Επαναπροσδιορίζοντας την έννοια της μετακίνησης, οι μηχανικοί της Ford δημιούργησαν μια σειρά αξιόλογων ηλεκτρικών συσκευών, με στόχο να κάνουν πιο άνετη και εύκολη τη ζωή των ανθρώπων στα αστικά κέντρα.

Στον διαγωνισμό καινοτομίας που πραγματοποίησε η αμερικανική εταιρεία, με θέμα τη δημιουργία μελλοντικών λύσεων μετακίνησης για το λεγόμενο «τελευταίο χιλιόμετρο» (last mile), ξεχώρισαν τρία καινοτόμα, προσωπικά συστήματα από τις συνολικά 633 προτάσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ένα ήταν το Carr-E του μηχανικού Kilian Vas με έδρα στην Κολωνία. Μπορεί να μεταφέρει άτομα ή αντικείμενα έως 120 κιλά, έχει αυτονομία 22 χιλιόμετρα και τελική ταχύτητα 18 χλμ./ώρα. Το πρωτοποριακό σύστημα είναι από τα επικρατέστερα που ανέδειξε ο διαγωνισμός καινοτομίας δίπλα στο TriCiti -ένα αναδιπλούμενο ηλεκτρικό τρίκυκλο που μπορεί εύκολα να μετατρέπεται σε καρότσι για ψώνια, καρότσι μεταφοράς ή όχημα μεταφοράς σε γήπεδα γκολφ, και το eChair concept – ένα ηλεκτρικό αναπηρικό αμαξίδιο που μπορεί να φορτώνεται αυτόματα στο όχημα.

Το Carr-E μπορεί επίσης να χρησιμοποιείται για τη μεταφορά βαρέων αντικειμένων. Οι χρήστες απλώς τοποθετούν το αντικείμενο στη συσκευή και αυτή ακολουθεί έναν ηλεκτρονικό δέκτη που έχουν στην κατοχή τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από την άλλη, το TriCiti, που δημιούργησαν οι James Neugebauer, Torsten Gerhardt και Robert Spahl – όλοι εργαζόμενοι στο τμήμα Vehicle Architecture, της Ford Ευρώπης- είναι επίσης οδηγήσιμη συσκευή και υποστηρίζει κάθε είδους μεταφορές. Το αναδιπλούμενο σύστημα μπορεί να προσαρμόζεται ώστε να μεταφέρει ψώνια ή εξοπλισμό, όπως τσάντες του γκολφ, και μπορεί εύκολα να μεταφέρεται σε δημόσια μέσα μεταφοράς ή να αποθηκεύεται σε όχημα. Έχει αυτονομία 30 χιλιόμετρα και τελική ταχύτητα 20 χλμ./ώρα.

Τέλος, το eChair των μηχανικών Gunther Cuypers, Robin Celis και David Longin -από το Κέντρο Δοκιμών της Ford του Lommel, στο Βέλγιο- είναι ένα ελαφρύ, ηλεκτρικό αναπηρικό αμαξίδιο με μηχανισμό αυτόματης φόρτωσης, σχεδιασμένο για να προσφέρει μεγαλύτερη ανεξαρτησία σε άτομα με κινητικά προβλήματα.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης