Τη λύση στο πρόβλημα αποθήκευσης ενέργειας για τα ηλεκτροκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα υπόσχεται να δώσει η Volvo, χρησιμοποιώντας ένα πρωτοποριακό τύπο συσσωρευτή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η σουηδική εταιρεία, προσπαθεί ουσιαστικά να εξαλείψει το πρόβλημα χώρου και βάρους της μπαταρίας των ηλεκτροκίνητων και υβριδικών οχημάτων, χρησιμοποιώντας μια νέα  δομική ύλη που βασίζεται στη χρήση ανθρακονημάτων, νανοτεχνολογίας και υπερ-πυκνωτών πολύ υψηλής χωρητικότητας.

Ο νέος τύπος συσσωρευτή έχει τη μορφή πολύ λεπτής επιφάνειας. Ανθρακονήματα και πολυμερής ρητίνη, ενώνονται για να δημιουργήσουν μία ουσία η οποία έχει το πάχος χιλιοστών του χιλιοστού. Η ουσία αυτή μορφοποιείται σε επίπεδα φύλλα και θα αποτελέσει τα εξωτερικά περιβλήματα που περικλείουν και προστατεύουν το συσσωρευτή, ο οποίος δομικά βασίζεται σε υπερ-πυκνωτές. Οι επιφάνειες είναι σε θέση να μορφοποιηθούν ώστε να ταιριάζουν στη δομή του αμαξώματος. Μπορούν να πάρουν τη μορφή πάνελ για τις πόρτες ή να αποτελέσουν τμήμα της οροφής.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με αυτό τον τρόπο οι εξωτερικές επιφάνειες ενός αυτοκινήτου μετατρέπονται σε ένα επαναφορτιζόμενο μέσο-μπαταρία το οποίο παράλληλα είναι ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μεταλλικά πάνελ, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην μείωση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου έως και 15%.

Ήδη, η Volvo, έχει κατασκευάσει μια πόρτα πορτμπαγκάζ-πυκνωτή και ένα αντίστοιχο προστατευτικό κάλυμμα στο χώρο του κινητήρα, σε ένα S80, με τις πρώτες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες να είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές.

Η νέα τεχνολογία συσσωρευτών είναι αποτέλεσμα ερευνητικού προγράμματος που τυγχάνει μερικής χρηματοδότησης και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το πανεπιστήμιο Imperial College London έχει την ακαδημαϊκή ευθύνη του προγράμματος ενώ η Volvo είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος από την αυτοκινητοβιομηχανία. Συνολικά, εμπλέκονται εννέα εταιρίες ή φορείς από πέντε διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Αξίζει να τονιστεί, ότι στο ερευνητικό πρόγραμμα, που βρίσκεται ήδη στον τέταρτο χρόνο του, συμμετέχει και η ελληνική εταιρία Inasco Hellas.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης