Εξωπραγματικό υβριδικό hypercar από τη Lamborghini

Εξωπραγματικό υβριδικό hypercar από τη Lamborghini

Του Λουκά Παπαλάμπρου

Το ισχυρότερο αυτοκίνητο και το πρώτο υβριδικό στην ιστορία της, ένα ακραίο hypercar με εκπληκτική δύναμη και επιδόσεις που κόβουν την ανάσα, παρουσίασε η φημισμένη ιταλική φίρμα από τη Sant’ Agata.

H Sian -το όνομά της σημαίνει αστραπή στην τοπική διάλεκτο της Μπολόνια- θα παραχθεί σε μόλις 63 μονάδες και όλες έχουν ήδη προπωληθεί σε ισάριθμους εκλεκτούς πελάτες.

Η σχεδίαση του υπερ-αυτοκινήτου έχει εμπνευστεί από τη Countach. Κάθε κομμάτι του αμαξώματος είναι γεμάτο γωνίες και έντονες ακμές.

Η αεροδυναμική αγγίζει το τέλειο, το εμπρός τμήμα θαρρείς και ορμάει στο οδόστρωμα όπως ο ταύρος στην κόκκινη μουλέτα, με τα εμπρός φώτα σε σχήμα Υ να λάμπουν πάνω στη σμιλευμένη επιφάνεια.

Στο πλάι κυριαρχεί η τεράστια εισαγωγή αέρα, τα φουσκωμένα φτερά με τους μεγάλους τροχούς θυμίζουν αγωνιστικό όχημα, με το ανασηκωμένο πίσω μέρος να μαγεύει.

Ο διαχύτης, το γυάλινο κάλυμμα του κινητήρα, η πτέρυγα από ανθρακονήματα και τον αριθμό 63 στις άκρες της, καθώς και το αριστοτεχνικό κόψιμο του αμαξώματος περιμετρικά των φωτιστικών σωμάτων, δημιουργούν ένα φαντασμαγορικό οπτικό αποτέλεσμα.

Η καμπίνα είναι λιγότερο φουτουριστική, με τον οδηγό και τον συνοδηγό να κάθονται σε λεπτά carbon καθίσματα, των οποίων η επιφάνεια καλύπτεται από υψηλής ποιότητας δέρμα.

Μπροστά από το τιμόνι βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων που ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες, ενώ στο κεντρικό τούνελ έχουν τοποθετηθεί διάφοροι διακόπτες για τον έλεγχο ορισμένων συστημάτων.

Για την κίνηση φροντίζει ένας V12 6,5 λίτρων κινητήρας, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει ενσωματωθεί στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ISR 7. Η συνολική απόδοση αγγίζει τους 819 ίππους, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 2,8 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα.

Η κίνηση στέλνεται σε όλους τους τροχούς, ενώ στον πίσω άξονα υπάρχει self-locking διαφορικό.

Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους κατασκευαστές, η Lamborghini δεν χρησιμοποίησε μπαταρία ιόντων-λιθίου αλλά έναν υπερπυκνωτή, ο οποίος είναι τρεις φορές πιο ισχυρός και συγχρόνως πιο ελαφρύς.

Η αναλογία κιλών/ίππων είναι στο 1, την καλύτερη που έχει επιτευχθεί ποτέ, με τις επιταχύνσεις εν κινήσει να προκαλούν ζάλη.

Η τιμή και ο χρόνος έναρξης των παραδόσεων της Sian στους κατόχους θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο της έκθεσης της Φρανκφούρτης.

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2019, 14:18