Επιμέλεια: Πέρης Χαλάτσης 

Με τον κωδικό «Big Love» έγινε η διαδικτυακή παρουσίαση των νέων MINI. Αν δεν έχεις αίσθηση δεν μπορείς να έχεις και άποψη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι είναι!

Οι διαδικτυακές παρουσιάσεις στα καινούρια μοντέλα αυτοκινήτων έχουν τα καλά τους (ασφάλεια από τον κορωνοϊό) και τα κακά τους (ανυπαρξία στην προσωπική εκτίμηση).

Οι μεν (εκπρόσωποι των εταιριών) λένε τα δικά τους.
Οι δε (εκπρόσωποι του ειδικού τύπου) αρκούνται σ’ αυτά που ακούν.
Αποτέλεσμα; Μισή ενημέρωση!!!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν αναφερόμαστε στη διαδικτυακή παρουσίαση των νέων MINI αλλά γενικότερα στις διαδικτυακές παρουσιάσεις νέων μοντέλων αυτοκινήτων.

Οι εκπρόσωποι του ελληνικού γκρουπ της BMW συγκεντρώθηκαν στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή και από εκεί μας μετέφεραν όλα τα νέα για την πορεία των ανανεωμένων MINI, κάτι όμως που οι Γερμανοί είχαν ανακοινώσει από τις αρχές του χρόνου. 

Τρία είναι τα αυτοκίνητα που παρουσίασαν.Το 3θυρο και 5θυρο MINI και το MINI Convertible.Σχεδιαστικές αλλαγές έγιναν εξωτερικά και εσωτερικά, ενώ αυτή τη φορά απουσιάζει οποιαδήποτε έκδοση με κινητήρα πετρελαίου.
Οι κυριότερες αλλαγές έγιναν στη σχεδίαση του μπροστινού τμήματος. Η εξαγωνική μάσκα του ψυγείου έχει μεγαλύτερες διαστάσεις.

Μια άλλη σημαντική αλλαγή είναι ότι κατήργησαν τους προβολείς ομίχλης και στη θέση τους τοποθετήθηκαν αεραγωγοί ενώ πλέον στο στάνταρ εξοπλισμό των MINI υπάρχουν LED φώτα.
Αλλαγές στο σχεδιαστικό κομμάτι έγιναν και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Τώρα δείχνει πιο όμορφο και αυτό οφείλεται στο νέο προφυλακτήρα και στο φώς ομίχλης που είναι ένα λεπτό φωτιστικό σώμα τοποθετημένο κεντρικά  στο κάτω μέρος.

Σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητες οι ζάντες που είναι 17 και 18 ιντσών ανάλογα το μοντέλο και την έκδοση.
Αλλαγή υπάρχει και στην οροφή που είναι πολύχρωμη. Διακρίνεται το σκούρο μπλε ( San Marino Blue), το ανοικτό μπλε ( Pearly Aqua) Και το μαύρο χρώμα (Jet Black).

Ο κωδικός του λανσαρίσματος των MINI 3D και 5D καθώς επίσης και του MINI Convertible είναι «Big Love». 
Να μην παραβλέψουμε όμως τη μακρά ιστορία των MINI. Η μεγάλη επανάσταση ξεκίνησε με τα χρώματα. Μετά ήρθαν οι σχεδιαστικές πινελιές και οι αλλαγές στα φτερά και τους προφυλακτήρες.

Η ισορροπία μεταξύ της κληρονομιάς ενός αυτοκινήτου και της εξέλιξης του, χωρίς να αλλοιωθούν τα κύρια χαρακτηριστικά του, είναι πιο δύσκολο για τους σχεδιαστές από το να ξεκίναγαν από λευκό χαρτί. Πρέπει να πετύχουν τη σωστή ισορροπία και ταυτόχρονα να συμβαδίσουν με τις σημερινές απαιτήσεις των αγοραστών.

Αν εξαιρέσουμε τις αλλαγές εξωτερικά που αναφέραμε ορατές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό. Εκτός από τη νέα σχεδίαση κυκλικού οργάνου αφής 8,8“ οι  κυριότερες αλλαγές έγιναν στους εσωτερικούς αεραγωγούς, τις ενσωματωμένες  επενδύσεις, τις μεγαλύτερες διακοσμητικές επενδύσεις σε νέα σχέδια και οριζόντια διευρυμένη εμφάνιση και τη νέα σχεδίαση του τιμονιού.

Η οθόνη των 5 ιντσών βρίσκεται πίσω από το τιμόνι (και μπροστά τον οδηγό). Αντικατέστησε τα αναλογικά όργανα αφού προβάλλει χρήσιμες πληροφορίες καθώς και μηνύματα προειδοποίησης.

Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη των 8,8 ιντσών του συστήματος infotainment. Εκεί βρίσκονται όλες οι ενδείξεις κατάστασης των συστημάτων υποβοήθησης. Η ψηφιακή έγχρωμη οθόνη σε σχεδίαση black panel έχει γίνει πλέον απαραίτητο βοήθημα στο σύγχρονο οδηγό. Φυσικά δεν υπάρχει σε όλα τα μοντέλα αλλά υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας.

Καταλαβαίνουμε ότι οι σχεδιαστές σταδιακά θέλουν να μεταμόρφωσαν το αγαπημένο mini του Mr.Been σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που θα σε παραπέμπει κάπου αλλού. Λογικό είναι να εξελίσσονται τα πράγματα. Βέβαια κάποια παραδοσιακά μοντέλα δεν θα πρέπει να χάσουν το χαρακτήρα τους. Αλλά ποιος μπορεί να ρισκάρει και να κρατήσει το χαρακτήρα που έκαναν πασίγνωστα αυτά τα διαχρονικά μοντέλα. 

Οι νέοι αγοραστές απαιτούν την ανανέωση και αυτό ακριβώς έκαναν οι σχεδιαστές. Άλλωστε είχαμε πάρει μια γεύση για το τι θα γίνει όταν ο  Oliver Heilmer είχε αναφερθεί στο παρελθόν για τις αλλαγές που κάνει το σχεδιαστικό τμήμα για να μπορέσει να κρατηθεί το Mini στον ανταγωνισμό της αγοράς. 

Λίγα λόγια για τους κινητήρες

Εδώ δεν υπάρχουν αλλαγές παρά μόνο η έλλειψη του κινητήρα πετρελαίου που αν καταλάβαμε σωστά οι Γερμανοί σταμάτησαν τη γραμμή παραγωγής Diesel κινητήρων για το MINI..

Η βασική έκδοση One χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης τόσο στο 3θυρο όσο και στο 5θυρο MINI. Ο κινητήρας με τα 1.499 κ.εκ , αποδίδει 102 ίππους. Ο ίδιος κινητήρας στην έκδοση Cooper αποδίδει 136 ίππους. 

Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και ο 2λιτρος 4κύλινδρος κινητήρας  για τις εκδόσεις  Cooper S ( 178 PS) ενώ ο κινητήρας της κορυφαίας έκδοσης John Cooper Works αποδίδει  231 ίππους .
Να δούμε και τις τιμές για τα ανανεωμένα MINI που ξεκινούν από 19.750 έως 37.941 ευρώ.

 

Δείτε αναλυτικά τον πίνακα:

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης