Παρουσιάστηκε πριν από 60 χρόνια. Άνηκε στην κατηγορία των μικρών coupe και καθόρισε το DNA της Mazda ως κατασκευαστή στιλάτων, οικονομικών και πάνω απ’ όλα «fun-to-drive» αυτοκινήτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ελάχιστα γνωστό εκτός Ιαπωνίας, το R360 έγινε best seller στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Την ημέρα που έκανε πρεμιέρα, πουλήθηκαν 4.500 μονάδες, καταλαμβάνοντας σχεδόν τα 2/3 στην κατηγορία των «Κ-cars» και το 15% επί του συνόλου της ιαπωνικής αγοράς αυτοκινήτων.

Ήταν μία πολύ σημαντική καμπή στην ιστορία της Toyo Kogyo, η οποία στη συνέχεια ονομάστηκε Mazda Motor Corporation. Για τον τότε κατασκευαστή φορτηγών, ήταν η αρχή μίας νέας εποχής στην παραγωγή αντισυμβατικών αυτοκινήτων.

Το R360 έκλεψε τις καρδιές των Ιαπώνων χάρη στη μοντέρνα του εμφάνιση, την ελαφριά κατασκευή (βάρος 380 κιλά), το συμμετοχικό του χαρακτήρα στην οδήγηση και το προσιτό του κόστος. Επίσης, ήταν εξαιρετικά οικονομικό. Διέθετε έναν δικύλινδρο V-twin κινητήρα χωρητικότητας 360 κ.εκ. με ισχύ 16 ίππων τελική ταχύτητα 90 χλμ./ώρα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μοτέρ ήταν τοποθετημένο στο πίσω τμήμα του αμαξώματος. Είχε αλουμινένια κυλινδροκεφαλή, ενώ το κιβώτιο και το κάρτερ ήταν κατασκευασμένα από κράμα μαγνησίου.

Το καπό ήταν επίσης από αλουμίνιο, ενώ για το πίσω παράθυρο χρησιμοποιήθηκε ειδικό plexiglass. Το σασί τύπου μονοκόκ, συνέβαλε και αυτό με τη σειρά του στον περιορισμό του βάρους, αλλά και στην εξασφάλιση επιπέδου ασφαλείας άνω του μέσου όρου. Όλα τα παραπάνω αποτέλεσαν ένα πρώιμο μάθημα της τεχνολογίας περιορισμού του βάρους της Mazda – η οποία αποτελεί και θεμελιώδες στοιχείο της σημερινής τεχνολογίας Skyactiv.

Το χαμηλό βάρος συνέβαλε και στην βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς του R360. Μοναδική σε σχεδιασμό ήταν και η ανεξάρτητη ανάρτηση, η ελαφριά κατασκευή της οποίας, περιόριζε δραστικά τους κραδασμούς και βελτίωνε σημαντικά το επίπεδο άνεσης, ειδικότερα σε ανώμαλο οδόστρωμα. 

Πέρα από τον τετράχρονο κινητήρα, το μικρό coupe διέθετε χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων ή ημιαυτόματο σύστημα μετάδοσης – με τον πρώτο αυτόματο μετατροπέα ροπής στην Ιαπωνία.

Αποτέλεσμα όλων αυτών, ήταν ένα αυτοκίνητο ευχάριστο και διασκεδαστικό, που ενσωμάτωνε από τότε το πνεύμα του Jinba Ittai. Το R360 συνέβαλε στη εδραίωση της μοναδικής φιλοσοφίας της Mazda σαν ιδιαίτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων. Η προσοχή στην καινοτομία, την ισορροπία, το περιορισμένο βάρος και την οδηγική απόλαυση, κυριαρχούν ακόμα και τώρα, αναδεικνύοντας την εμμονή της μάρκας να δίνει ψυχή στα προϊόντα της.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης