Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Αυτό είναι το πρωτότυπο μοντέλο της Dacia με την ονομασία Manifesto. Μπορεί να μην το δούμε ποτέ στην παραγωγή, αλλά μας προϊδεάζει για τα σχέδια της εταιρείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στόχος της Dacia είναι ένα ουσιώδες, «cool», στιβαρό, προσιτό και περιβαλλοντικά αποδοτικό αυτοκίνητο. Το Manifesto είναι ένα πεδίο δοκιμών για την Dacia, το οποίο συνδέεται με τη φύση, είναι φιλικό προς το περιβάλλον και γεμάτο καινοτομίες, μερικές από τις οποίες θα ενσωματωθούν στα μελλοντικά μοντέλα της γκάμας της Dacia.

Το συγκεκριμένο μοντέλο συνδέεται απόλυτα με τη φύση καθώς τίποτα δεν παρεμβάλλεται ανάμεσα στους επιβάτες και το περιβάλλον, ούτε πόρτες, ούτε παράθυρα, ούτε παρμπρίζ. 

Ταυτόχρονα μέσω του smartphone τους οι επιβάτες όχι μόνο βρίσκονται κοντά στην φύση, αλλά την ίδια στιγμή παραμένουν συνδεδεμένοι χάρη στις υπηρεσίες που διατίθενται μέσω του smartphone τους. Η Dacia το ονομάζει «Bring-Your-Own-Device», και καθιστά δυνατή την πλήρη ενσωμάτωση ενός smartphone στο ταμπλό και στο trip computer του αυτοκινήτου. Αυτό το σύστημα είναι ήδη διαθέσιμο σε αρκετά από τα μοντέλα της μάρκας και θα εξελιχθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο πρωτότυπο MANIFESTO παρουσιάζεται ακόμα μία καινοτομία η οποία πρόκειται να ενσωματωθεί στα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας: Το «YouClip», ένα απλούστατο σύστημα το οποίο εξασφαλίζει τη χρήση μίας πληθώρας εύχρηστων και φορητών αξεσουάρ. Εντυπωσιακό είναι και το ένα μονό φωτιστικό σώμα που μπορεί να αφαιρεθεί και να χρησιμοποιηθεί σαν πανίσχυρος φακός χειρός.

Τα μοντέλα της Dacia όπως είναι τα Duster, το Jogger και το Sandero Stepway φημίζονται για τη στιβαρότητα και την αξιοπιστία τους. Το πρωτότυπο MANIFESTO ξεπερνά αυτά τα όρια, μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε μέσο σύνδεσης του ανθρώπου με τη φύση. 

Το πρωτότυπο MANIFESTO ενσωματώνει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα όχημα εκτός δρόμου, όπως η κίνηση και στους 4 τροχούς, η ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι μεγάλοι τροχοί και το αμάξωμα που είναι φτιαγμένο να αντέχει στη σκληρή χρήση, ακόμα και στο πιο δυσπρόσιτο έδαφος.

Ενώ στοιχεία όπως τα αφαιρούμενα καλύμματα των καθισμάτων που μετατρέπονται στη στιγμή, σε sleeping bags, η σχάρα οροφής που μπορεί να μεταφέρει κάθε είδος φορτίου καθώς και οι μπάρες μεταφοράς που προσαρμόζονται σε κάθε τύπο διαμόρφωσης αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την εμπειρία του MANIFESTO.

Μια διαθέσιμη  αφαιρούμενη μπαταρία, μπορεί  ακόμη να τροφοδοτήσει με ρεύμα μία οικιακή παροχή, μετατρέποντας έτσι το πρωτότυπο MANIFESTO σε πηγή ενεργείας για κάθε υπαίθρια δραστηριότητα που χρειάζεται παροχή ρεύματος. 
 
Με το πρωτότυπο MANIFESTO, η μάρκα προβάλλει το όραμά της για ένα αυτοκίνητο με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Καθώς το μοντέλο είναι μικρό και ελαφρύ καταναλώνει λιγότερη ενέργεια. Αυτή η ανάγκη για οικονομικές μετακινήσεις είναι κάτι που χαρακτήριζε ανέκαθεν τις επιλογές που έκανε η Dacia, το Jogger, για παράδειγμα, είναι 300 κιλά ελαφρύτερο από τους 7θέσιους ανταγωνιστές του.

Ένα μεγάλο μέρος του πρωτότυπου MANIFESTO είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο πλαστικό και υλικά που προέρχονται από χρησιμοποιημένα και κατεργασμένα πολυμερή, που ονομάζονται Starkle.

Στο εσωτερικό τοποθετούνται επίσης φυσικά υλικά όπως ο φελλός που καλύπτει το ταμπλό. Τα πρωτοποριακά ελαστικά χωρίς αέρα είναι ακόμα ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό καθώς στοχεύουν στη φιλικότητα προς το περιβάλλον αλλά και στην οικονομία. Η θεμελιώδης αρχή είναι η αντοχή στο χρόνο: τα συγκεκριμένα ελαστικά δεν κινδυνεύουν να σκάσουν και διαρκούν όσο και το ίδιο το αυτοκίνητο. 

O David Durand, Dacia Design Director, δήλωσε:

«Στη Dacia, μας αρέσει να είμαστε αυθεντικοί. Καθώς αναπτύσσαμε και εξερευνούσαμε νέες ιδέες, νιώσαμε ότι έπρεπε να ξεπεράσουμε τις τρισδιάστατες προσομοιώσεις και να δούμε πώς αυτές μοιάζουν στην πραγματικότητα! Εκτός από μια σχεδιαστική σπουδή, το πρωτότυπο MANIFESTO ενσωματώνει το όραμά μας, ενώ συνδυάζει ένα ευρύ φάσμα καινοτομιών – οι περισσότερες εκ των οποίων είναι δύσκολο να βρουν το δρόμο της παραγωγής, αλλά εξακολουθούν να είναι προσιτές για τους πελάτες μας. Άλλωστε ορισμένες από αυτές θα τις αξιοποιήσουμε σε μελλοντικά μοντέλα της Dacia.” 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης