Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Kia πριν μερικές ημέρες είχε προχωρήσει στην (σχεδιαστική) αποκάλυψη της νέας ναυαρχίδας της, του ηλεκτρικού EV9. Χθες ολοκλήρωσε την παρουσίαση δίνοντας τα τεχνικά στοιχεία και τις επιλογές ιπποδύναμης και αυτονομίας που θα συνοδεύουν το νέο και άκρως εντυπωσιακό μοντέλο. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πατώντας στην πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP) του Ομίλου Hyundai, το EV9 έχει μήκος 5.010 χιλιοστά, πλάτος 1.980 χλστ. ύψος 1.755 χλστ., ενώ το μεταξόνιο μετριέται 3.100 χλστ. Μάλιστα, το μοντέλο θα προσφέρεται τόσο σε εξαθέσια όσο και επταθέσια διάταξη, με τα καθίσματα στην δεύτερη σειρά, να μπορούν να περιστραφούν μέχρι και 180 μοίρες. Όσο για την τρίτη σειρά, αυτή είναι ικανή να φιλοξενήσει ενήλικες, με μερικές υποχωρήσεις στην άνεση. Ταυτόχρονα, οι λείες εξωτερικές επιφάνειες, η έξυπνη boxy σιλουέτα αλλά και οι κρυμμένες λαβές των θυρών, έχουν δημιουργήσει ένα αεροδυναμικό σύνολο, το οποίο  έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 cd. Μάλιστα, σύντομα θα παρουσιαστεί και η πιο σπορ έκδοση GT-Line.

Το βασικό μοντέλο, ονομάζεται EV9 RWD Standard, διαθέτει μπαταρία 76.1 kWh η οποία δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και 350 Nm ροπής. Σε αυτή την έκδοση το 0-100 έρχεται σε 8.2 δευτ.  Στη συνέχεια υπάρχει η έκδοση RWD Long Range, η οποία διαθέτει μπαταρία 99.8 kWh, αποδίδει 204 ίππους, έχοντας αυτονομία 541χλμ. Σε αυτή τη περίπτωση το 0-100 έρχεται σε 9.4 δευτ. Υπάρχει και η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση η οποία έχει δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 385 ίππων και 600 Nm ροπής, έχοντας την ίδια μπαταρία 99.8 kWh, ρίχνοντας το 0-100 στα 6 δευτ. 

Μάλιστα η Kia προσφέρει στο EV9 online αγορές οι οποίες μέσω της λειτουργίας Boost μπορούν να μειώσουν τον χρόνο επιτάχυνσης στα 5.3 δευτ. αυξάνοντας την ροπή στα 700 Nm. Μπορεί η εταιρία να μην αποκάλυψε τις αυτονομίες για τις εκδόσεις RWD Standard και AWD, όμως ξεκαθάρισε πως με δυνατότητα φόρτισης 800V, μετά από 15 λεπτά φόρτισης, εξασφαλίζονται 238χλμ. αυτονομίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο εσωτερικό η καμπίνα έρχεται σχεδόν αυτούσια από το concept μοντέλο, έχοντας έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών, μία οθόνη αφής 12.3 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα infotainment αλλά και μία τρίτη 5 ιντσών δίπλα της, για επιπλέον πληροφορίες. Εννοείται πως τα συστήματα ασφαλείας είναι υπερπλήρη και περιλαμβάνουν όλες τις τεχνολογίες που ζητά ένας σύγχρονος οδηγός. Το κύριο τεχνολογικό χαρακτηριστικό για το EV9 είναι το σύστημα Highway Driving Pilot (HDP), το οποίο θα επιτρέψει την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 σε επιλεγμένες αγορές, όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν. Χάρη σε 15 αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων δύο lidar, το HDP θα μπορεί να ανιχνεύει αντικείμενα σε ένα πλήρες οπτικό πεδίο 360 μοιρών για την αποφυγή πιθανών συγκρούσεων. Το HDP θα είναι διαθέσιμο στο μοντέλο EV9 GT-Line στο μέλλον.

Τέλος, το Kia EV9 θα διαθέτει λειτουργία Vehicle-to-Load η οποία δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες, να μπορούν να χρησιμοποιούν ρεύμα από το αυτοκίνητο για να φορτίσουν διάφορα αντικείμενα, ακόμα και στο σπίτι τους.  

Το EV9 θα κάνει το δημόσιο ντεμπούτο του στο Seoul Mobility Show 2023 αργότερα αυτόν τον μήνα, ενώ θα ακολουθήσει πρεμιέρα στη Βόρεια Αμερική στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης στις αρχές Απριλίου. Η Kia θα ανοίξει προπαραγγελίες για την αγορά της Κορέας το δεύτερο τρίμηνο του 2023, με τις πωλήσεις να ακολουθούν από το δεύτερο εξάμηνο του έτους σε επιλεγμένες παγκόσμιες αγορές. Οι τιμές θα ανακοινωθούν αργότερα.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης