Αντίθετα με τα συστήματα φόρτισης που βασίζονται σε μπαταρία, δεν χρησιμοποιούνται καθόλου επικίνδυνες ουσίες.

Απλά για να ξέρετε κάθε σημείο φόρτισης τροφοδοτεί το αγωνιστικό με έως 140 kW, ενώ το Opel Corsa-e Rally μπορεί να φορτίζεται με μέγιστη ισχύ 100 kW με συνεχές ρεύμα (DC). Η μπαταρία 50 kWh φορτίζεται στο 80% σε περίπου 30 λεπτά. Ακόμα και κατά τη διάρκεια ενός μικρότερου σέρβις, η επαναφόρτιση για τις επόμενες ειδικές διαδρομές δεν αποτελεί πρόβλημα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης