Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ας είμαστε ειλικρινείς. Είτε μας αρέσει είτε όχι, τόσο τα λογισμικά υποβοήθησης οδηγού όσο και η αυτόνομη οδήγηση θα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, μαζί με τα εξηλεκτρισμένα σύνολα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντί να βρίσκουμε αντεπιχειρήματα και να «πολεμάμε» ένα προκαθορισμένο μέλλον, καλύτερα να δούμε πόσα μπορούμε να κερδίσουμε από αυτό, έχοντας σύμμαχο τεχνολογίες που πριν 20 χρόνια βλέπαμε σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

Η Hyundai μόλις κατοχύρωσε νέα πατέντα, μέσω της οποίας θέλει να βοηθήσει όσους επιθυμούν να μυηθούν στις πίστες και τα χρονόμετρα. Το καλύτερο από όλα είναι πως η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θέλει το σύστημα να παρεμβαίνει στο τιμόνι ή να επιταχύνει και να φρενάρει αυτόνομα, για παράδειγμα. Αντίθετα, η βασική ιδέα είναι η συλλογή και διαχείριση δεδομένων για ακριβείς οδηγίες οδήγησης εντός πίστας, κάθε πίστας.

Η κορεάτικη εταιρία κατέθεσε πέρυσι τον Ιούνιο επίσημα αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σχετικά με την παραπάνω τεχνολογία, και μετά από 12 μήνες, την βλέπουμε να γίνεται σταδιακά πράξη.
Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε οχήματα παραγωγής σύντομα – σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αρέσει να προστατεύουν τις ιδέες τους με διπλώματα ευρεσιτεχνίας – αλλά τουλάχιστον δείχνει την κατεύθυνση προς την οποία κοιτάζει η Hyundai. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ποια είναι λοιπόν η ιδέα; Στην αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας 17/839,994 από τις 14 Ιουνίου 2022, ο κατασκευαστής εξηγεί ότι η μέθοδος περιλαμβάνει την κατασκευή μιας βάσης δεδομένων, η οποία θα ενημερώνεται μόλις ο οδηγός με το Hyundai του κάνει έναν γύρο στην πίστα. Το όχημα, απομνημονεύει τα σημεία και στη συνέχεια δίνει κατευθύνεις στον οδηγό για το πως θα κινηθεί πιο γρήγορα και θα κερδίσει αρκετά δευτερόλεπτα.

Με απλά λόγια, πρόκειται για μια μέθοδο αυτοεκμάθησης και αυτοβελτιστοποίησης, η οποία θα παρέχει στον οδηγό οδηγίες για το πώς να είναι ταχύτερος στην πίστα.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης