Παρά την έντονη αντίδραση της Γερμανίας, οι Ευρωπαίοι υπουργοί αρμόδιοι για τα θέματα Μεταφορών αποφάσισαν να στηρίξουν απολύτως το πλαίσιο που προτάθηκε σχετικά με τις εγκρίσεις τύπου στα νέα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με αυτό, οι κανόνες ελέγχου για τα καινούργια οχήματα που λανσάρονται στις αγορές των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνονται πιο αυστηροί. Ουσιαστικά, αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο χορηγούνται οι άδειες και ελέγχονται τα αυτοκίνητα, σε μια προσπάθεια να αποτραπεί το φαινόμενο με τις εκπομπές ρύπων της VW και το σκάνδαλο «dieselgate».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχει το δικαίωμα επιβολής προστίμων στους κατασκευαστές. Όσοι, λοιπόν, δεν συμμορφώνονται με τη νομοθεσία θα καλούνται να πληρώσουν έως και 30.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο. Οι αρμόδιοι φορείς θα μπορούν να κάνουν αιφνιδιαστικούς ελέγχους στις βιομηχανίες, αφαιρώντας παράλληλα το προνόμιο μονοπωλίων που έχει σχηματιστεί μέχρι τώρα από συγκεκριμένες εταιρείες, όπως τις γερμανικές.

Μάλιστα, οι Γερμανοί αντιτάχθηκαν αρχικά στο συγκεκριμένο σχέδιο της Κομισιόν, καθώς μέχρι στιγμής ελέγχουν απόλυτα τα κέντρα που διενεργούν τις δοκιμές και κατ’ επέκταση την αγορά. Στη συνέχεια, ωστόσο, αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν, με τον υφυπουργό Οικονομικών Matthias Machning, που έλαβε μέρος στην πρόσφατη συνάντηση, να τάσσεται υπέρ της ενίσχυσης των ελεγκτικών μηχανισμών.

Να σημειώσουμε πως το πλαίσιο πρέπει να εγκριθεί και να ψηφιστεί από το Ευρωκοινοβούλιο, πριν θεσπιστεί επίσημα από τα κράτη-μέλη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης