Η μάχη μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών και παπαράτσι είναι διαρκής και δύσκολη. Οι εταιρείες εφευρίσκουν συνεχώς νέες μεθόδους για να κρύβουν τα νέα τους μοντέλα και οι «κατάσκοποι» κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να αποκαλύψουν την παραμικρή λεπτομέρεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το παραπλανητικό καμουφλάζ από τρισδιάστατα στοιχεία (3D Brick) είναι η επόμενη κίνηση της Ford. Έχει εμπνευστεί εν μέρει από δημοφιλείς, διαδικτυακές αυταπάτες, χρησιμοποιεί χιλιάδες, φαινομενικά τυχαία τοποθετημένα μαύρους, γκρι και λευκούς κυλίνδρους, σε χαοτική δαιδαλώδη διάταξη. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται οφθαλμαπάτες που δυσκολεύουν τους παπαράτσι να αντιληφθούν με σαφήνεια τα χαρακτηριστικά και σχήματα των πρωτοτύπων. Παράλληλα, δυσκολεύει την παρατήρηση νέων εξωτερικών χαρακτηριστικών στο ηλιακό φως.

Κάθε νέο καμουφλάζ χρειάζεται περίπου δύο μήνες για να ολοκληρωθεί και στη συνέχεια εκτυπώνεται σε πανάλαφρα αυτοκόλλητα από βινύλιο, πιο λεπτά από μία ανθρώπινη τρίχα, που καλύπτουν μοναδικά κάθε όχημα. Τα σχέδια δοκιμάζονται πρώτα σε μία κλειστή πίστα δοκιμών της Ford προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία του καμουφλάζ. Δημιουργός της νέας εφεύρεσης είναι ο Marco Porceddu, vehicle prototype engineer, Product Development της Ford Ευρώπης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως ανέφερε ο μηχανολόγος, το σχέδιο είναι χαοτικό και παραπλανά το μάτι. Το σχήμα του καμουφλάζ αντιγράφεται και επικαλύπτεται χιλιάδες φορές, γεγονός που δημιουργεί αφενός οφθαλμαπάτη, αφετέρου τρισδιάστατη εντύπωση. Επίσης, αντέχει σε ακραίες θερμοκρασίες και είναι έτσι σχεδιασμένο για να θολώνει οπτικά τις επιφάνειες, το σχήμα και το χρώμα του αυτοκινήτου, καθυστερώντας την ικανότητα του εγκεφάλου να αναγνωρίσει το ίδιο ή τα κυριότερα χαρακτηριστικά του.


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης